- 19 Martie 2025
Assista AI, startup-ul care preia din sarcinile oamenilor ca să le ofere mai mult timp pentru ce contează
AI este cuvântul care se regăsește în orice pitch și în majoritatea deciziilor de investiții în ecosistemul de startup-uri.
AI-ul în România a ajuns la 146 de de companii care folosesc inteligența artificială și un total de peste 49.0000 de profesioniști care lucreză în domeniu, conform unui raport The Recursive, de anul trecut.
Inteligența artificială a pătruns în toate sectoarele de lucru. În cazul Assista AI, companie nu ține cont de granițe și domenii și poate fi folosit de echipe din orice industrie.
Assista este un asistent AI multi-agent care se conectează la peste 100 de aplicații de productivitate. Astfel, utilizatorii pot automatiza fluxuri de lucru complexe prin comenzi simple în limbaj natural.
Spre deosebire de instrumentele AI cu un singur scop, Assista utilizează mai mulți agenți AI specializați care colaborează simultan în cadrul mai multor aplicații pentru a duce la bun sfârșit sarcinile utilizatorului.
Ca să fie și mai clar, soluția oferită de Assista AI poate să rezolve sarcini precum:
- caută informații despre compania X pe internet și trimite-i un email lui florin@assista.us în care să-i prezinți oportunitatea de colaborare. Setează un call cu el pentru mâine la ora 12:00.
Florin Lazăr, chief operating officer al produsului, ne spune că el va înțelege exact ce are de făcut și va trece la treabă.
Assista AI se integrează cu cele mai importante instrumente de productivitate, comunicare, vânzări, marketing și altele.
”Astfel, ceea ce până acum necesita jonglarea mai multor tool-uri pentru a efectua unele task-uri, acum poate fi făcut dintr-un singur loc. De exemplu, în Assista poți scrie: găsește-mi sloturile libere din calendar pentru mâine și trimite-i lui Paul un e-mail cu 3 opțiuni din care poate alege când ar dori să ne auzim”, completează Florin.
Pe lângă partea de research și organizare, Assista poate interveni și în planurile de social media. Poate căuta tendințe despre un anumit subiect și apoi să creeze postări pentru anumite canale, că vorbim de X sau Linked, dar să le și ajusteze tonului de comunicare de pe acel canal.
Assista AI este un produs gândit și dezvotlat pentru companii mici si mijlocii, digitalizate, care vor să reducă costurile operaționale. Mai este un tool potrivit și pentru antreprenorii individuali care au nevoie sa jongleze cu multe elemente ale business-ului în aceeași zi.
AI, AI, dar cât de diferit de AI?”Suntem conștienți că 2025 reprezintă anul agenților AI. Din fericire, tehnologia progresează de la o lună la alta și acum toate business-urile pot integra AI și agenți specializați pentru a-și simplifica activitatea”, punctează Florin.
Dacă despicăm totuși soluția Assista, COO-ul evidențiază câteva piese cheie ale produsului lor prin care se diferențiază de alte unelte de productivitate::
- Arhitectură Multi-Agent: în loc de un singur AI care încearcă să facă totul, Assista folosește agenți specializați care colaborează ca o echipă bine coordonată.
- Automatizare fără cod: utilizatorii pot crea workflow-uri sofisticate folosind comenzi simple fără a fi nevoie de abilități tehnice.
- Executare transversală între aplicații: Assista se integrează în câteva secunde cu multe aplicatii, eliminând necesitatea de a trece de la un instrument la altul sau de a gestiona integrări complexe.
- Marketplace pentru workflow-uri: utilizatorii pot descoperi și importa workflowuri predefinite create de alți utilizatori, implementând instant soluții de automatizare precalificate.
Iar nevoile pe care le rezolvă Assita pare că au fost bine identificate, pentru că de la lansarea produsului de la finalul lui 2023 până acum au ajuns la peste 1000 de utilizatori Assista, printre care și primii clienți plătitori.
”Ei s-au alăturat în urma celor doua lansări pe care le-am făcut în 2024, ocazie cu care am obținut și locul 3 pe Product Hunt pentru Produsul Săptămânii. Din discuțiile cu ei ne-am dat seama că problema pe care o adresăm este una cât se poate de persistentă și că Assista are potențial în piață dacă produsul este dezvoltat în direcția corectă.”
Idei venite de la utilizatoriTot de la utilizatori au primit direcția a două feature-uri pe care le vor adăuga: workflows și automations. Acestea vor să rezolve sarcinile repetitive care îmbină mai multe platforme, cum ar fi partea de raportare sau planul de social media.
Prin Workflows si Automations, utilizatorii pot programa anumite task-uri, care să se desfășoare la o anumită frecvență. Florin ne dă și două exemple:
- în fiecare luni, caută online ultimele noutăți despre [AGENTI de AI] și posteaza-le in Slack pe canalul [#tech-team]
- la finalul saptamanii, verifică toate lead-urile noi din Hubspot, caută informații online despre ele, și trimite-le un email personalizat în care le propui să organizăm un meeting săptămâna urmatoare.
Pe lângă organizare și programare, fiecare utilizator poate crea propriile workflow-uri, le poate împărtăși cu alte persoane. Cele mai utile dintre ele vor fi adăugate într-un marketplace public de unde fiecare utilizator se poate inspira și poate importa fix ce are nevoie.
Echipă și finanțare Assista AIFondatorii Assista sunt Paul Burcă, un antreprenor cu experiență, și Anton Zaharia, mintea tehnică a produsului. Ei au început să lucreze la Assista la finalul lui 2023, după mai multe iterații de produse având la bază AI-ul.
Pe lângă membrii fondatori, echipei i s-au adăugat și alți colegi care au ocupat poziții de development, marketing, operational, legal și privacy.
”În acest moment, Assista cumulează experiențe din startup-uri internaționale cum ar fi Intercom, Deliveroo, Aurachain, sau Outreach.io care aduc know how-ul potrivit de dezvoltare de produs, AI, și crestere de startup.”
Assita a fost fondat din fonduri proprii aproape în totalitate. La partea bootstrapped se adaugă o infuzie de capital de la Gluon Syndicate, comunitate de investitori tip angel din CEE.
Finanțarea de de 100.000 de euro le asigură resursele necesare pentru următoarele luni. Pe lângă investiție, Gluon a oferit produsului Assista și acces la informații și o rețea de posibili clienți.
Și asta pentru că Assita vizează o piață globală, de aceea accesul la network-ul Gluon a fost la fix, pentru că le-a adus alături business-uri internaționale care știu ce are nevoie un start-up în stadiul nostru pentru a reuși.
”Principalele piețe pe care le vizăm sunt cele din Statele Unite ale Americii și Regatul Unit. Acestea sunt piețele pe care le considerăm cele mai pregătite pentru adoptarea produsului nostru. Experiențele din interiorul echipei, precum si networkul pe care l-am dezvoltat de-a lungul timpului, ne ajută să facem primii pași în această direcție. Totodataă, Assista este un produs care, și în acest moment, are utilizatori din toată lumea. Prin urmare, chiar dacă eforturile noastre de vânzări și de marketing se adresează cu precădere acestor piețe, ne bucurăm să vedem zilnic conturi noi create din diferite colțuri ale lumii.”
În acest moment, Assita are un venit lunar recurent asigurat de primii clienți plătitori ai platformei. Prin runda de la Gluon Syndicate și primele plăți, vor să ajungă la un venit lunar recurent de 30.000 euro până la finalul anului. ”Acum ne propunem să creștem baza de utilizatori și clienți plătitori, astfel încât valoarea următoarei runde să fie în jurul sumei de 1.500.000 euro.”
Suport emoțional oferit de AI?
Costurile pentru a folosi Assista AImerg pe un model tip freemium. Mai exact, fiecare utilizator nou are 1.000.000 de tokeni pe care îi poate folosi. Asta înseamnă undeva la 40-100 de taskuri gratuite, în funcție de complexitatea saricnilor.
- ulterior abonamentele individuale încep de la 20$ pe lună, oferind un discount pentru abonamentele anuale.
- pentru echipe, abonamentul începe de la 500$ lunar în care oferă 400 milioane de tokeni, precum și posibilitatea ca toți membrii echipei să lucreze sub același workspace.
Când am aflat despre Assista AI, numele și scopul programului ne-a dus cu gândul fix la o asistentă. Că e una ditnr-un serial precum Mad Men sau una reală. Care reușea să programeze, să preia apeluri, să facă agenda managerului. Dar, mai presus de asta, știa și anumite finețuri care depășeau fișa postului. Cum ar fi să trimită un cadou unui asociat, să trimită un buchet de flori fără să aștepte un ok de la manager. O parte de inițiativă care completa caietul de sarcini.
Am vrut să știm cum poate AI-ul să aibă această componentă de umanizare. Iar Florin ne răspunde.
”Chiar dacă partea de suport emoțional este mai greu de oferit printr-un asistent AI, Assista poate ajuta mult în ceea ce privește propunerea de idei noi. La fel ca și ChatGPT, AI-ul Assista poate veni cu moduri noi de lucru dacă i se cere acest lucru și dacă i se oferă detaliat contextul de business. Iar prin Assista ne propunem reducerea timpilor petrecuți pentru task-uri repetitive. Prin urmare, un manager/CEO are mai mult timp la dispoziție pentru comunicare atât cu colegii de echipă, cât și în viața privată, cu scopul de a elimina din încărcătura emoțională pe care o acumulam cu toții în viața de zi cu zi.”