Dintre cele 4 proiecte finaliste din România, câștigător a fost ales “Winterization”, proiect implementat de organizația World Vision, filiala Iași și Vaslui. Ei vor primi un premiu în valoare de 3.500 de euro.

World Vision, asociație care lucrează în comunități din mediul rural pentru a le oferi copiilor șansa de a-și construi o viață demnă și împlinită, au fost desemnați câștigătorii României în cadrul programului „Social Innovation to Tackle Energy Poverty”.

Proiectul lor implică reabilitarea termică a 90 de gospodării în care locuiesc copii care nu primesc necesarul de căldură pe timp de iarnă. Alături de World Vision, din România au mai participat în cadrul programului energiaTA, Centrul pentru Studiul Democrației, Primăria Sectorului 1, București.

Chiar dacă au fost selectate doar 5 proiecte câștigătoare, toate cele 14 proiecte finaliste vor beneficia în continuare de sprijinul partenerilor programului.

“În timp ce structura programului identifică particular proiecte promițătoare ca fiind “câștigători”, este important să accentuăm faptul că noi vom menține legătura cu fiecare participant în parte.”, spune Gilles Vermot Desroches, Chief Sustainability Officer și delegat general al Fundației Schneider Electric.

Cine sunt ceilalți câștigători ai competiției?

· Bulgaria: Doi liceeni ai liceului John Atanasov din Sofia au creat Solar e-bike, o bicicletă ce merge pe baza energiei solare ce salvează costuri de transport, reduce congestionarea traficului și emisiile de CO2.

· Cehia: Municipalitatea din Kněžice a dezvoltat un sistem de încălzire electric ce poate reduce facturile de la utilități pentru 500 de locuitori. Are potențialul de a deveni un model descentralizat de rețele de energie la nivelul Uniunii Europene.

· Ungaria: Apro’Tech au reușit să facă încălzitoarele tradiționale din cărămidă și faianță mai eficiente din punct de vedere energetic, reducând astfel costurile și crescând confortul oamenilor din comunitățile vulnerabile.

· Polonia: Cu un joc similar cu Monopoly, FOSa învață oamenii afectați de sărăcia energetică să facă mici schimbări ce pot reduce costurile provenite din consumul energetic.

Ashoka este cea mai mare organizație globală de promovare și susținere a antreprenoriatului social și inovației sociale, clasată de NGO Advisor în primele 5 ONG-uri din lume. Ashoka este prezentă începând din 2017 și în România, unde își propune să contribuie la crearea unei societăți în care fiecare cetățean este un agent al schimbării, capabil să ia acțiune în mod creativ pentru a rezolva probleme sociale. Partenerii de lansare ai Ashoka România sunt Fundația Româno-Americană și Enel România.