- 30 Iulie 2021
Bob de Dulce, laboratorul de deserturi pornit de la rețetarul bunicii și adaptat cerințelor clienților de azi
Povestea Andreei, cea de până la crearea atelierului Bob de Dulce, sau cel puțin al copilului Andreea Banu, pare desprins din filme vechi englezești, în care ceaiul de la ora 5 era ridicat la rang de artă.
”Toată copilăria mea am avut în fiecare zi ceva dulce acasă care se mânca la ceaiul de după-amiază. Indiferent dacă erau biscuiți, cozonac în forma unui flori, sau pricomigdale cu cremă de ciocolată, mereu știam ca avem un desert. Aceste amintiri au rămas în memoria mea și gustul deserturilor nu mi-a dispărut niciodată”, ne spune Andreea.
Și deși nu avea prea multă experiență de cofetar, în afara gătitului acasă lângă mătușa și mama ei, a decis că este momentul să pornească acest business în primăvara lui 2019, cu o investiție de 5.000 de euro pe care a și recuperat-o în același an.
Rețetarul bunicii, punctul de plecare”Acest business a avut la bază reţetarul bunicii mele care a lucrat la Excelent și a preluat reţete de la cofetarii care lucrau acolo și de-a lungul timpului am adăugat reţete fie deja cunoscute, la care am încercat să adăugăm amprenta Bob de Dulce, fie reţete construite în minte și testate în laborator până la varianta perfectă”, completează Andreea, precizând faptul că Bob de Dulce este o afacere de familie.
De aceea și responsabilitățile sunt împărțite în funcție de zilele și zonele de livrare și evenimentele la care participă.
”În plus, în perioadele de vârf fiecare dintre noi este specializat pe producţia anumitor deserturi – astfel nu suntem blocaţi niciodată pe aceeaşi activitate”, precizează fondatoarea Bob de Dulce.
Provocarea de a fi creativCum se împacă un business de producție alimentară cu studiile la ASE? Chiar foarte bine, pentru că pe lângă crearea de deserturi, Andreea are ocazia să folosească în propria sa afacere ceea ce a învățat în facultate pentru a face strategia de dezvoltare.
”Cea mai bună zi a fost aceea în care am realizat că în mine a existat întotdeauna o parte creativă care aştepta să fie provocată și în care doar trebuia să cred pentru a crea deserturi delicioase”, spune ea cu mândrie.
Avea planuri mari pentru 2020, mai ales că laboratorul se afla fix în perioada în care încerca să-și crească baza de clienți, însă a trebuit să le înghețe în luna martie, axându-se, în mare parte, pe supraviețuire.
”Anul 2020 a fost o adevărată provocare pentru un laborator de dulciuri aproximativ nou în peisaj, fără o bază extinsă de clienţi. În primul rând toate planurile avute pentru 2020 au înghețat în martie și am încercat să luăm treptat săptămână de săptămână”, spune ea.
Pas cu pas a reușit să treacă peste teama de la început și, înainte de sărbătorile de Paște din 2020, alături de echipa sa, Andreea a luat decizia de a redeschide laboratorul și de a face livrari in siguranţă.
”La două săptămâni am închis din nou ca să refacem meniul – am început testele pentru ceea ce se cerea: torturi mici pentru consum într-o familie, cutii cu prăjituri diferite pentru 2-3 persoane. Odată cu venirea verii au început timid evenimentele restrânse în aer liber ajungând să avem cereri weekend de weekend până în octombrie”, face ea bilanțul anului trecut, per total unul bun pentru Bob de Dulce.
”Începutul lui 2021 a fost mai greu, dar a însemnat si o gura de aer pentru noi”, spune Andreea, declarându-se precaută în ceea ce privește evoluția afacerii ei în anul în curs.
”Avem de gând să continuăm să ne îmbogățim portofoliul de clienți și meniul cu deserturi de sezon și bineînțeles, avem în minte noi achiziţii de echipamente dacă totul merge bine”, mai spune Andreea Banu, completând faptul că au început să primească tot mai multe cereri din partea clienţilor pentru produse nişate.
Astfel, au început să înlocuiască, la cerere, zahărul cu zahăr de cocos sau sirop de agave pentru sărbătorirea vârstei de un an cu un smash the cake sau pentru diabetici.
”În afară de bucuria de a merge la laborator în fiecare zi și emoţia evenimentelor, cred că totul s-a schimbat de când am început până în acest moment. Suntem mai eficienţi, am schimbat materia primă până am descoperit ceea ce aveam cu adevărat nevoie, suntem tot mai deschişi să încercăm tehnici și produse noi”, vorbește Andreea despre evoluția Bob de Dulce.