- 14 Septembrie 2021
2Performant, business de peste 10 mil. lei în S1 2021. Direcții strategice de dezvoltare
Compania a raportat și o creștere cu 23% față de primul semestru al anului trecut a veniturilor operaționale, calculate prin eliminarea comisioanelor pe care 2Performant le plătește către afiliații din platformă, acestea ajungând la 2.423.215 lei.
Totodată, veniturile prepaid, prin plata în avans de către advertiseri, ajung la 5.236.546 lei, în creștere cu 63% față de semestrul 1 al anului 2020, în detrimentul celor postpaid, care au înregistrat o scădere de 6%, având o valoare de 5.466.784 lei.
”Industria e-commerce-ului a cunoscut începând de anul trecut cea mai efervescentă perioadă a sa, iar rezultatele financiare ale 2Performant se înscriu în planurile de business pe care ni le-am asumat în linie cu oportunitățile oferite de acest context. Înregistrăm o creștere a cifrei de afaceri cu 17% față de primul semestru al anului trecut, an care a fost unul atipic și care a adus cifre record pentru comerțul online și, implicit, pentru 2Performant. Ceea ce este un semnal excelent pentru compania noastră. În plus, în mod tradițional cel de-al doilea semestru al anului este unul mai puternic pentru comerțul online prin prisma evenimentelor din e-commerce precum Black Friday. Astfel, avem încredere că momentul la care ne aflăm acum și rezultatele din următoarele șase luni vor duce la atingerea planului de business anunțat pentru 2021, respectiv o creștere de aproximativ 25% a cifrei de afaceri”, spune Dorin Boerescu, CEO și Președinte al Consiliului de Administrație 2Performant.
După un 2020 marcat de pandemie și creșteri record pentru marketingul și comerțul online, compania 2Performant s-a concentrat în primul semestru al anului 2021 pe trei direcții strategice care vizează valorificarea oportunităților de creștere ale business-ului.
Astfel, în primele șase luni ale anului 2021, 2Performant a înregistrat creșteri ale veniturilor din produsul de marketing afiliat pe piața din România de până la 9.530.682 lei, cu 22% mai mult decât primul semestru al lui 2020.
Compania a dezvoltat un departament dedicat de business support via ticketing, care va deservi toți userii 2Performant, atât interni cât și externi, ceea ce va crește capacitatea și calitatea support-ului.
O altă direcție de business a 2Performant pentru 2021 o reprezintă atribuirea conversiilor, pentru care compania a dezvoltat upgrade-ul tehnic de platformă Big Bear, ca parte a unui proiect major de development.
Upgrade-ul este dezvoltat 100% de echipa internă de Development 2Performant și a fost deja testat de o serie de advertiseri, printre care carturesti.ro, elefant.ro, vivre.ro, ihunt.ro, otter.ro, esteto.ro, bestvalue.ro, care au confirmat soluția tehnică și capacitatea ei de a securiza și chiar crește capacitatea de a atribui conversiile realizate prin 2Performant și, implicit, veniturile utilizatorilor și ale companiei.
Totodată, ca parte din strategia sa de a încheia parteneriate cu jucători internaționali, compania a concretizat în 2021 parteneriatul cu Admitad și lansarea AliExpress și a altor trei programe de afiliere pe România și Bulgaria.
Prin parteneriatul cu Admitad, rețea de afiliere prezentă pe piețele din Europa, Asia și America de Sud cu vânzări de peste 5 miliarde de dolari anul trecut, 2Performant are acces la toate cele 2.000 de programe de afiliere ale acesteia, la nivel global. Compania a anunțat că urmează să lanseze în platforma sa și alte programe ale unor branduri mari din e-commerce-ul global.
”Am demarat din primul semestru al anului toate proiectele din strategia anunțată și am luat o serie de decizii în business care se reflectă în cifre. În primăvara acestui an am înființat Growth Business Unit în 2Performant, cu obiectivul de a crește veniturile din piețele externe. După un research amplu, a urmat o serie de negocieri cu mai multe rețele de afiliere internaționale, care ne permit accesul la advertiseri globali sau europeni cu tracțiune mare în e-commerce. Acest proces a generat un decalaj care se reflectă în veniturile din piețele externe din primul semestru, dar am parcurs un proces esențial pentru extinderea noastră. Astfel am dezvoltat un parteneriat cu rețeaua internațională Admitad și am realizat integrarea tehnică prin care am lansat deja programul global de afiliere. Acum ne pregătim să lansăm o serie importantă de programe de afiliere pe piața europeană, respectiv pe piețele din România și Bulgaria, programe care vor contribui la rezultatele din acest an și care vor continua să producă un impact tot mai mare în business-ul nostru”, a completat Dorin Boerescu.
Ca urmare a tuturor acestor investiții realizate în primele șase luni ale anului, compania a înregistrat o pierdere de 1,15 milioane de lei, în linie cu prognoza pentru primul semestru, pierdere pe care compania se așteaptă să o reducă până la finalul anului odată cu creșterea veniturilor în semestrul al doilea.
Pentru a accelera creșterea prin proiectele și investițiile deja demarate de companie, 2Performant a derulat o operațiune de majorare de capital social pe Bursa de Valori București, în urma căreia a atras peste 5,3 milioane de lei.
Creșterea indicatorilor de business în primul semestru 2021În ceea privește indicatorii de business esențiali în e-commerce și marketing digital, aceștia au continuat trendul ascendent pentru 2Performant și în primul semestru din 2021. Astfel, 2Performant a intermediat în intervalul ianuarie-iunie 2021 546.568 vânzări, cu 12,21% mai mult decât aceeași perioadă a anului trecut, în valoare de 27,38 milioane de euro fără TVA, adică cu 20,5% mai mult ca primul semestru al anului trecut. În același interval, 2.658 de afiliați au generat comisioane în valoare de peste 1,78 milioane de euro, cu 12,75% mai mult decât în primele șase luni ale anului trecut. Zilnic, toți afiliații 2Performant.com au obținut comisioane în valoare de aproape 10.000 de euro. Dintre advertiserii care au primit trafic prin 2Performant.com, aproape 84% au avut vânzări prin 2Performant.com, un procent cu 10,44% mai mare decât în semestrul 1 din 2020.
Și numărul click-urilor intermediate de platforma 2Performant.com este în creștere cu 11,50% față de semestrul 1 al anului trecut și ajunge la un total de 29.796.100 click-uri. Valoarea medie a coșului de cumpărături este de 50,1 euro fără TVA, cu 7,37% în plus față de aceeași perioadă a lui 2020. Iar rata de conversie medie pe 2Performant.com crește cu 0,55% în primul semestru al lui 2021 și ajunge la 1,83%.
Distribuția pe categorii de produseDin totalul vânzărilor generate prin 2Performant.com în primul semestru al acestui an, distribuția pe categorii a fost următoarea: 26,6% Fashion, 23,4% Books, Movies & Music, 11,8% Beauty, 7,5% Pharma, 6,6% Electronics IT&C, 5,6% Home & Garden, 5,5% Babies Kids & Toys, 3,6% Sports & outdoors, 2,2% Pet supplies, 1,7% Health & Personal care, 1,5% Jewelry, 1% Automative și Altele 3%.
8 categorii de produse au înregistrat fiecare vânzări de peste 1 milion de euro în această perioadă. Dintre acestea, categoria Fashion a înregistrat 6,81 milioane de euro (cu 163 de advertiseri, printre care care FashionDays, Answear, ePantofi, DyFashion, Otter), categoria Electronics IT&C 4,62 milioane de euro (cu 70 de advertiseri precum evomag.ro sau f64.ro), categoria Home & Garden 3,92 milioane de euro (cu 107 advertiseri, printre care NeaKaisa.ro, Vivre, SomProduct), iar categoria Books, Movies & Music 3,25 milioane de euro (cu 32 de advertiseri, cum ar fi elefant.ro, carturesti.ro, libris.ro, litera.ro, librariadelfin.ro).