Inteligența artificială: adevărata paradigmă, adaptarea într-o milisecundă

Oamenii sunt foarte buni la găsirea unor șabloane, dar nu și în cazul luării unor decizii rapide, este de părere de părere Daniel Hulme, fondator și CEO al Satalia, o companie londoneză care livrează servicii de optimizare pe baza AI (inteligență artificială) pentru companii mari din întreaga lume.

Hulme a fost prezent la București pe scena Big Data Week, un eveniment de 2 zile organizat de Bigstep, și care a abordat subiecte precum data science, machine learning, data analytics, microservicii, inteligență artificială, GDPR.

În opinia sa, oamenii au preconcepții pe care le aduc, inevitabil, în procesul de luare a deciziilor și au probleme de optimizare. Acela este momentul în care intră în acțiune sistemele de AI, care pot lucra cu seturi complexe de date și pot livra rezultate mult mai rapid.

Hulme spune că miza cea mai mare a domeniului inteligenței artificiale este adaptabilitatea. ”Dacă sistemul nu e adaptabil, atunci nu putem vorbi despre inteligență artificială. În cazul AI vorbim despre sisteme care se pot adapta singure, fără ajutorul omului. Adevărata paradigmă a AI este să se adapteze într-o milisecundă”, afirmă Hulme.

Însă, în momentul în care vom ajunge să creăm inteligența artificială superioară cu adevărat adaptabilă, apare o problemă de control în momentul în care tehnologia va ajunge să gândească singură. ”Vei putea impune o serie de legi pentru a o controla?”, se întreabă Hulme, precizând faptul că omul va putea avea control asupra acestei inteligențe artificiale în momentul în care o programează. ”Dacă îi dai puterea de a-și adapta creierul, atunci nu vei mai putea să o controlezi”, afirmă Hulme.

Apare, în acest context, și problema eticii în cazul inteligenței artificiale. ”Trebuie să <construiești> etica în cadrul acestor sisteme”, precizează Daniel Hulme.

Totodată, fondatorul Satalia este de părere că, în următorul deceniu, bătălia în cazul AI  se va da pe talentul necesar pentru a lucra dezvoltarea sa, și nu neapărat pe tehnologia în sine.

Potrivit lui Hulme, companiile care lucrează la produse care utilizează tehnologia de inteligență artificială vor trebui să găsească noi metode prin care să motiveze vechii angajați să rămână în cadrul organizațiilor, dar mai ales să atragă talent nou care să ajute la dezvoltarea tehnologiei. ”Dacă nu ești o companie sexy, nu vei atrage talent. Contează foarte mult și cultura pe care o vei adopta ca să ai talent care rămâne să lucreze pentru tine”.



Citeste si