Restricțiile de circulație au deschis și mai mult apetitul pentru comenzile online, chiar și în segmente de piață precum cel alimentar, în care predomină vizitele în punctele comerciale fizice.

Pe lângă schimbările de comportament comercial, pandemia a adus și o apetență mai mare a clienților pentru un stil de viață sănătos, lucru ce s-a reflectat direct în evoluția pieței de produse bio de larg consum.

Lunile martie și aprilie au adus cel mai mare interes pentru produsele bio, iar creșterile au fost accelerate în această perioadă, corelat cu nevoia oamenilor de a avea un stil alimentar echilibrat și sănătos.

“În ansamblu, prima parte a anului a adus creșteri de 15% în segmentul bio. Pentru magazinul online Biomania, rezultatele au fost accelerate în perioada de primăvară, care a coincis cu etapa incipientă a pandemiei, și în perioada de toamnă, odată cu apropierea postului Crăciunului, cât și pe parcursul acestuia.” - Nicoleta Micu, fondator Biomania.ro

Creșterea interesului pentru segmentul de produse bio a fost un fenomen susținut pe tot parcursul anului, iar vedetele acestei evoluții au fost băuturile vegetale ale brandului Isola Bio, datorită versatilității acestora, putând fi folosite în diverse preparate și băuturi vegetariene. Acestei categorii de produse i-au urmat alimentele bio de bază (de exemplu făină, paste fără gluten) și pastele făinoase IRIS pentru copii.

“În ce privește categoria de dulciuri, cele mai căutate branduri la Biomania au fost La Finestra sul Cielo si Vivibio, recunoscute pentru biscuiții și dulciurile bio de calitate. Nici produsele de patiserie destinate pregătirii dulciurilor în casă nu au făcut excepție, cel mai mult fiind achiziționate drojdia și praful de copt vegan, produse de brandurile La Finestra sul Cielo si BioSun” - Nicoleta Micu, fondator Biomania.ro.

Perioadele de post sunt momentele din an în care interesul pentru produsele vegetale crește rapid, iar pentru categoriile de public care sunt în căutarea unor alimente sănătoase, oferta de produse bio de post este la mare căutare. Astfel, consumatorii nu doar că își pot îndeplini dorința de a avea o alimentație de post, cât mai ales au garanția că alegerile pe care le fac sunt alternative sănătoase.

“Față de aceeași perioadă a anului 2019, Postul Crăciunului a generat în 2020 creșteri de aproximativ 10%, interesul publicului fiind orientat spre produsele vegetale bio care le-au putut asigura o alimentație sănătoasă”, spune Nicoleta Micu

În această perioadă, tot mai mulți consumatori au făcut trecerea către cumpărăturile online, iar pentru Biomania acest lucru s-a tradus prin creșterea bazei de clienți în 2020. Odată cu această creștere, s-a observat și o extindere a zonei demografice de cumpărători către zona rurală sau orașe mai mici.

“Biomania a înregistrat o creștere semnificativă a bazei de clienți în 2020. De asemenea, alte schimbări importante de comportament au fost realizarea plăților cu cardul în proporție de 90%, dar și interesul crescut pentru acțiunile promoționale. O noutate și chiar o particularitate a anului 2020 a fost “vânarea” unor anumite categorii de produse, cum ar fi drojdia, pentru care stocurile se epuizau după 30 de minute de la apariție”, explică Micu.