Antreprenorii români au profitat de Black Friday pentru a-şi digitaliza afacerile şi a automatiza munca angajaţilor

Companiile româneşti au preferat să aştepte Black Friday pentru a se digitaliza şi pentru a automatiza activităţi repetitive, la costuri mai mici cu 65% decât într-o zi obişnuită. Astfel, la cumpărarea unui singur soft au economisit 1.232 euro în medie.

În ziua de 13 noiembrie, cererea pentru softuri a crescut cu 43% comparativ cu Black Friday 2019, iar faţă de o zi normală cu aproximativ 78%, cele mai cumpărate softuri fiind cele tip Cloud şi eCommerce pentru gestionarea unui magazin online, arată o analiză a producătorului de software pentru business, CIEL România.

“Este vorba despre companii româneşti de tip IMM, pentru care orice achiziţie trebuie să aibă o justificare şi cu atât mai mult în această perioadă de criză. De aceea, şi noi la CIEL, pentru a le ajuta, de Black Friday am avut reducere de 65% la orice soft, cu licenţă de utilizare şi abonament pe 12 luni incluse. Însă, spre deosebire de anul trecut, antreprenorii români au aşteptat Black Friday pentru a economisi cumpărând softuri necesare pentru activităţile zilnice, şi nu pentru a investi în modernizarea şi digitalizarea afacerilor proprii prin achiziţia de soluţii software customizate. Astfel, cele mai multe companii, mai exact 87% dintre ele, au cumpărat softuri standard (ready-to-use), fără adăugarea de funcţionalităţi customizate în funcţie de nevoile afacerii”, explică Roxana Epure, managing partner CIEL România.

Cel mai căutat soft de Black Friday, cu o creştere de aproximativ 145%, a fost CIEL Salarii Cloud, un soft de salarizare care nu necesită instalare şi în care utilizatorii pot lucra din propria locuinţă, prin conexiune la internet. Preţul în campania de reduceri a fost între 72 euro şi 363 euro, în funcţie de numărul de credite cumpărate, ceea ce a însemnat economii între 133 euro şi 674 euro la comandarea acestui soft.

Pe locul doi se află CIEL eCommerce, soft pentru gestionarea stocurilor şi a comenzilor online şi pentru livrarea produselor, pentru care cererea a fost mai mare cu 85% de Black Friday faţă de o zi fără reduceri. Alte cereri au fost pentru softuri de contabilitate, gestiune şi producţie.

“Creşterea cererii pentru cele două tipuri de softuri este normală în acest an atipic, când mulţi angajaţi lucrează de acasă şi mulţi antreprenori au decis să îşi deschidă magazin online pentru a-şi susţine afacerea. De Black Friday, tehnologia Cloud şi softul de ecommerce au fost preferate şi datorită reducerii, pe lângă necesitate, însă pe parcursul aproape a întregului an, din iunie până în octombrie, cererea pentru cele două softuri a explodat, triplându-se faţă de aceeaşi perioadă din 2019”, adaugă Roxana Epure, managing partner CIEL România.

Valoarea medie a unei comenzi de Black Friday pentru soluţii software a fost de 491 euro, cele mai multe companii comandând două softuri diferite. Aproximativ 40% din comenzi au fost plasate în eshop-ul CIEL, cele mai multe cereri venind şi în acest an pe e-mail şi telefonic, clienţii cerând totodată informaţii suplimentare despre softurile dorite. Astfel, plata prin transfer bancar domină în achiziţia de soluţii software B2B.

Majoritatea cererilor pentru digitalizare au venit de la companii din domeniile servicii, retail online, retail tradiţional şi producţie, cum ar fi firme de contabilitate şi resurse umane, magazine alimentare şi nealimentare, cofetării sau saloane de înfrumuseţare.

CIEL România, dezvoltatorul primului ERP cu inteligenţă artificială, este unul dintre cei mai mari producători de softuri pentru antreprenori şi contabili.

Adresate companiilor mari şi medii, softurile CIEL sunt folosite cu precădere în retailul online, retailul tradiţional, producţie, distribuţie şi servicii, pentru a automatiza activităţi repetitive consumatoare de timp şi a optimiza procesele şi previziunile de business.



Citeste si