eMAG Marketplace e locul unde poți să-ți crești vânzările și să ajungi la o plajă mai largă de clienți. Dacă ai vândut deja pe site-ul propriu sau poate ai avut un magazin offline, trebuie să tratezi fiecare canal de vânzare ca fiind extrem de important. Din acest motiv, interacțiunea permanentă cu clienții este esențială, atât în momentul când vrei ca ei să cumpere, dar și după ce au făcut asta.

Platforma eMAG Marketplace reunește peste 22.000 de selleri, dar și milioane de clienți care au acces la produsele tale. Astfel, comerțul modern trebuie să îmbine toate posibilitățile pe care ți le oferă piața și să te duci acolo unde este o plajă cât mai mare de clienți.

Dar cum ieși în evidență? O poți face prin promovare, prin oferte avantajoase și prin experianța de cumpărare resimțită de clienți. Iată câteva metode utile.

Cum să te promovezi mai bine și să fii în topul rezultatelor

Atunci când ești pe eMAG Marketplace produsele tale vor fi de multe ori similare cu ale altor selleri, așa că vei avea nevoie să te diferențiezi. Există câteva metode prin care vânzările tale online să fie optimizate, iar produsele să apară în topul căutărilor din eMAG Marketplace.

Ca atunci când ești pe Google, contează cât de detaliate sunt descrierile și informațiile produselor. Cel mai important pentru a te promova mai bine e să completezi toate caracteristicile produselor pe care le comercializezi, inclusiv pe cele opționale, pentru că acelea pot face diferența în cazul unui client care introduce mai multe filtre.

Pe eMAG Marketplace va fi nevoie și ca indicii de performanță ai contului tău să fie buni pentru a crește produsele în rezultatele de pe site. Asta pentru că un seller cu indici de performanță mai buni și fără probleme de livrare a produselor va avea prioritate, scopul fiind acela de a-i ține pe clienți cât mai mulțumiți.

De asemenea, ia în calcul rating-urile produselor și review-urile primite, pentru că acestea influențează vânzările, iar produsele cu multe review-uri atrag utilizatorii. Invită mereu clienții să lase review-uri. Despre review-uri vom discuta pe larg mai târziu în acest articol.

Așadar, ai caracteristicile produselor completate, inclusiv cele opționale, atragi clienții să lase review-uri și rating-uri, iar contul tău de pe eMAG Marketplace are indicatori de performanță buni. Acum, în funcție de cât de rapid livrezi produsele, șansele să fii mai sus în căutări și să te promovezi mai bine cresc, iar rata de conversie devine mai bună.

Rata de conversie este raportul dintre câte vizite ai pe un anumit produs și câte vânzări faci. Verifică permanent rata de conversie la intervale regulate pentru a putea să o optimizezi prin campanii de reduceri, oferte speciale sau promovare plătită.

Promovează produsele mai bine prin eMAG Ads

O altă modalitate prin care poți să-ți promovezi produsele mai bine în eMAG Marketplace este eMAG Ads, adică soluția de PPC oferită de marketplace prin care îți poți crea propriile campanii de promovare pentru a-ți crește vizibilitatea produselor.

eMAG Ads poate fi accesat direct din contul tău de eMAG Marketplace și tot din cont poți achiziționa credit eMAG Ads pentru a crea o campanie. Promovarea prin această funcționalitate se aseamănă celor de online marketing pe care le faci pe Google, dar doar că în interiorul platformei accesate de milioane de români.

Astfel, poți să crești vânzările și vizibilitatea unor produse noi pe care le ai sau a unor produse pentru care ai promoții foarte bune. Acest lucru te va ajuta să maximizezi toate strategiile de până atunci.Tudecizi produsele, bugetul și sumele licitate și poți folosi eMAG Ads pentru o gamă largă de obiective: de la creșterea vizibilității pentru produsele deja existente, lansarea unui nou produs, creșterea vânzărilor, lichidări de stoc sau promovarea articolelor sezoniere.

Toate aceste aspecte combinate duc la creșterea performanței produselor pe eMAG Marketplace, care poate fi urmărită din contul tău de seller, unde poți analiza constant performanțele din ultimele 14 sau 30 de zile, rata de conversie și cât de populare au fost produsele. Scopul tău e să ai cât mai multe produse performante în ultimele 30 de zile, iar dacă unele nu performează, să generezi oferte și promoții.

Reduceri și promoții

Reducerile și promoțiile sunt metode prin care poți fideliza clienții sau îi poți atrage să revină către tine. De asemenea, poți marca anumite momente sezoniere, precum primăvara, Sărbătorile Pascale, 1 sau 8 martie, vara sau Black Friday.

Reducerile pot fi aplicate și la produse populare, dar și pentru a lichida stocuri pentru produse care nu performează cum trebuie. Dincolo de metodele tradiționale de reducere a prețului, în limitele acceptate, o metodă ușoară de fidelizare și atragere a clienților, dar și de promovare în interiorul eMAG Marketplace, e să faci pachete promoționale cu produsele tale.

Pachetele promo oferă sellerilor patru mecanisme promoționale care pot fi setate temporar pentru produsele lor.

De exemplu, dacă ai un produs principal pe care vrei să-l promovezi mai bine sau un produs care nu performează bine, poți să faci un „Bundle First Promo”, în care ai un produs principal și un singur produs secundar, pe care poți să aplici reduceri dacă sunt cumpărate la pachet. Atenție, prețul pachetului trebuie să fie mereu mai avantajos pentru client decât dacă ar cumpăra produsele separat.

De asemenea, mai poți adăuga și pachete de tip „Bundle Promo”, unde ai un produs principal și patru produse secundare, mai ales dacă ai produse care sunt congruente, cum ar fi, de exemplu, o consolă de tip PlayStation sau Xbox și jocurile sau accesoriile aferente.

Însă pentru a atrage clienții, poți să le oferi și cadouri, adică o ofertă de tip „Gift Promo”, în care să ai un produs principal la preț întreg și până la patru produse care să aibă și reducere de 100%. Din nou, o poți face pentru accesorii ale unui produs. Să zicem că ai vândut o tastatură și poți oferi cadou baterii și un mouse pad.

Dacă ai însă produse „în serie”, să zicem consumabile, cum ar fi bateriile sau șosetele, poți să le vinzi în pachete de tip Promo Pack, în care să ai 3-4-5 produse identice care, cumpărate la un loc, să aibă un preț mai avantajos. Avantajul pentru tine ca seller în eMAG Marketplace e că ai un cash flow mai bun dacă atragi clienții să aibă un coș mediu mai mare, deși prețul individual al produsului scade.

Cum îți crești imaginea în fața clienților

Odată ce ai vândut un produs, nu se închide povestea vânzării. Clientul trebuie să fie mulțumit de calitatea livrării, timpul de livrare, ambalaj, dar și de produsul în sine. Iar ulterior să beneficieze și de un retur simplu și rapid.După acel moment clientul poate să lase un review, iar cele mai populare produse sunt cele care au cele mai multe review-uri.

Review-urile clienților influențează decizia de cumpărare, dar și poziționarea produsului în primele rezultate din căutări. Cum te asiguri că ai review-uri cât mai bune?

În primul rând, preia și livrează comenzile cât mai rapid. Din acest motiv, e nevoie ca pe eMAG Marketplace să stabilești un timp de procesare cât mai realist, pentru ca oamenii să aibă un univers de așteptare clar.

Clienții vor produsul rapid, așa că asigură-te și că ai suficient personal pentru gestionarea comenzilor, preluarea lor, indiferent de oră sau dacă este weekend.

În eventualitatea în care produsul nu ajunge la timp, din motive independente de tine, este important să le comunici cliențiilor situația întâlnită și să găsești o alternativă în favoarea lor.Nu uita să folosești un ton cât mai adecvat și calm în relația cu clienții, indiferent de solicitările acestora. Un client nemulțumit de comunicare ți-ar putea lăsa un review negativ chiar dacă produsul l-a mulțumit.

De asemenea, asigură-te că stocurile prezente pe site sunt și cele reale, pentru a nu fi pus în situația de a anula comenzi sau a le întârzia nejustificat. măsoară gradul de satisfacție al clienților

Relația cu clientul nu se termină după o achiziție, pentru că obiectivul oricărui antreprenor este să facă dintr-un client unic unul recurent, care să revină în mod constant.

Din acest motiv, vei dori să vezi care este impresia clienților tai. eMAG Marketplace trimite periodic un chestionar de satisfacție, în care clientul este invitat să își exprime experiența resimțită în urma comandării produsului tău. Acest chestionar se numește Net Promoter Score,și măsoară gradulude satisfacție al clientului, dar și măsura în care acesta te-ar recomanda celor dragi.

Încearcă mereu să îmbunătățești scorul obținut, și înțelege motivele clienților mai puțin mulțumiți, încât să îți adaptezi acțiunile care au generat obținerea notelor mai mici. Nu uita, un antreprenor nu este singur în echipă, așa că satisfacția finală a clientului trebuie să fie la baza culturii organizaționale a companiei tale, adoptată de fiecare membru al echipei.