TARA Interactive a testat soluții RPA cu un client pe interacțiunea cu furnizorii și a generat creșteri de 30% ale vânzărilor unui magazin online de piese auto în doar 3 luni de la implementare.

„Clientul, un magazin online specializat în comercializarea pieselor auto, se confrunta cu dificultăți majore legate de gestionarea timpului și resurselor umane. Vânzările se bazau pe un proces complex de comandă, care necesita verificarea stocurilor și a celor mai bune prețuri pe platformele a cinci furnizori diferiți; o procedură care ocupa aproximativ 70% din timpul echipei de vânzări. Această metodă ineficientă ducea la pierderea potențială a clienților din cauza răspunsurilor întârziate și a unui client service suboptimal”, spune Vlad Lepădatu, Managing Partner la TARA Interactive, menționând că, după o analiză amănunțită, specialiștii TARA Interactive au propus automatizarea interacțiunii cu platformele furnizorilor, soluție care a permis nu numai accelerarea răspunsurilor oferite clienților, ci și introducerea automată a comenzilor în sistemele furnizorilor atunci când clienții acceptau termenii de livrare.

Potrivit TARA Interactive, implementarea soluțiilor de automatizare a dus la transformări semnificative în structura operațională a magazinului online. Echipa de vânzări, eliberată de sarcinile repetitive, s-a putut concentra pe gestionarea clienților mai importanți și pe optimizarea logistică.

Mai mult, amortizarea investiției în automatizarea relației cu furnizorii s-a realizat în doar patru luni, confirmând astfel valoarea adăugată a automatizării proceselor.

În prezent, doar aproximativ 5% dintre magazinele online românești apelează la automatizări de procese, dar asta doar în caz de forță majoră.

Potrivit analizei TARA Interactive, procentul este însă în creștere în ultimii doi ani, în contextul în care managerii shop-urilor online autohtone, predominant focalizate pe automatizări în vânzări și marketing, încep să recunoască importanța extinderii automatizării în toate sectoarele operaționale, pentru optimizarea gestionării și reducerea costurilor operaționale.

Cele mai mari cerințe din partea magazinelor online vizează:

  • Prețuri dinamice – soluție care presupune ajustarea în timp real a prețurilor produselor sau serviciilor, bazată pe factori precum cererea, oferta, comportamentul consumatorilor, și acțiunile concurenței;
  • Redimensionarea rapidă a stocurilor prin alegerea unor furnizori care permit comenzi online. Integrarea acestora în platformele shop-urilor online vine la pachet cu primirea de notificări în avans atunci când produsele comercializare au un stoc scăzut sau sunt epuizate. Iar magazinele online care au implementate astfel de soluții vor fi cu un pas în fața concurenței, cu comenzi complete către furnizor, clienții putând să primească mereu produsele în cel mai scurt timp posibil;
  • Facturarea și închiderea automată a facturilor, reducând cu până la 10 ori munca reprezentanților de vânzări.

Potrivit TARA Interactive, automatizarea proceselor operaționale aduce o serie de beneficii magazinelor online, cele mai importante dintre acestea fiind:

  • Creșterea vânzărilor
  • Eliminarea sarcinilor repetitive care ocupă foarte mult timp: 94% din munca de zi cu zi este repetitivă sau banală;
  • Eliminarea erorilor;
  • Reducerea impactului lipsei forței de muncă;
  • Îmbunătățirea experienței clienților

TARA Interactive a încheiat anul 2023 cu afaceri de peste 1,2 milioane de euro (la nivel de grup), în creștere cu 15% față de anul anterior. Pentru 2024, compania estimează un avans de aproximativ 30% pentru business-ul desfășurat în România și de circa 80% pentru cel la nivel internațional, în contextul în care, peste 70% din afacerile TARA Interactive au loc în afara României.