Astfel, potrivit datelor furnizate de platforma Termene.ro, în 2020 nu mai puțin de 8.985 de firme din România au intrat în insolvență. 68.212 de firme au cerut emiterea certificatului de stare de urgență pentru suspendarea activităților (din domenii variate, de la HoReCa, turism, transporturi și până la cele de divertisment și activități culturale), iar 53.638 de firme au fost radiate. De asemenea, 21.603 de companii au apelat la programul de creditare IMM INVEST pentru susținerea activității. 1.1 milioane de persoane riscă să își piardă locul de muncă și să intre în șomaj pentru că sunt angajate în cele 300.000 de firme cu risc mare și foarte mare de insolvență.

Dar, tot în 2020 au fost înființate 111.373 de firme noi. Care este șansa de supraviețuire a celor aflate în dificultate financiară și cum pot avea succes pe termen lung cele recent lansate pe piață, într-un mediu antreprenorial de criză, explică Remus Bălan, Program Manager al Business Mentors. „Una dintre cauzele majore pentru care trăim astăzi această situație este lipsa creării unui buget coerent de venituri și cheltuieli. Un astfel de pas esențial în crearea unui business oferă nu doar succes, dar și un adăpost financiar vital în cazul unor astfel de situații de criză, ca cea pe care o traversăm. În plus, deși vorbim de peste 100 de mii de firme nou apărute în anul pandemiei, șansele ca acestea să supraviețuiască și să prospere sunt foarte mici fără un plan clar de business și fără a învăța cum se echilibrează balanța între venituri și cheltuieli”.

Remus Bălan explică faptul că, potrivit studiilor efectuate în perioade normale ale economiei și ale unei piețe în dezvoltare, una din trei companii nu supraviețuiește primului an, iar după 5 ani, mai puțin de 10% dintre firmele noi rămân în piață, dintre cele care au activitate. Dintre acestea cam 70 - 80% stagnează la un nivel de supraviețuire și nu pot crește, nu pot scala, iar acest lucru nu afectează doar compania, ci și mediul antreprenorial în general. „Cu atât mai mult acum, într-un astfel de moment de incertitudine, avem nevoie de un control riguros al banilor în companie, iar acest lucru se poate învăța. De aceea noi am creat, în cadrul programului Business Mentors, un modul certificat și special dedicat doar acestui subiect: „Bugetul de venituri și cheltuieli”.

Cei care sunt interesați de înscrierea în noul modul „Bugetul de venituri și cheltuieli”, din 17 februarie, pot afla mai multe detalii aici.