Kiwi este compania care s-a lansat acum mai bine de 12 ani, din dorința fondatorului de a găsi zboruri ieftine, o nevoie pe care a resimțit-o în viața de studenție. Astfel, a fondat compania care funcționează sub deviza ”we hack the system, you fly for less”. Noi am călătorit la Barcelona de curând pentru a afla mai multe direct de la fondatorii companeii despre planurile de viitor și viziunea asupra călătoriilor.
Compania care caută zboruri ieftine pentru tine prin tehnologie
Pentru a întări misiunea unui travel tech care strânge și oferă ajutor hackerilor călători, Kiwi a lansat programul World Travel Hackers. Mai mult, prin Kiwi Guarantee, compania folosește AI pentru a liniști cele mai mari anxietăți ale călătorilor, așa cum le-au depistat prin formularele de feedback disponibile utilizatorilor aplicației.
În prezent, Kiwi este o companie prezentă în 13 țări, are 1000 de angajați și 59 de naționalități în echipă. Povestea companiei am aflat-o acum 2 ani, printr-un interviu cu fondatorul startup-ului pe care o puteți citi aici.
Kiwi se poziționează ca un OTA, online travel agent, cu focus pe zona de zboruri și căutarea celor mai bune variante care să-i ducă pe utilizatori unde vor să ajungă. Recent, compania a organizat un press trip cu jurnaliști din mai multe țări, pentru a le arăta ce înseamnă să fii un travel hacker, dar și pentru a prezenta noutățile lansate de companie.
Ca o sincronizare ironică a vieții, data de sosire a noastră s-a nimerit fix cu ziua în care în Barcelona, destinația noastră, fuseseră furtuni și era un cod roșu de vreme rea.
Astfel că am urcat într-un avion unde am stat aproape jumătate de oră, ca apoi să fim dați jos și să stăm aproape 5 ore în aeroport până să decolăm cu adevărat. Colegi de breaslă din alte țări au avut întârzieri asemănătoare sau chiar mai mari. Am început cu o anxietate comună a călătorilor, aceea de a avea întârzieri de zbor sau anularea avionului cu care trebuie să plece.
Cu ocazia asta, am aflat că funcția de Guarantee lansată de Kiwi vine într-un context în care 1 din 3 zboruri are întârziere, reprogramare sau anulare. Iar garanția oferită de aplicație, contra cost, oferă check-in automat, detalii în timp real despre zbor și schimbările acestuia, dar și credit pe care utilizatorii îl pot folosi ca să reprogrameze ceva nou în aplicație atunci când zborul lor are o modificare.
Anxietățile călătorilor
- Cum obțin cel mai bun preț când caut un zbor?
- Vreau să am la îndemână toate detaliile și modificările zborului meu, cât și documentele necesare la îndemână
- Ce fac dacă mi se anulează sau mi se schimbă zborul
Kiwi Guarantee propune următoarele rezolvări prin cei 15 euro extra pe care utilizatorii aplicației pot alege să-i dea ca să aibă o garanție a acestor 3 mari anxietăți.
Cel mai bun preț de zbor
Algoritmul Kiwi le oferă călătorilor rezultate din miliarde de verificări de preț, din 95% din portofoliul de zboruri disponibil la nivel global. Astfel, aplicația afișează clienților cele mai bune oferte din căutări site-uri web și comparații de preț de zboruri oferite de acestea.
Dacă nu pot egala sau depăși prețul companiei aeriene cu cea mai bună ofertă, o vor afișa totuși, inclusiv linkul de redirecționare către site-ul companiei aeriene. Pentru rezervările în afara aplicației, garanția de la Kiwi nu este valabilă.
Informațiile de zbor la îndemână
Condițiile fiecărei companii aeriene diferă. Unele oferă check-in online cu câteva zile înainte de plecare, în timp ce altele permit check-in doar cu 24 de ore înainte. Unii chiar au extra cost pentru check-in la aeroport.
Prin Kiwi Guarantee, odată ce utilizatorii își completează datele de identitate, în contul aplicației, aceștia au check-in făcut automat și apoi găsesc cartea de îmbarcare direct în app.
Mai mult, pe lângă această funcție, Live Boarding Pass a aplicației Kiwi.com oferă informații complete despre zbor, inclusiv actualizări despre starea zborului, poarta de îmbarcare și o numărătoare inversă până la ora de îmbarcare.
Rezolvare pentru zbor anulat sau întârziere de zbor
Disruption protection este partea care îi ajută pe călători să ajungă la destinație indiferent de situație. Cu ”protecția împotriva întreruperii”, clienții care au întârziere de zbor sau un zbor anulat nu trebuie să aștepte opțiunile de înlocuire sau rambursări ale companiei aeriene și pot folosi creditul instantaneu pentru a face o nouă rezervare.
De exemplu, dacă zborul cu Abu Dhabi - Praga cu o escală la Istanbul, are o anulare a zborului de mijloc, clientul nu va rămâne blocat în Istanbul. Kiwi.com va căuta imediat cel mai potrivit înlocuitor și va emite suficient credit pentru a-l achiziționa. Același lucru se va întâmpla dacă primul zbor este întârziat și pasagerul pierde zborul de legătură.
Pe lângă aceste anxietăți depistate de companie, Kiwi oferă și suport 24/7. Pentru asta folosesc asistenți de chat alimentați cu ajutorul AI, dar au și asistenți umani pentru când situațiile nu pot fi rezolvate de chatboții din aplicație.
Componenta umană care duce misiunea companiei mai departe
Pe lângă componenta de garanție unde se folosesc puternic de tehnologie, Kiwi a lansat din 2023 și un program unde se bazează foarte mult pe oameni și pe puterea lor de a promova misiunea companiei. Acesta este programul World Travel Hackers, unde Kiwi caută călători pe care îi plătește cu 10.000 de euro ca să folosească aplicația și să călătorească cât mai mult.
World Travel Hackers au călătorit timp de 4 săptămâni în această vară. Duo-urile de călători au avut mai multe provocări de bifat, cum ar fi călătoria către cea mai ieftină destinație găsită în aplicația Kiwi.com sau găsirea unei rute cu o escală de 24 de ore într-un oraș ales la întâmplare și vizitarea cât mai multor atracții locale.
Scopul programului era ca acești hackeri să cheltuiască cât mai puțin posibil în timp ce făceau toate aceste provocări, iar tot ce nu cheltuiau din bugetul disponibil de 10.000 de euro le rămânea lor.
Dacă la prima ediție din 2023 au avut 1200 de aplicații, în 2024 s-au înscris peste 10.000 de hackeri. Dintre aceștia, compania a ales 12 duo-uri de călători, în total 24 de oameni, din țări precum Cehia, Ungaria, Polonia, România, Spania, Slovacia, UK, SUA, Lituania, Latvia și Portugalia.
În 2024, călătorii din World Travel Hackers au parcurs aproape 300.000 de kilometri, 111 zboruri și peste 25 de țări vizitate.
Duo-ul din România a avut record de zboruri, reușind să aibă 17 zboruri în doar 4 săptămâni. Duo-ul din Spania a reușit, dintr-o singură rezervare, să-și asigure un itinerariu cu 7 zboruri către 8 destinații.
În cadrul prezentării ținute de câțiva reprezentanți ai kiwi.com, speakerii au vorbit despre AI în travel și cum se pot folosi de inteligența artificială ca să-și ajute utilizatorii, de la a-și pregăti bagajul până la a pleca în călătoria planificată. Iar programul World Travel Hackers, care îmbină atât platformele de comunicare, cât și energia și pasiunea oamenilor pentru a călători, este componenta vie și umană care completează inovarea pe care o poate aduce echipa unui traveltech.