În acest an evenimentele de preselecție au avut loc săptămânal pe durata a șase săptămâni și au fost gândite în așa fel încât să acopere categoria profesioniștilor în tehnologie din zonele geografice de interes.

Formatul evenimentelor a constat într-o scurtă discuție condusă de către diferiți fondatori de startup-uri cu rol educațional sau inspirațional.Mai apoi, participanții au avut trei minute la dispoziție pentru prezentarea ideii în urma cărora au primit instant întrebări și feedback din partea juraților. La final au fost anunțate ideile care au acumulat în urma deliberării juraților suficiente puncte pentru a trece în etapa următoare.

Seria de evenimente a debutat cu Bright Labs Pitch Nights Oradea din 24 februarie, un eveniment dedicat fondatorilor de startup-uri orădeni și s-a concluzionat cu selectarea a 4 idei. Al doilea eveniment a fost Bright Labs Pitch Nights Cluj, în colaborare cu cei de la Cluj Startups.

Bright Labs Pitch Nights for Expats a fost dedicat românilor plecați în străinătate sau care s-au întors recent. Bright Labs Pitch Nights Timișoara a avut loc în 24 martie, în parteneriat cu Cowork Timișoara și a fost primul eveniment de preselecție organizat în persoană. A fost selectată o idee. 2 idei au fost selectate și în urma evenimentului Bright Labs Pitch Nights for Tech Professionals, eveniment care a avut loc în 31 martie.

Bright Labs Hackathon a avut loc în 8 și 9 aprilie în Cetatea Oradea și a fost dedicat tuturor pasionaților de tehnologie și antreprenoriat care și-au dorit să rezolve probleme de interes local și regional prin soluții care să aducă un plus de valoare comunității. Evenimentul a fost organizat în colaborare cu Primăria Oradea, Visit Oradea și SMURD Bihor, care au lansat provocări participanților înscriși. 13 soluții au fost prezentate la finalul Hackathon-ului, iar 10 dintre ele au fost premiate. Printre premiile oferite s-a aflat și șansa de a trece mai departe în etapa de validare a programului Bright Labs Incubator, iar 7 echipe au acceptat provocarea.

Astfel, din 36 de idei înscrise în cadrul evenimentelor de preselecție, 20 au fost selectate pentru următoarea etapă.

Categoriile ideilor selectate

Printre industriile ideilor selectate se numără smart city, medtech sau SaaS, industrii care au fost prezente și în ediția de anul trecut. Anul acesta au fost selectate și idei din zone cum ar fi web3, sustenabilitate și spațiu.

Mai exact, 5 dintre idei se încadrează la lifestyle, 4 idei la SaaS, câte 3 idei la smart city, web3 și medtech, câte 2 idei la inteligență artificială și turism, iar câte o idee la categoriile industriale, sustenabilitate și spațiu.

Ce urmează?

Etapa de validare constă în ateliere de lucru și sesiune de mentorare săptămânale și este structurată astfel:

  • Săptămâna 1 - Analizarea și prioritizarea riscurilor
  • Săptămâna 2 - Maparea problemelor
  • Săptămâna 3 - Schema oportunităților & Cum să conduci interviurile de validare
  • Săptămâna 4 - Crearea unui prototip
  • Săptămâna 5 - Lean Canvas & Construirea unui Pitch Deck
  • Săptămâna 6 - Exersarea Pitch Deck-ului

Cea de-a șasea săptămână va marca încheierea acestei etape din Bright Labs Incubator 2022 cu evenimentul Pitching Day, în cadrul căruia echipele își vor prezenta progresul și vor avea șansa să fie selectate pentru cea de-a treia și ultima etapă a Bright Labs Incubator, etapa de incubare. Echipele câștigătoare vor fi premiate cu 5.000 de euro pe care îi vor putea folosi în dezvoltarea ideii.

“Make IT in Oradea” este o organizație non-profit fondată la inițiativa Primăriei Oradea și ADLO SA, împreună cu membrii locali Smartware, Paymo, Mobiversal, Helion, RO et CO International, și partenerul național Orange România. Scopul organizației este de a crește ecosistemul local de IT.

Iată ideile sau startup-urile selectate pentru această ediție a incubatorului:

  • Skeye - Sistem autonom pentru monitorizarea traficului folosind drone.
  • Palm Benefits - servicii de curățenie la domiciliu.
  • Docs Gen - Automatizarea procesului de tehnoredactare a documentelor aferente unei noi firme sau firmelor existente.
  • SpaceLead - platformă online care vrea să conecteze companiile care dezvoltă aplicații cu tematică spațială cu firmele care ar dori să cumpere astfel de aplicații.
  • Cristian Lenta - Platformă pentru vânzarea secundară de bilete la evenimente care oferă control organizatorilor și prețuri corecte.
  • Cristian Pop - Platformă SaaS B2B pentru creșterea ratei de conversie a site-urilor de ecommerce prin adaptarea dinamică a acestora în funcție de trafic.
  • 2 People - Platformă de schimb de haine prin intermediul unor pachete surpriză.
  • MamaHelpApp - aplicație care ajută mamele și tații cu lecții și planuri pentru creșterea bebelușilor. Scopul e să ofere uneltele necesare părinților pentru educația copiilor.
  • SoftVet - platformă digitală care ajută cabinetele veterinare să țină legătura cu clienții într-un mod eficient.
  • Institute Assistent - aplicație destinată instituțiilor medicale pentru programarea și organizarea mai bună a tratamentelor.
  • ArhiMed - Aplicație pentru spitale și clinici pentru stocarea istoricului medical și analizarea imcompatibilităților în cazul unor medicamente.
  • Project My Chef - proiect pentru oferirea de mese variate și echilibrate acasă la oameni.
  • Andrei Tulbure - Dorește să construiască o soluție bază pe AI pentru detectarea soluțiilor pentru aplicații.
  • Hygge - Jurnal ghidat de fericire și mindfulness.
  • PackE - Aplicație de turism cu recompense bazată pe NFT-uri.
  • Pain Checkers - Determinarea nivelului de durere în mod automat.
  • Dev Team - Identificarea turiștilor în Oradea.
  • IND Network - Eficientizarea comunicării dintre pacient, doctor și sistemul medical.
  • Vote Oradea - Consultarea populației cu privire la proiectele publice.
  • Sport Devs - aplicație pentru rezervarea terenurilor de sport.