- 15 Aprilie 2021
Cardul bancar cu aplicație vocală pentru persoanele cu deficiențe de vedere
89% dintre persoanele cu deficiențe de vedere spun că au fost victime ale unei fraude sau erori atunci când au plătit cumpărături sau servicii, se arată într-un studiu restrâns realizat în 2019 de Handsome and Ethik Connection, în Franța.
Persoanele cu deficiențe de vedere pot avea acum controlul asupra plăților pe care le fac. Thales și Handsome, o companie Fintech specializată în incluziune socială, au lansat o soluție tehnologică discretă și sigură prin care cardul de plată este sincronizat cu o aplicație instalată pe telefonul deținătorului, care redă audio detaliile tranzacției.
Descrierea fiecărei etape – suma ce trebuie plătită, validarea PIN-ului, încercări rămase în cazul unui PIN incorect, aprobarea tranzacției – este securizată și trimisă de card către telefon, astfel încât deținătorul să audă detaliile și să plătească în siguranță. Clienții sunt astfel siguri că plătesc suma corectă și nu au nevoie decât de cardul bancar și de telefon.
Cum funcționează cardul cu aplicație vocală?Atunci când un client primește noul card trebuie doar să îl apropie de telefon pentru a sincroniza cele două dispozitive.
La fiecare plată, cardul cu aplicație vocală se sincronizează printr-o conexiune sigură cu telefonul mobil. Telefonul redă audio suma tranzacției înainte ca utilizatorul să introducă codul PIN în terminalul POS pentru confirmarea plății. Apoi, telefonul redă audio confirmarea tranzacției.
Telefonul mobil și cardul Thales Gemalto comunică via Bluetooth.
Această soluție este compatibilă cu toate terminalele de plată existente și nu este nevoie de niciun update de software sau hardware.
Sincronizarea unică dintre card și smartphone asigură securitatea și confidențialitatea conexiunii. Dacă un client își schimbă telefonul, va trebui să sincronizeze din nou cardul cu noul dispozitiv.