Compania listată pe piața AeRO a Bursei de Valori București a închis prima jumătate a anului cu o pierdere netă de 1,4 milioane de lei pe fondul provocărilor întâmpinate, precum inflația și creșterea prețurilor la energie care au condus la majorarea cheltuielilor din exploatare.
”Anul 2022 este unul foarte dificil pe toate planurile afacerii noastre din cauza mai multor provocări cu impact semnificativ asupra activității pe care o desfășurăm, precum războiul din Ucraina, inflația, creșterea prețurilor la energie și combustibil, dar și lipsa precipitațiilor. Toate aceste elemente au generat un impact direct asupra tuturor jucătorilor din piață, în special o scădere a vânzărilor de lactate, precum și creșteri de prețuri pentru toate inputurile fabricii și fermei. Totuși, privim cu optimism a doua jumătate a anului datorită eliminării restricțiilor legate de pandemie, coroborate cu revenirea la birou și la școală în format fizic, ceea ce va contribui la creșterea cererii pentru produsele noastre, inclusiv cele lansate anul acesta,” a declarat Mădălina Cocan, Director General, Lăptăria cu Caimac.
Cifra de afaceri generată de vânzarea produselor lactate, semifabricate, precum și de mărfuri a atins valoarea de 19,3 milioane de lei, acestea având cea mai mare contribuție la cifra de afaceri totală în prima jumătate a anului.
Veniturile din activitatea vegetală s-au ridicat la 3,6 milioane de lei în primele șase luni din 2022, în urma cultivării unei suprafețe de aproape 2.600 ha.
Până la finalul lunii iunie 2022, compania a înregistrat o producție totală de 6,8 mii de tone, din care cultura de grâu a reprezentat 34% din această producție, cea de secară însilozată, 38%, iar lucerna însilozată, 23%.
Veniturile din zootehnie au înregistrat o valoare de 6,6 milioane de lei, în principal datorită vânzării de lapte crud, 5,5 milioane de lei, urmată de vânzarea de animale, 1,2 milioane de lei.
În primul semestru din 2022, producția totală de lapte a fost de aproape 7,1 milioane de litri, o creștere cu 2% comparativ cu primele șase luni din 2021.
Prin urmare, producția medie în primul semestru din 2022 a fost de peste 39 tone pe zi. Fabrica a utilizat mai mult de jumătate din producția de lapte a fermei.
Linia de producție brânzeturi poate realiza brânzeturi (pastă moale, pastă tare, brânzeturi proaspete cremoase, brânzeturi cu mucegai nobil) și cașcavaluri (cașcaval din lapte pasteurizat și nepasteurizat, pastă moale și semi-moale, pastă semi-tare, caș maturat, etc.).
”Unul dintre principalele aspecte pozitive înregistrate în primul semestru a fost faptul că brânzeturile au avut o evoluție bună, tendință care a continuat și după încheierea perioadei de raportare, în lunile iulie și august. În plus, untul a fost bine primit în piață și vânzările din lunile de vară sunt peste așteptări. În lunile șapte și opt am înregistrat vânzări încurajatoare, un semn pozitiv având în vedere că perioada de vară coincide cu o scădere a vânzărilor de produse lactate, la care se adaugă și inflația încă ridicată. Prin urmare, faptul că nu am pierdut clienți și am înregistrat o evoluție pozitivă ne oferă încredere pentru toamnă, sezonul principal al lactatelor. De asemenea, precipitațiile și stabilizarea prețurilor înregistrate în ultima lună ne oferă perspective pozitive pentru perioada următoare,” a adăugat Mădălina Cocan.
Având în vedere perspectivele pozitive prognozate pentru a doua jumătate a anului, Agroserv Măriuța își menține bugetul stabilit pentru 2022, aprobat în cadrul Adunării Generale a Acționarilor din aprilie 2022. Astfel, pentru acest an, compania a bugetat o cifră de afaceri totală de 94 de milioane de lei și un profit net de 2,7 milioane de lei.
Agroserv Măriuța este listată pe piața AeRO începând cu 21 mai 2021, iar în prezent are o capitalizare de piață de aproximativ 74 milioane de lei.