Pe lângă toate aceste cifre, au reușit să construiască un loc în care fac lucrurile cu pasiune și un spațiu în care se dezvoltă constant, cu o cultură aparte, a unui adevărat Maverick.

Mavericks în Brașov

Unul dintre proiectele cele mai complexe pe care le-au lansat în ultimul an a fost deschiderea unui birou la Brașov. Provocarea nu a venit din a lucra la distanță sau a găsi acolo un spațiu unde să lucreze, ci mai degrabă în ceea ce privește integrarea unei echipe noi în fluxurile deja stabilite în echipa Mavericks și de a nu crea două entități diferite care să nu comunice între ele.

Au ales orașul Brașov după ce au analizat potențialul pieței, competiția, dar și parteneriatele cu instituțiile universitare pe care au reușit să le construiască în Brașov. Un lucru important a fost ca orașul în care se vor extinde să fie la o distanță relativ redusă de București, asta pentru a facilita accesul cât mai rapid la noul birou, iar pentru ca noua echipă să se simtă parte integrată din echipa mare, Alexandra Ghiță a preluat rolul de Team Leader al biroului Mavericks Brașov, unde s-a mutat pentru a coordona activitatea de zi cu zi și unde echipa de management face drumuri frecvente la biroul din Brașov.

Cele două colege noi care s-au alăturat în echipă sunt Ana Rotilă și Cristina Dolhescu, iar procesul de onboarding este similar cu cel al colegilor din echipa din București. S-au asigurat că există procese și o cale de comunicare rapidă cu colegii din Brașov, astfel încât totul să meargă conform planului. Deja lucrurile se dezvoltă în direcția dorită și în acest moment, echipa de la Brașov manageriază cam 10% din bugetul total al agenției.

“Piața din București este din ce în ce mai competitivă, vedem destul de mult interes în zona de recrutare specialiști și mai mult decât atât, simțeam că este momentul să facem o schimbare în Mavericks. Așa ne-am decis să ne extindem pe noi meleaguri, iar primul oraș ales este Brașov. Dragoș, Răzvan și cu mine participăm la întâlniri cu echipa, atât online, cât și fizic, iar mai mult decât atât am creat sisteme și proceduri pentru a alinia ambele echipe, chiar dacă nu suntem în același loc. Ne dorim să creștem, însă nu ne dorim să creștem doar în cifre, ci ne dorim să facem lucrurile cu pasiune, iar asta ne motivează să construim un Mavericks mai bun de la an la an”, spune Andra Negru, General Manager @Mavericks

Integrarea serviciilor de E-mail Marketing și Social Media în Mavericks

Ca urmare a celor 6 ani ai agenției Mavericks pe piață, a încrederii câștigate campanie cu campanie pentru calitatea serviciului de performance media și a experienței în domeniu, au luat decizia de a se pregăti pentru noi provocări și a privi spre orizonturi mai mari. Viziunea agenției este să devină o agenție care oferă soluții de digital marketing cu obiectiv de performanță.

Alături de performance media, de la finalul lui 2021 oferă și opțiunea de a lucra creativele campaniilor in-house pentru clienții Mavericks. În 2022 au dezvoltat echipa cu un nou specialist în social media și astfel au început să lucreze cu clienții din portofoliu pentru a confirma procesele de lucru și a pune la punct fluxul complet în relația cu clientul. Teodora Bălțatu coordonează departamentul nou format de Marcomm, unde îi are alături pe Adrian Onică, Graphic Designer și Ana Gune, Specialist Marcom, cu focus pe social și email marketing.

Serviciul de e-mail marketing este destul de puțin accesat de către branduri. Contrar aparențelor, ne-am întors cu atenția în inbox deoarece putem avea în proporție de 80% control asupra campaniilor și a ofertelor promoționale, unsubscribe-ul fiind la un click distanță. Brandurile au observat acest comportament și faptul că e-mailul este o platformă încă neexplorată la maximul potențial, dar și că ofertele de fidelizare ale clienților au o rată mare de succes.

Obiectivul final de creșterea a bazei de date este accelerat și de schimbările care se întâmplă chiar acum în ecosistemul de advertising și până la final de an 2022: blocarea cookie-urilor și imposibilitatea de a mai realiza campanii paid pe baza intereselor consumatorilor prin clasicele platforme Google și Facebook. O comunicare directă către user și migrarea către 1st party cookie ar trebui să fie un obiectiv cât se poate de clar în strategia oricărui brand în digital.

“Timp de 1 an am construit la amplificarea imaginii Mavericks în piață și la vizibilitatea agenției ca un brand complex și cu potențial. Am lucrat pe mai multe paliere pentru o creștere accelerată în fața audienței noastre, dar cel mai important este că aveam deja cu ce lucra atunci când am ajuns în agenție: o echipă cu experiență, o reputație bună și mult content care nu fusese deja creat pe conturile de social media. Am adus în Mavericks experiența mea de 6 ani în digital marketing, strategie și comunicare de brand și 10 ani în dezvoltarea de comunități, iar în acest moment construiesc Departamentul de Marcomm alături de cei 20 de colegi și ajut la dezvoltarea serviciilor de Social Media și E-mail Marketing pentru clienți cu suflet, așa cum e Mavericks.”, spune Teodora Bălțatu, Head of Marcom Dept. @Mavericks

Pilonul educațional și Performance School

Pentru Mavericks, focusul pe educație a existat încă din prima zi. La 6 ani distanță, lucrurile au rămas constante, ba chiar au dezvoltat și mai mult pilonul educațional prin programul Performance School, o școală de performance media în adevăratul sens al cuvântului, unde 23 de studenți trec printr-un program intensiv învățare a domeniului de performance media timp de 10 săptămâni, cu 5 module diferite, fiecare cu o evaluare la final, to do-uri practice de la sesiune la sesiune, implementări în conturi și sesiuni de follow-up pe parcursul întregului modul. La final, certificarea pe care o vor lua cei care finalizează programul, nu va fi doar o diplomă pe care să o pună în dosarul cu șină plin de diplome, ci se pot angaja având deja experiență practică, lucru ce s-a și întâmplat, studenții găsindu-și loc de muncă atât în alte agenții, cât și în Mavericks.

Prin acest program nu doar că au pregătit +20 de specialiști în piață, dar este și un program foarte bun de recrutări viitoare în agenție. Trei colegi care au finalizat programul Performance School și-au găsit deja jobul în Mavericks și cu siguranță vor mai urma și alții pentru că ne dorim să ne mărim echipa.

“Nu sunt oameni. Ne pleacă oamenii. Nu găsim pe cineva cu experiență. Sunt doar câteva din frazele pe care le aud de la colegi din industrie când vorbim despre of-urile noastre. Nu sunt oameni? Hai să facem! Așa am început Performance Media anul acesta, cu gândul de a forma o echipă de 20 de studenți și masteranzi cu potențial, în niște viitori specialiști în performance media deja cu o experiență inițială hands-on pe conturi. Dintre cei 20 de absolvenți, o parte i-am recrutat deja în echipă, iar o mare parte s-au angajat în alte agenții sau la clienți. Astfel încercăm să rezolvăm problema foarte acută de forță de muncă specializată.”, explică Dragoș Smeu, Fondator @Mavericks

Next steps pentru anul 7 de Mavericks

Numărul 7 este magic nu doar în mitologia românescă și cu siguranță va fi un an magic și pentru Mavericks. Nu se așteaptă la artificii și creșteri bombastice, ci mai degrabă la ceva care la o primă vedere pare foarte simplu, dar atât de greu de obținut: echilibru.

Își doresc ca în anul 7 echipa Mavericks să se maturizeze mai mult, să îmbunătățească fluxurile de lucru interne și externe, să filtreze mai bine clientul potrivit cu care să lucreze și nu în ultimul rând, să pună mai mult accent pe work-life balance și să nu uite de viața de după birou. Își propun să găsească acest sweet spot între a livra proiecte de calitate fără să facă overtime, atât colegii din Mavericks, cât și partenerii agenției fiind deopotrivă importanți din toate punctele de vedere. Va fi o bătălie importantă, dar ei consideră că în septembrie 2023 vor fi mai aproape de acest echilibru pe care îl doresc cu toții.