- 16 Mai 2018
Automobilul viitorului în viziunea elevilor români – cum vom circula în București
Tinerii au analizat problema poluării ridicate a aerului, cauzată de emisiile nocive provenite de la numărul mare de mașini din București, consumul de combustibil și posibilitatea creșterii eficienței mașinilor.
Cu sprijinul a trei mentori BASF, elevii au gândit soluții care să permită înlocuirea anumitor materii prime și materiale utilizate, în mod tradițional, pentru realizarea de componente auto cu materiale inovative, eficiente, economice și cu impact negativ mai mic asupra mediului.
Printre cele mai bune idei propuse de elevi, care să contribuie la reducerea greutății automobilelor și a consumului de carburant, s-au numărat:
- un automobil complet electric și autonom, ecologic, destinat familiilor, cu inovații privind stocarea și producerea de electricitate utilizând panouri solare;
- o mașină al cărei motor va utiliza un carburant nepoluant, pe bază de apă, folosind electroliza, și va avea componente din aluminiu și fibră de sticlă, obținute în urma procesului de reciclare a anumitor elemente;
- o mașină hibrid care funcționează pe bază de energie solară și are un design personalizat, cu piese detașabile, pentru a facilita reparațiile mai rapide și reciclarea de materii prime și materiale.
Elevii au dobândit o mai bună înțelegere a modului în care folosirea inovativă a materiilor prime, comportamentul responsabil față de mediu și tehnologia pot contribui la rezolvarea unor probleme Workshop-ul Innovation Camp face parte dintr-un unui proiect educațional mai amplu al Junior Achievement, susținut de EIT RawMaterials, cel mai mare consorțiu din lume în sectorul materiilor prime, fondat de EIT (Institutul European de Inovare și Tehnologie), proiect care se desfășoară timp de doi ani, în România și Bulgaria și va implica peste 1.500 de elevi.
Prin intermediul acestui proiect, tinerii vor dobândi abilitățile necesare obținerii unui loc de muncă sau începerii unei afaceri în sectorul materiilor prime, dezvoltându-și atât spiritul antreprenorial și competențele STEM (știință, tehnologie, inginerie și matematică).