Dare to Learn este un accelerator de învățare și catalizator al unor mișcări disruptive pe piața învățării din România, autointitulat cel mai mare eveniment pe educație din Europa.
În cadrul conferinței de presă de lansare, Radu Szekely, Președinte Fundația Dare to Learn și organizator al evenimentului, fost Secretar de Stat în Ministerul Educației și co-fondator Școala Finlandeză ERI Sibiu, ne-a explicat că este pentru prima oară când acești guru mondiali din educație se regăsesc în același timp pe aceeași scenă. O ligă a superstarurilor în educație.
În cadrul acceleratorului Dare to Learn, profesori, directori, părinți și membri ai comunității, de la ONG-uri la startup-uri, au acces la 8 conferințe susținute de liderii globali ai schimbării în domeniul învățării și la 32 de ateliere de formare. Prețurile încep de la 750 de lei/ om, dar vor exista diverse pachete de grup și oferte.
Temele vor include strategii pentru dezvoltarea literației și a altor competențe de bază, pentru individualizarea învățării și pentru crearea de șanse egale de dezvoltare. Participanții pot descoperi instrumente noi, inclusiv din sfera AI, pentru a sprijini accesul la învățare în orice mediu sau spații fizice și virtuale, dar și pentru măsurarea impactului.
Printre temele conferinței se regăsește și Inteligența Artificială ca unealtă pentru profesori pentru a ajunge mai ușor la elevi. Unii dintre partenerii Dare to Learn, Finnish Training Center, un studio de învățare pentru profesori din Sibiu, deja a creat un curs de AI pentru profesori. Mai mult, până la eveniment, în anumite școli va exista pilotarea unei platforme de învățare holistică a AI, dar și a altor instrumente digitale.
Dare to Learn a agregat în jurul conceptului atât organziații deja cu tradiție, cum ar fi asociația pentru șanse egale în educație Teach for Romania, dar și Asociația Română de Literație și centrul de formare pentru cadre didactice Finnish Teacher Training Center din Sibiu. La conferință, organizatorii au menționat că vor avea parteneriate și cu reprezentanți din ecosistemul edtech:
”startup-urile vor avea un spațiu de prezentare unde pot veni să-și lase produsele sau soluțiile să fie descoperite de participanți, așa cum a dovedit-o unui dintre speakeri prin metoda pilotată de el, hole in the wall. Un edtech room”, ne spune președintele Dare to Learn.
Printre vedetele evenimentului se numără și Zack Kass, una dintre cele mai strălucitoare minți din AI. Mandatul său ca director de Go To Market la OpenAI l-a pus în fruntea dezvoltării de strategii AI pentru multe dintre cele mai mari companii din lume. Rolul său în transformarea cercetărilor de ultimă oră în aplicații concrete pentru lumea de afaceri l-a poziționat drept unul dintre cei mai de seamă gânditori în IA aplicată.
Misiunea lui este de a se asigura că societățile, companiile, diversele organizații și guvernele sunt participanți activi în viitorul construit în jurul AI și sunt echipate pentru a permite un viitor prosper și sigur. Zack face acest lucru prin demistificarea AI, făcând-o accesibilă și ușor de înțeles pentru toată lumea și ajutând liderii să navigheze în mediul care evoluează rapid.
Dincolo de lumea corporatistă, Zack este un susținător ferm al potențialului AI de a revoluționa educația. El lucrează neobosit pentru a promova inteligența artificială ca un instrument care poate îmbunătăți semnificativ accesul la cunoaștere. Eforturile sale caută să garanteze că progresele în domeniul inteligenței artificiale transcend beneficiile comerciale și lucrează pentru îmbunătățirea comunităților și societăților în general.
Alți mentori internaționali care vor fi pe scena Dare to Learn:
- John Hattie, un cercetător în științele educației, autor, specialist în Visible Learning, o abordare educațională axată pe identificarea și maximizarea factorilor care influențează pozitiv învățarea,
John Hattie are in spate peste douăzeci de ani de studiu implicând milioane de studenți, cea mai mare colecție de cercetări bazate pe dovezi. Studiile lui sunt reperul oricărui om de educație care vrea să știe ce funcționează, de fapt, în școli pentru a accelera învățarea.
- Vicky Colbert este fondatorul și directorul Fundației Escuela Nueva. Este co-autoarea modelului Escuela Nueva de renume mondial și a fost primul său coordonator național. Colbert a conceput, pilotat, extins și susținut această inovație educațională din multe sfere organizaționale: ca Secretar de Stat în Ministerul Educației din Columbia, consilier educațional al UNICEF pentru America Latina, și acum de la Fundación Escuela Nueva, un ONG pe care l-a fondat pentru a asigura calitatea, sustenabilitatea și inovația în educație.
Un element cheie al modelului Escuela Nueva este că elevii învață autonom, în ritmul lor, folosind Ghidul de învățare, pe care Colbert îl descrie ca „o combinație între un manual, un auxiliar și un ghid pentru profesor”. Modelul a fost folosit inițial în cele mai izolate și dezavantajate zone din Columbia, unde abandonul școlar era la cote foarte ridicate, iar rezultatele remarcabile au făcut ca ulterior să fie preluat de alte state, fiind folosit actualmente în peste 18.000 de comunități.
Munca dnei Colbert a fost recunoscută cu mai multe premii și distincții în domeniile leadershipului și antreprenoriatului social, cum ar fi Premiul Skoll pentru Antreprenoriat Social, Premiul Clinton pentru Cetățenie Globală și Premiul Kravis. Ea a fost, de asemenea, recunoscută ca antreprenor social remarcabil de către Fundația Schwab, Ashoka și World Technology Network. Este laureată a primei ediții a Premiului Yidan pentru Dezvoltarea Educației (2017) și laureată a Premiului WISE pentru Educație 2013.
- Peter Senge, de-a lungul carierei sale, a încercat să răspundă la întrebarea: „Cum creăm condițiile pentru ca oamenii să lucreze împreună cel mai bine într-o organizație?” „Școlile care învață” descrie modul în care școlile se pot adapta, crește și schimba în fața cerințelor și provocărilor tot mai mari ale societății noastre și oferă instrumente, tehnici și soluții concrete profesorilor și directorilor.
Lector la Massachusetts Institute of Technology, Sloan School of Management și președinte fondator al Societății pentru Învățare Organizațională, Peter Senge este un nume de referință în învățarea organizațională, dezvoltarea leadershipului și în schimbări sistemice. Textul său clasic, The Fifth Discipline, care a vândut peste două milioane de exemplare în întreaga lume, a fost recunoscut de Financial Times drept una dintre cele cinci „cele mai importante” cărți de management și de Harvard Business Review ca stabilind organizația care învață ca „una dintre ideile fundamentale ale ultimilor 75 de ani”.
- Prof. Sugata Mitra este unul dintre cei mai respectați cercetători în domeniul educației din lume și un pionier în învățarea auto-dirijată. Este profesor emerit la Universitatea NIIT Rajasthan India, are un doctorat în fizică teoretică și s-a pensionat în 2019 ca profesor de tehnologie educațională de la Universitatea Newcastle, Marea Britanie.
Sugata Mitra a condus experimentul Hole in the Wall (HIW), în care, în anul 1999, un computer a fost încorporat într-un perete într-o mahala indiană din Kalkaji, Delhi, iar copiilor li s-a permis să-l folosească liber. Experimentul a urmărit să demonstreze că copiii ar putea fi învățați foarte ușor să folosească computere fără nicio pregătire formală. Sugata a numit aceasta educație minim invazivă (MIE). Experimentul a fost repetat de atunci în multe locuri. El este beneficiarul multor premii și doctorate onorifice din India, Marea Britanie, SUA și multe alte țări din lume.
I se atribuie peste 25 de invenții în domeniul științei cognitive și al tehnologiei educaționale. În 2003 i-a fost conferit prestigiosul Premiu Dewang Mehta de către Guvernul Indiei pentru inovare în tehnologia informației. Printre multe alte premii, i-a fost acordat și Premiul TED de 1 milion de dolari în 2013.
Experimentul Hole in the Wall a lăsat o amprentă asupra culturii populare. Diplomatul indian Vikas Swarup a citit despre experimentul lui Mitra și a fost inspirat să scrie romanul său de debut, care a devenit filmul câștigător al Oscarului din 2009 – Slumdog Millionaire.
Despre Dare to Learn:
Evenimentul va avea loc între 25 și 26 octombrie și va aduce pe scena de la București peste 20 lideri internaționali – printre cele mai mari nume în educația mondială, experți care vor susține masterclass-uri și dezbateri bazate pe modele și metode educaționale aplicate cu succes în instituțiile de învățământ și în organizații din întreaga lume.
Participanții vor fi încurajați să adopte noi instrumente și să modeleze ecosisteme de învățare pe tot parcursul vieții, adaptându-se unui viitor marcat de competiția dintre inteligența artificială și cea naturală, precum și de accesul democratizat la informație.
Pe parcursul celor două zile de eveniment, 32 de masterclass-uri, organizate pe diverse teme, vor fi susținute de experți ce și-au lăsat amprenta asupra modului în care se desfășoară procesul de învățare (la clasă ori în mediul organizațional), care au eliminat barierele pentru a face educația una echitabilă.
Totodată, în cadrul evenimentului vor exista zone dedicate întâlnirilor one-to-one și networkingului între participanți și vorbitori, precum și o zonă amplă de expoziție dedicată partenerilor acestui eveniment (lansare de cărți, dezbateri ale autorităților, standuri cu activități ale companiilor etc.).
Până pe 25 aprilie, înscrierea este deschisă exclusiv personalului din sistemul de învățământ preuniversitar și universitar. Profesorii și personalul din învățământ beneficiază de o perioadă dedicată și de tarife preferențiale, dar și de timpul necesar pentru a obține aprobările și finanțările necesare participării la eveniment.
Începând cu 25 aprilie, biletele vor fi disponibile și publicului larg (alte categorii profesionale, cu excepția celor din învățământ), online, pe platforma www.d2l.ro.