„Antreprenoriatul românesc continua să evolueze de la an la an, la fel și inițiativa noastră Made în România dedicată fondatorilor de companii, care contribuie la dezvoltarea economiei naționale. Prin intermediul programului, continuam să oferim o platformă testată și cu fiecare ediție îmbunătățită, prin care finaliștii și semifinaliștii Made în România pot găsi soluții de promovare complete și pot accesa strategii care să îi ajute în a deveni jucători importanți în economia noastră. În esență, proiectul Made în România vizează conectarea capitalului cu ideile inedite ale antreprenorilor români, iar în fiecare an descoperim companii cu proiecte și reușite deosebite, în a căror traiectorie de creștere suntem bucuroși să contribuim”, a declarat Radu Hanga, Președintele Bursei de Valori București.
Programul Made în România de identificare și premiere a companiilor românești cu potențial de creștere a fost împărțit în 3 mari etape și anume: de nominalizare a companiilor românești, de selectare a celor 50 de companii semifinaliste și de vot.
În prima etapă, derulată în perioada 29 martie – 31 mai 2023, au fost înregistrate 386 de nominalizări valide. Dintre acestea, în perioada 1 – 30 iunie 2023, Comitetul de Nominalizare a selectat semifinalistele ediției de anul acesta pe baza unor criterii bine definite, precum cifra de afaceri, performanțele relevante din anii precedenți, lansarea de prototipuri sau perspectivele de inovare pe piețele de nișă.
În cea de-a treia etapă desfășurată între 3 – 31 iulie a avut loc votul publicului, care a trimis direct în finală 3 din cele 15 companii finaliste ale programului Made în România. Etapă de Vot al Publicului a adunat un număr de 13.774 de voturi validate, cu peste 26% mai multe voturi față de ediția anterioară. Cea mai votată companie a obținut 2.224 voturi valide, următoarea clasată a adunat 2.209 voturi, iar a treia companie 1.456 de voturi.
Celelalte 12 companii au fost desemnate pe 3 august de către Juriul Made în România, format din experți în diverse domenii ale economiei.
Companiile câștigătoare la Made in Romania au fost:
- Qfort - Compania activează în industria produselor de folosință îndelungată, fabricand tâmplărie termoizolantă la cele mai înalte standarde.
- Kinderpedia - Kinderpedia este soluția digitală completă de management și comunicare pentru școli și grădinițe.
- Fiterman Pharma - Perseverența, pasiunea și dedicarea sunt motoarele care definesc activitatea de peste 25 de ani a companiei din domeniul farmaceutic și medical.
- Exonia - Companie antreprenorială 100% românească, produce anual peste 100 milioane de sacoșe personalizate din hârtie, majoritatea fiind exportate în Germania, Austria, Franța, Olanda, dar și către SUA.
- Chic Bijoux - Cu 12 ani de activitate, are propriul atelier de bijuterii personalizate pe care le comercializează online în România și internațional.
- Ascendia - Domeniul de activitate este axat pe dezvoltarea de produse proprii și servicii aferente industriei de e-learning.
- Amber - Agenție creativă structurată ca o rețea de studiouri cu specializări diferite, oferă o paletă largă de soluții de dezvoltare a jocurilor video.
- Adrem Engineering - Compania sprijină digitalizarea infrastructurii românești de energie prin proiecte complexe de automatizare.
- Apidava - Afacere de familie care, în cei 31 ani de activitate, a devenit brand internațional, exportând miere în peste 12 țări ale lumii.
- Bookster - Bookster aduce cărțile aproape de oameni, inspirând peste 1.200 de companii să se dezvolte prin lectură.
- Croco - Lider la categoriile de produse: “Brezel”, “Crackers”, “Sticks”, “Petit Beurre” și "Biscuiți cu Cremă", se bucură de la înființarea din 1994, de o prezență permanentă pe piață.
- Farmacia Tei - Înființată în 1992, e liderul farmaciilor online
- Grup Serban - Grup de firme cu capital românesc, care activează în domeniul agribusiness, aflat în plină expansiune, activitatea să începând în 1994.
- Mobexpert - Companie vertical integrată, care realizează de la designul și proiectarea produselor, producția în fabricile Mobexpert și până la vânzarea de mobilier și decorațiuni în magazinele fizice și online.
- Ultragreens - Povestea companiei începe în 2014, având obiectivul de a duce microplantele în toate restaurantele și în bucătăriile celor ce vor să mănânce sănătos.