Prima cohortă, formată din 10 firme, este dedicată companiilor care vor să se pregătească cu noțiuni de bază despre ce implică dezvoltarea unui business în străinătate și vor să își extindă produsul sau serviciul prin activități de internaționalizare.
“Vrem să creștem numărul firmelor românești care fac business pe piețele externe. Exporturile sunt o oportunitate pentru companiile care vor să crească în perioada post-COVID-19, iar accesul la informații și specialiști, educația despre internaționalizare și sprijin din partea instituțiilor private și publice sunt principalele nevoi ale antreprenorilor pe care noi vrem să le atingem în programul de export ”, a declarat Claudiu Vrînceanu, Program Director și unul dintre inițiatorii ScaleOut din RBL.
Acceleratorul este un proiect realizat în parteneriat cu Google Atelierul Digital și Deloitte, alături de companii locale, studii de caz de succes în internaționalizare, firme antreprenoriale ca eMag și DocProcess.
Cele 10 firme acceptate în program sunt complementare: 5 tech, 5 non-tech.
- OceanoBe Technology (software)
- Setrio Soft (software medical și logistică). Citește aici un material complet pe start-up.ro despre Setrio Soft.
- Graphein (digitalizarea clădirilor)
- Jiratech (software). Citește aici despre Jiratech într-un material de pe start-up.ro
- IBC Focus (SaaS; proptech)
- Dabo International (HoReCa). Despre francizele Dabo am scris aici pe start-up.ro.
- Bencomp (producție articole material plastic pentru construcții și grădini)
- Ginissima (producție încălțăminte)
- Altax (producție structuri metalice și subansamble modulare)
- Veltra Bikes (producție biciclete din materiale sustenabile). Despre Veltra am scris încă de acum 3 ani pe start-up.ro.
Prima parte a acceleratorului ScaleOut cuprinde cursuri despre teme fundamentale în internaționalizare: Getting started with your international expansion + Choosing your next market + Lean strategies for international expansion.
Participarea în accelerator este gratuită, acceleratorul este non-equity, iar selecția a fost făcută în funcție de 1. Modelul de business, 2. Intenția specifică pentru internaționalizare într-o anumită țară și 3. Produsul/serviciul viabil pentru internaționalizare. De asemenea, echipa ScaleOut a urmărit o complementaritate între modelele de business și piețele țintă ale firmelor selectate în program.
Viziunea ScaleOut: În contextul crizei Covid-19, situația firmelor românești se înrăutățeste, dar internaționalizarea, mentalitatea “Born Global” și exporturile vor deveni mai relevante ca niciodată. Prin urmare, antreprenorii care vor planta semințele internaționalizării în următorul an își vor proteja companiile pentru viitoarele perioade incerte.
Lansarea ScaleOut (program lansat cu numele Start-Up Bridge în anul 2018) a fost generată de nevoia antreprenorilor români de a trece granițele propriu-zise ale țării pentru dezvoltare regională, dar și de a-și depăși barierele mentale mai mari sau mai mici pe care le avem toți când vine vorba de business. ScaleOut creează programe educaționale despre export și internaționalizare, evenimente de comunitate și schimburi de experiență între ecosisteme de business.
Fundația Romanian Business Leaders este o comunitate de antreprenori, manageri și profesioniști români din diverse domenii. Ceea ce ne unește este dorința de a contribui la un bine public dincolo de interesele de companie, industrie sau domeniu. Credem că România va fi o țară mai bună pentru business atunci când va deveni o țară mai bună pentru oamenii ei.