- 12 Martie 2022
Analiză ProductLead: evoluția industriei de influencer marketing în 2022-2023
ProductLead a intrat în industria de influencer marketing cu o platformă de tip SaaS (software as a service), prin intermediul căreia brandurile pot genera experiențe de produs convingătoare, pentru a vinde mai rapid și pentru a se apropia de clienții lor.
La nivel global, industria de influencer marketing este într-o tendință ascendentă de câțiva ani. Astfel, dacă în 2016 industria globală de influencer marketing era evaluată la 1,7 miliarde de dolari, în 2022 se așteaptă o creștere ce va atinge nivelul de 15 miliarde de dolari.
Campaniile de marketing digital cu influenceri presupun colaborarea dintre creatorii de conținut digital, comunități puternice și branduri. Prin intermediul creatorilor de conținut digital, mesajele brandurilor sunt transmise într-un mod personalizat față de publicitatea tradițională, iar publicul online este înclinat să caute conținut autentic și să interacționeze cu brandurile care le inspiră.
”Dacă în ultimii ani campaniile de influencer marketing erau percepute ca fiind nice to have, acum brandurile înțeleg din ce în ce mai mult rolul lor în mixul de marketing și solicită campanii de impact cu nano și micro-influenceri care creează conținut autentic, ce poate fi reutilizat în ecosistemul lor digital, pentru a aduce valoare adaugată consumatorilor”, spune Yana Stoica-Marcu, Influencer Marketing Manager ProductLead.
Datele furnizate de ProductLead arată că s-au făcut pași mari în industria creatorilor de conținut digital pe piața din România.
În anul 2021, peste 1.000 de influenceri au colaborat cu ProductLead, reunind un public de 25 de milioane de urmăritori.
Aceștia au livrat pentru brandurile care utilizează platforma ProductLead peste 30.000 de forme de conținut digital, precum postări dedicate, stories pe Instagram, videoclipuri și carusele foto.
Prin intermediul instrumentelor disponibile în platforma sa, compania ProductLead a generat peste 140 de campanii pentru branduri ce activează în special în industria fashion, beauty și FMCG.
Anul trecut, 30 de branduri au investit 250.000 de Euro în campanii de influencer marketing desfășurate prin platforma ProductLead și au mizat pe un mod de comunicare eficient, folosind mijloacele de automatizare bazate pe inteligență artificială și interacțiune bazată pe context.
Potrivit ProductLead, în peisajul digital creatorii de conținut devin de cele mai multe ori o sursă de informații de încredere și inspirație și orientează modul în care oamenii percep brandurile. Ambasadorii de brand creează cu ușurință conținut captivant și convingător, stăpânesc specificul nișei lor, își cunosc publicul și au deja o relație continuă cu acesta.
Prin platforma ProductLead, marketerii pot să personalizeze conținutul cu ușurință pentru diferite cazuri de utilizare, inclusiv evaluarea impactului și îmbunătățirea conținutului produsului.
Pentru anul în curs, ProductLead își propune să își consolideze businessul pe plan local și internațional și să ofere brandurilor soluții inovatoare de marketing digital pentru a le ajuta să dezvolte rapid conținutul digital și pentru a le asigura un volum ridicat, dar calitativ de elemente creative, cu ajutorul tehnologiei și automatizării.
ProductLead este o platformă de tip Saas (software as a service) care automatizează procesul de generare, agregare și distribuire a conținutului digital al brandurilor, astfel încât acesta să poată fi folosit pentru a crea experiențe de produs relevante și comvingatoare pentru utilizatori.
ProductLead își propune să democratizeze accesul la instrumente avansate de automatizare și integrare a datelor sociale și de comerț electronic.