Compania a pornit cu un proiect pilot la unul din liceele din Iași și cu toată determinarea de a moderniza educația din România. În prezent, mai mult de 200 de unități școlare la nivelul întregii țări, utilizează platforma Adservio și reduc birocrația cu 95%.
Scopul companiei este de a elimina semnificativ procesele care consumă timp, astfel încât profesorii să se poată dedica eficient actului didactic. Mai mult, platforma își propune facilitarea comunicării între toți actorii implicați în procesul educațional.
”Inițial, pe lângă un instrument digital care să faciliteze tot procesul didactic, era nevoie și de crearea unei infrastructuri fizice. Au fost kilometri de cabluri și dispozitive tehnice folosite. Între timp, am ajuns să avem tehnologia «la vârful degetelor» și dacă la început oamenii erau sceptici și nu înțelegeau pe deplin beneficiile utilizării tehnologiei și a soluției pe care noi o propunem pentru educație, acum am ajuns la 300.000 de utilizatori”, spune Alexandru Holicov, fondator Adservio.
Catalogul digital
Acesta precizează faptul că încă de la început scopul companiei sale a fost de a le oferi tuturor celor implicați în procesul educațional acces facil la informații și posibilitatea de a economisi timp prin eliminarea birocrației.
”Astfel, profesorilor le rămâne mai mult timp pentru ceea ce contează cu adevărat și anume educația. Beneficiile oferite de soluția creată de noi se adresează în mod egal elevilor, părinților, profesorilor, precum și secretarilor, directorilor, inspectorilor școlari, autorităților locale și de resort. Adservio este o normalitate a viitorului, unde tehnologia oferă timp pentru educație și preia din sarcinile birocratice”, a precizat Holicov.
Alexandru Holicov, fondatorul Adservio, despre cum te pot ajuta tenisul și șahul să ai un mindset antreprenorial
În cei 11 ani de activitate, peste 10.000 de profesori au fost instruiți pentru utilizarea tehnologiei sau au participat la prezentările și workshopurile Adservio din cadrul SuperTeach. Totodată, peste 1.000 de directori și secretari au primit suport în utilizarea unui instrument performant pentru managementul școlii, astfel încât să ia decizii informate, bazate pe date centralizate și actualizate în timp real, instant.
Anul acesta, prin intermediul platformei, au fost trimise peste 5 milioane de mesaje, astfel că utilizatorii Adservio - elevi, părinți și profesori - pot comunica între ei oricând și de oriunde.
A rămas, însă, obligativitatea completării documentelor fizice, ceea ce face ca impactul să fie diminuat, dat fiind faptul că Ministerul Educației nu permite școlilor care utilizează tehnologia, să renunțe definitiv la catalog și la raportările clasice.
Adservio, extindere în Europa
Începând cu anul 2020, împreună cu partenerul Telekom, Adservio va începe extinderea în patru țări din Europa, ca un prim pas în strategia de internaționalizare a companiei.
Dezvoltarea platformei Adservio s-a bazat mereu pe trei piloni: debirocratizarea sistemului prin automatizarea proceselor, modernizarea educației prin folosirea tehnologiei și îmbunătățirea legăturii dintre elevi, părinți și școală.
În acest context, fiecare solicitare de raportare sau situații legate de elevii școlii pot fi rezolvate prin Adservio, prin câteva click-uri. În ceea ce privește activitatea unui profesor, prin alocarea câtorva minute activității din platformă, pot fi eliminate zeci de ore pe care, în mod normal, le dedică proceselor administrative din școală.
Totodată, elevii și părinții au acces instant la evoluția situației școlare, copiii rezolvă temele primite în platformă, citesc cărțile recomandate din biblioteca online și urmăresc activitățile școlii în care sunt implicați.
Fondată în 2008 în Iași, Adservio este o platformă de management educaţional și e-learning care digitalizează educația şi îmbunătăţeşte rezultatele școlare, aducȃnd beneficii atȃt pentru elevi și părinţi, cât și pentru școli și comunitate.
Adservio oferă acces la catalogul digital, informaţii şcolare complexe, permițând utilizatorilor din țară și celor din străinătate să acceseze platforma de pe orice dispozitiv conectat la internet. Adservio a implementat o comunicare modernă și prietenoasă între toate părţile implicate în procesul educaţional: elevi, profesori și părinţi, a ajutat la reducerea absenteismului în școlile utilizatoare cu peste 63% și a ajutat la creșterea promovabilității la evaluările naţionale.