Dacă în anii 2010 s-au consacrat modele și instrumente digitale care au urmărit un efect ”wow” în interacțiunea cu audiența, în anii 2020, totul va trece la nivelul următor. Iar 2019 este momentul pivot pentru un nou set de reguli în strategia de brand, spun cei de la Profero.

Aplicațiile încep să dispară

Până acum, aplicațiile mobile le-au oferit utilizatorilor avantajul de a accesa produse și servicii de oriunde. Însă promisiunile de tipul ”la 3 tap-uri distanță” deja nu mai sunt de ajuns. Ne așteptăm la intensificarea efectului de respingere la aplicații și soluții digitale care solicită efort consistent și pun bariere în calea rezultatului dorit. Cuvinte-cheie: face recognition, voice recognition, biometrics.

Brandurile trebuie să aibă convingeri și cauze sociale

În ultima perioadă, mai mult ca niciodată, brandurile au căutat să își consolideze relevanța dincolo de serviciile și produsele oferite, prin identificarea unor convingeri și cauze sociale pe care le-au integrat în comunicare.

Problemele au intervenit atunci când consumatorii au sesizat, de pildă, contradicții în comunicarea diferitelor branduri din portofolii. Începând cu 2020, succesul brandurilor va fi definit, într-o mai mare măsură, și prin gradul de transparență, ceea ce se va rezuma la cât de mult sunt dispuse brandurile să își lase consumatorii să privească ”în spatele cortinei”. Cuvinte-cheie: transparency, behind the curtain.

De la produse livrate acasă la produse aduse oriunde sunt consumatorii

Un model de business care își așteaptă conumatorul exclusiv in-store este de mult depășit. Iar până de curând, un serviciu excelent de home delivery și o experiență cât mai plăcută pe acest traseu au fost asset-uri de valoare pentru orice brand.

Însă oamenii sunt mult mai mobili decât erau înainte, iar brandurile care vor dezvolta soluții prin care vor putea ajunge optim oriunde, își vor asigura interesul și loializarea consumatorilor în anii următori. Delivery în aeroport, în trafic, la evenimente. Cuvinte-cheie: wherever consumers are, sky is the limit – or is it?

De la produse care atrag la raft la produse interactive la nivel digitale

Brandurile s-au întrecut mereu în a crea ambalaje care ies în evidență la raft, acolo unde obișnuiau să fie luate cele mai multe decizii de cumpărare. Era logic, era ceea ce trebuia să faci.

Odată cu mobilitatea și creșterea volumului de comenzi plasate online, produsele care se vor demarca în câștigarea și loializarea consumatorilor sunt cele care oferă ce e mai bun la nivel de interactivitate, odată ce au ajuns în mâna consumatorilor. Cuvinte-cheie: AR packaging, cross platforms interactivity.