Agroland Agribusiness, venituri de 25,9 mil. lei și profit net de 1,2 mil. lei

Agroland Agribusiness, parte a grupului Agroland, o companie specializată în vânzarea de inputuri pentru agricultură, raportează venituri din exploatare de 25,9 milioane de lei în primul semestru din 2022, o creștere cu 87% față de aceeași perioadă a anului trecut, EBITDA de 2 milioane de lei, o apreciere cu 108% și profit net de 1,2 milioane de lei, o majorare cu 53% comparativ cu primul semestru din 2021.

”Listarea pe piața AeRO ne-a adus numeroase beneficii, dar ne-a și impulsionat să ne dorim mai mult, să creăm noi oportunități de inovare și dezvoltare. Investițiile realizate în prima jumătate a anului 2022, în extinderea echipei și dezvoltarea portofoliului de produse, vor aduce rezultate în cel de-al doilea semestru al anului, iar acestea vor fi vizibile atât la nivelul cifrei de afaceri, cât și la creșterea profitabilității afacerii. În acest context, reconfirmăm bugetul de venituri și cheltuieli pentru anul 2022: vânzări nete de 47,9 milioane de lei, EBITDA de 4,3 milioane de lei și profit net de 3,4 milioane de lei,” a declarat Florin Radu, Director General al Agroland Agribusiness. 

Cea mai mare creștere la nivelul cifrei de afaceri a fost înregistrată la fertilizanți, care au crescut cu 113% în primele șase luni din 2022 , până la 10,8 milioane de lei.

A doua cea mai importantă creștere a fost înregistrată la nivelul pesticidelor, care au crescut cu 4%, până la 9,3 milioane de lei, urmată de vânzarea de semințe, cu 6,6 milioane de lei, o creștere cu 39%.

În această perioadă au crescut și prețurile la produsele vândute în comparație cu anul trecut.

În plus, în cel de-al doilea trimestru al anului, compania a demarat activitatea de trading de cereale, care a generat venituri de 3,1 milioane de lei.

În primul semestru din 2022, compania s-a axat pe extinderea portofoliului de produse. Astfel, Agroland Agribusiness și-a extins gama de produse sub marcă proprie și a inițiat și finalizat demersurile pentru dezvoltarea de noi soiuri de grâu, orz și orzoaică, care vor fi comercializate sub marca proprie.

De asemenea, Agroland Agribusiness a continuat consolidarea echipei de vânzări și operațiuni pentru a deservi creșterea continuă a portofoliului de clienți, numărul de angajați în cadrul companiei fiind dublu față de aceeași perioadă a anului trecut.

Agroland Agribusiness a facturat peste 340 de clienți în primul semestru din 2022, dintre care 86 de clienți noi au fost atrași în cel de-al doilea trimestru al anului.

”În ciuda provocărilor legate de secetă, precum și datorită selecției atente a fermierilor cu care colaborăm și cărora le livrăm produse, nu întâmpinăm probleme la încasarea creanțelor. Majoritatea creanțelor au scadența la 30 iulie 2022 și 30 septembrie 2022, iar în acest moment, cele cu scadență la finalul lunii iulie au fost încasate în proporție de 95%. Obiectivul nostru pentru acest an este ca valoarea creanțelor să nu depășească 55% din cifra de afaceri. Credem că acest prag este unul sănătos pentru afacere și ne protejează împotriva unui risc major de neîncasare, care ar putea avea un impact negativ asupra continuității afacerii noastre. Având în vedere nivelul de încasări din prezent, suntem în continuare optimiști, chiar dacă acest an agricol va fi unul dificil,” a adăugat Florin Radu.

Pentru a doua parte a anului, Agroland Agribusiness are în plan extinderea în noi zone prin mărirea echipei de vânzări și dezvoltarea departamentelor de Trading și Logistică. De asemenea, compania va continua să se axeze pe dezvoltarea de produse exclusive, atât pe partea de nutriție, cât și pe cea de protecție a plantelor. 

Acțiunile Agroland Agribusiness SA sunt listate pe piața AeRO a Bursei de Valori București începând cu data de 15 iunie 2021 și se tranzacționează sub simbolul AAB. În prezent, compania are o capitalizare de piață de peste 38 milioane de lei.



Citeste si