- 6 Decembrie 2022
Ascendia, business românesc de eLearning, continuă finanțarea pe BVB. Nouă emisiune de obligațiuni
Prima emisiune de obligațiuni Ascendia, în valoare de 3 milioane de lei, a fost listată în anul 2019.
”În contextul instabilității globale, perspectivele industriei de e-learning, în care activează Ascendia sunt unele foarte bune, la nivel mondial prefigurându-se o creștere de circa 20% de la an la an pentru fiecare din următorii 5 ani. Este o prognoză care nu le-a scăpat investitorilor, care, încă o data, ne-au dat votul de încredere, subscriind obligațiunile ASC27 mult peste suma inițial vizată de compania noastră. Produsele și serviciile e-learning pe care le oferă Ascendia cresc de la an la an și, anticipăm noi, vom depăși cu mult ritmul de creștere al industriei în fiecare din următorii 5 ani”, spune Cosmin Mălureanu, CEO Ascendia.
Ascendia a derulat, în perioada 16 – 30 august 2022, un plasament privat la care au participat 78 de investitori, dintre care 76 persoane fizice și 2 persoane juridice, în cadrul căruia au fost subscrise un număr de 44.895 de obligațiuni nominative, dematerializate, negarantate, neconvertibile, emise în RON, cu un preț de emisiune de 95 RON/obligațiune.
Obligațiunile au o valoare nominală de 100 RON per obligațiune, cu scadență la data de 2 septembrie 2027 și o rată nominală fixă de 10,00% pe an.
Fondurile atrase vor fi utilizate pentru continuarea îmbunătățirii software-ului dezvoltat de companie, creșterea echipelor de vânzări și de marketing și crearea de rezerve pentru potențiale investiții.
”La mai bine de 5 ani de la listarea pe piața AeRO, Ascendia a ales să acceseze din nou mecanismele pieței de capital pentru dezvoltarea proiectelor sale educaționale, demonstrând că bursa reprezintă un canal viabil pentru finanțare. Educația este extrem de importantă, iar proiectele dezvoltate de Ascendia, cu componentă digitală, facilitează accesul mai multor categorii de public la noi oportunități de învățare”, spune Radu Hanga, Președintele Bursei de Valori București.
Ascendia a fost înființată în anul 2007, având domeniul de activitate axat pe industria IT, cu precădere dezvoltarea de software și conținut digital pentru industria eLearning.
În 2016, compania s-a listat pe Piața AeRO a Sistemului Multilateral de Tranzacționare al Bursei de Valori București, sub simbolul bursier ASC.
Ascendia se dezvoltă pe mai multe linii de business, cum ar fi prin platforma de Enterprise Learning Management System - Coffee LMS, dedicată companiilor mari și corporațiilor, prin cursuri e-learning personalizate, destinate pregătirii angajaților din cadrul companiilor, prin Dacobots - portal de jocuri educaționale pentru copii, prin colecția EduTeca, portalul eLearning România și prin activitatea de cercetare-dezvoltare desfășurată.