Echipele care fac parte din delegație au fost atent selectate de echipa Rubik Hub, alături de VC-uri din SUA și partenerii strategici. Echipele selectate sunt: Readmio, Sessions, VAUNT, iflows, Kotys, Rayscape, Nifty Learning, CodeWell, Virbe, BEESERS, Atfield, Soft Edge, AIDE și FoodFix.

La ultimul Demo Day, cel din Austin, Fortech Investments, partenerul strategic principal al programului, va oferi premiul cel mare – o investiție de peste 100.000 euro pentru startupul care are cel mai mare potențial și se aliniază cu teza lor investițională.

„Avem cea mai avansată cohortă de până acum, cu startupuri nu doar pregătite să se extindă pe piața din State, ci mai ales, determinate să o facă. Am văzut mulți fondatori care vor să scaleze în State, dar, fără sprijinul potrivit, ajung să-și dea seama că le lipsesc resursele sau cunoștințele necesare, că nu înțeleg piața de acolo, că nu știu cum să-și adapteze procesele sau cum să vândă - așa că eșuează. Abordările între piața Est Europeană și cea Americană au similarități, dar și multe diferențe, dintre care multe sunt necunoscute dacă nu ai avut un contact inițial cu piața respectivă. Iar noi, în Rubik Garage, vrem să le scurtăm procesul de scalare în State și să le creștem șansele de reușită”, spune Vlad Gliga, CEO Rubik Hub.

Timp de 4 luni, fondatorii au participat la peste 25 de workshopuri pe teme relevante, toate susținute de mentori din comunitatea Rubik Hub, și au avut peste 100 de ore mentorat și peste 70 de întâlniri cu investitori, dar și sesiuni de coaching și întâlniri de tipul Ask Me Anything cu fondatori care s-au extins în State.

Printre mentorii direct implicați în program se numără George Roth (Consul Onorific al României în San Francisco), Chris Joannou (Draper University), Nell Watson (Tech Advisor în Silicon Valley), Paul Kallmes (investitor din Silicon Valley), Hannes Ortmeier (Zendesk), Vlad Cazacu & Mark Bugas (Flowlie), Gabriel Pana (Traction Keys), Eric Melchor (Innovators Can Laugh), Emanuel Martonca (SoftFight).

Cum să abordezi investitorii din SUA și cum să pitch-uiești în fața lor, cum să vinzi în State, cum să-ți extinzi operațiunile acolo sunt câteva dintre subiectele abordate.

Din această cohortă a Rubik Garage fac parte 21 de startupuri cu fondatori din 8 țări. În total, echipele au obținut investiții de peste 32 milioane euro și au investit din fonduri proprii peste 10 milioane euro.