Potrivit datelor date publicității de Agroland, platforma avicolă Mihăilești a vândut 15,3 milioane de ouă de consum în T2 2024, o majorare de 80% față de aceeași perioadă a anului trecut.

În același timp, producția de furaje din al doilea trimestru al anului în curs a ajuns la 4.842 de tone, o creștere de 233% comparativ cu T3 2023.

De asemenea, magazinele proprii Agroland au înregistrat o majorare cu 14% a numărului de clienți, în timp ce valoarea medie a bonului fiscal a crescut cu 3% față de T2 2023.

”Acest succes se datorează investițiilor eficiente realizate în ultimii ani, atât în dezvoltarea segmentului de producție a furajelor și ouălor de consum, cât și în ajustarea constantă a rețelei de retail, prin menținerea magazinelor profitabile și deschiderea de noi magazine MEGA în zonele cu potențial comercial. Investițiile noastre actuale și cele viitoare sunt destinate pieței interne, deoarece România se confruntă de mai mulți ani cu un deficit comercial semnificativ, cauzat de exportul de materii prime ieftine și importul de produse finite mai scumpe. Pentru a inversa acest trend, este necesară creșterea producției interne pentru a satisface cererea locală, urmând ca ulterior să fie exportat și surplusul de produse finite”, a declarat Horia Cardoș, fondator și CEO al Agroland Business System.

Producția de ouă de consum a crescut de la o medie lunară de 2,8 milioane de ouă în al doilea trimestru din 2023 la 5,1 milioane de ouă în T2 2024, o majorare cu 80%. La nivelul primului semestru din 2024, în cadrul platformei avicole de la Mihăilești au fost produse 30,7 milioane de ouă de consum, +70% față de primele șase luni ale anului trecut.

În ceea ce privește producția de furaje, în 2023, Agroland Business System a operaționalizat fabrica de furaje de la Ișalnița și a introdus o nouă linie de ambalare la fabrica de nutrețuri combinate de la Caransebeș.

Astfel, producția de furaje a crescut cu 233%, la 4.842 de tone în T2 2024, comparativ cu 1.454 de tone în T3 2023, momentul operaționalizării în integralitate a acestor investiții. În plus, în primele șase luni ale anului, producția de furaje a înregistrat o creștere de 102% față de al doilea semestru din 2023, de la 4.241 de tone în S2 2023 la 8.570 de tone în S1 2024.

În al doilea trimestru al anului 2024, în cadrul celor 84 de magazine proprii, dintre care 70 de magazine tradiționale și 14 magazine MEGA, Agroland a înregistrat o creștere cu 14% a numărului de clienți comparativ cu T2 2023, până la aproximativ 583 de mii de persoane.

De asemenea, valoarea medie a bonului fiscal a crescut în T2 2024 cu 3% față de aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la 91 de lei. Compania se așteaptă ca magazinele francizate să obțină rezultate comparabile, având în vedere mărfurile achiziționate în al doilea trimestru.

Agroland Business System este listată pe piața AeRO a Bursei de Valori București începând cu data de 1 martie 2021 și se tranzacționează sub simbolul AG.