Astfel, cei mai buni jucători din comunitatea 2Performant se vor lua la întrecere în marketing afiliat, pentru ca la final Liga Națională de Marketing să desemneze primul Campion Național de Marketing.

Cele 12 magazine online care intră în competiție reprezintă 3 categorii de produse: Answear, Fashion Days, Otter, WeWelvet la categoria Fashion; Farmec, BaseOne, BestValue, Esteto la categoria Beauty; Cărturești, Litera, Librex, Librăria Delfin la categoria Books. T

imp de patru săptămâni, cele 12 echipe formate din câte 10 afiliați de top din platforma 2Performant și câte un brand manager, care reprezintă un magazin, vor concura în prima competiție pe echipe din istoria marketingului afiliat cu scopul de a obține cele mai bune rezultate.

La finalul Ligii, cea mai bună echipă va câștiga titlul de Campioana Națională de Marketing și premii în bani. Suplimentar, vor fi acordate premii pentru cei mai buni jucători, fie ei manageri și/sau afiliați, după indici variați de performanță și feedback-ul echipei.

„Atunci când urmărim o competiție sportivă, fie ea de fotbal, baschet sau, de ce nu, tenis, înțelegem efortul și profesionalismul din spatele performanței răsplătite. Ne-am dorit să transmitem aceleași emoții de competiție și în domeniul în care activăm noi și să transformăm marketingul afiliat în sport de performanță. Pentru că acești specialiști din domeniu sunt niște sportivi de performanță. Așa a apărut Liga Națională de Marketing, încă o premieră pe care 2Performant o lansează, un format nou de competiție, care îmbină performanța individuală în marketing cu colaborarea dintre echipele formate din branduri și specialiști în digital, pe o infrastructură tehnologică pregătită să susțină marketing de cea mai înaltă calitate. Inovația se află în ADN-ul nostru, încă de când am adus marketingul afiliat în România, în 2009. Am fost primii atunci care au crezut în marketingul viitorului, iar în toți acești ani am investit în creșterea și sprijinirea ecosistemului din care facem parte și vom continua să facem acest lucru”, spune Dorin Boerescu, CEO 2Performant.

Această competiție în care marketingul afiliat devine sport de performanță pentru jucătorii din domeniu se derulează pe fondul unui context general favorabil acestei industrii. 2020 a fost un an definitoriu pentru jucătorii din e-commerce atât la nivel mondial, cât și regional și local, în România sectorul depășind anul trecut pragul de 5 miliarde de euro.

Anul trecut, prin intermediul 2Performant au fost realizate peste 1 milion de vânzări pentru magazinele online, cu 28% mai mult ca anul trecut, acestea atingând o valoare de peste 50 de milioane de euro. În același timp, peste 3.400 de afiliați au câștigat 3,4 milioane de euro din comisioane prin intermediul 2Performant, cu 26,8% mai mult ca în 2019.

Mecanism și etape Liga Națională de Marketing

Competiția este împărțită în mai multe etape:

Preselecția: 16 – 31 martie. În această etapă, fiecare dintre cele 12 branduri își poate pre-selecta o formulă de echipă dintre cei 120 de afiliați de top care s-au înscris, în funcție de programul lor de afiliere sau de strategia personală.

Drafting Day: 2 aprilie. Evenimentul online în care fluierul arbitrului anunță componența echipelor finale care se pregătesc să intre pe terenul digital din Liga Națională de Marketing. Rând pe rând, brandurile își vor prezenta afiliații care, timp de patru săptămâni, vor face parte din echipa lor. Evenimentul va fi transmis live pe grupul de Facebook Primii pași în afiliere, dar și pe conturile 2Performant de LinkedIn, YouTube, Facebook.

Sezonul competițional: 5 - 30 aprilie. În fiecare săptămână va avea loc câte o etapă, timp în care se vor măsura numărul de vânzări și indicele de vânzări. În baza acestor indicatori, echipele vor obține un punctaj și vor fi declarate echipele câștigătoare pe etapă în categoria lor. La finalul fiecărei etape săptămânale se va organiza un clasament provizoriu atât pe categorii, cât și un clasament general provizoriu.

Premierea echipei câștigătoare, în urma clasamentului general final, se va realiza în cadrul unui eveniment online.