Blugento, clujenii care aduc în online afacerile românești

Blugento dezvoltă pe piața din România soluții de ecommerce. De la o agenție de consultanță au trecut la una ce dezvoltă produse și automatizări. Ei sunt creatorii unei platforme de eCommerce ultra-performantă, cu toate funcționalitățile necesare unui magazin online de succes, în baza unui abonament lunar.

„Mindset de Antreprenor” este un proiect start-up.ro, susținut de către Orange, în care vorbim cu fondatorii startup-urilor care au trecut prin programul de accelerare Orange Fab și nu numai, startup-uri de tehnologie care fac lucrurile să se miște, pentru a vedea cum arată oportunitățile pentru cei care au lansat business-uri în care folosesc inteligența artificială, machine learning sau comerțul online. Pentru afacerile cu un ADN inovator, situația sanitară se poate transforma într-o oportunitate uriașă. Acestea sunt poveștile lor.


Încă de la începutul lui 2020 urmăreau evoluțiile internaționale, așa că fondatorii spun că au început să dezvolte un plan de continuitate rapid. Ultimele două luni au însemnat apropierea de clienții care voiau să facă tranziția spre mediul online. Astfel au putut identifica oportunități în perioada aceasta și, alături de alte 17 companii din România, au lansat una dintre cele mai mari inițiative de digitalizare a antreprenoriatului: #VreauOnline. 

Am povestit cu Sandu Băbășan, CEO al Blugento, despre evoluția din ultima perioadă și proiectele dezvoltate. 

”Ce știm că a funcționat foarte bine pentru noi a fost colaborarea strânsă cu partenerii de business. Am reușit să punem bazele unei inițiative, #VreauOnline, care ajută antreprenorii să-și mute vânzările online”. 

Panica transformă vânzările online

În această perioadă, Sandu și-a dat seama că unul dintre cele mai importante aspecte pentru continuitatea afacerii e să comunice mereu. Acest lucru înseamnă contact permanent cu furnizorii și clienții. 

S-a simțit responsabil să ajute mediul antreprenorial în procesul de mutare a activităților online, ceea ce pentru multe firme în această perioadă s-a dovedit a fi un demers vital.

”Ce am observat într-o primă fază, a fost o ușoară stare de panică în rândul antreprenorilor. Ei nu știau încotro să se îndrepte, dar la scurt timp am observat și o dorință globală de a impulsiona vânzările, de aceea și noi am început să lucrăm mai mult și mai aproape de antreprenori”, precizează Sandu.

De exemplu, pentru a completa serviciile oferite, Sandu și echipa sa din Blugento au lansat Zéa, o agenție de digital marketing în eCommerce dedicată magazinelor online partenere. 

Agenția vine să completeze serviciile Blugento oferind strategii de digital marketing pentru ca magazinele online să iasă în evidență. 

În aceste luni, Zéa a văzut o creștere puternică, așa cum spune Sandu, foarte mulți dintre clienții Blugento dorind să-și scaleze vânzările.

În căutarea timpului pierdut în digitalizare

Pentru a grăbi procesul de tranziție online, Blugento a oferit o colecție de magazine cu design predefinit și cu implementare rapidă. 

”Tendința cea mai clară a fost de creare rapidă a unui magazin pentru cei care nu-l aveau până acum și optimizarea lui pe parcurs”, explică Sandu schimbările din piață. Astfel, antreprenorii au încercat să fie mai întâi online, iar ulterior să îmbunătățească setările. 

Sandu Băbășan consideră că în perioada următoare va crește importanța magazinului online în cadrul unui business per ansamblu. De asemenea, se așteaptă ca internetul să devină sursă de venit primară, nu doar un adjuvant. 

În opinia sa, perioada aceasta a facilitat hiper digitalizarea sectoarelor care prezentau o oarecare rezistență la trendurile pieței, ceea ce duce la o recuperare a timpului pierdut. 

”Ar fi o irosire fantastică a unei oportunități masive dacă digitalizarea ar fi doar temporară. Ea salvează atât timp cât și resurse, creând oportunități de dezvoltare”, ține să precizeze Sandu Băbășan.

Perspective de accelerare în Uniunea Europeană

Blugento a văzut oportunități de dezvoltare și prin parteneriatul cu Orange Fab, programul de accelerare susținut de companie, din care face parte încă din 2019. 

Chiar de anul trecut echipa Blugento a demarat împreună cu Orange o campanie de informare în rândul clienților operatorului telecom cu privire la oportunitatea de a păși către eCommerce prin deschiderea unui canal de vânzare online.

”Inițiativa urmărește susținerea antreprenorilor prin oferirea de produse non telecom, care să-i ajute să-și crească business-urile prin diferite servicii adiacente activităților lor”, spune Băbășan . 

Pe lângă legătura directă cu antreprenorii, Blugento dezvoltă și campanii de comunicare în colaborare cu Orange. 

Cele două companii se adaptează la procesele de promovare în contextul actual, astfel încât antreprenorii să poată adopta platforme de eCommerce cu ușurință. 

Pe lângă faptul că în Orange Fab au avut acces la diferite evenimente și la resurse de coworking și schimb de experiență cu alte startup-uri, un pas important a fost tranziția internațională. Prima piață a fost Polonia, după o investiție de un milion de euro de la R22 Ventures. La finalul anului trecut, Blugento a făcut primii pași de extindere în Franța. 

Biroul? Doar un cost suplimentar astăzi

Ce urmează până la finalul acestui an pentru Blugento? După spusele lui Sandu Băbășan, în acest moment business-ul companiei este în grafic și pe un trend ascendent. 

Echipa își propune să meargă mai departe atât în ceea ce privește internaționalizarea afacerii, cât și în ceea ce privește interesul în investiții noi.

”În mod cert VC-urile și investitorii vor fi într-o primă fază mai precauți, după care se vor concentra pe a-și proteja investițiile făcute deja, ulterior orientându-se spre business-uri care pot aduce un return bun în condițiile actuale”, afirmă Sandu.

Înainte de o nouă investiție, Sandu a vrut să securizeze afacerile Blugento. Astfel, în martie au făcut o analiză de costuri și au eliminat orice nu era esențial, inclusiv spațiile de birouri și costurile asociate. 

Fiind o companie de tehnologie, Sandu spune că le-a fost destul de ușor să se adapteze la noile condiții de lucru. Printre cei 35 de angajați full-time ai companiei se numărau deja colegi care lucrau remote, iar o bună parte dintre ședințele zilnice se țineau online.

Așadar, această perioadă a fost una propice pentru Blugento, iar planul pentru 2020 este creșterea portofoliului de clienți, atât în România, cât și în străinătate. 



Citeste si