- 14 Noiembrie 2019
Cătălin Chiș, investiție în platforma de influenceri a lui Florin Grozea
Antreprenorul Cătălin Chiș investește într-un nou proiect de business bazat pe tehnologie. Acesta intră în acționariatul MOCAPP – platformă fondată în 2017 de către antreprenorul online Florin Grozea – și va susține dezvoltarea accelerată a startup-ului.
“Tehnologia este o prezență constantă și principalul influencer al viitorului. Cu ajutorul ei construim orașe inteligente, roboți care automatizează procese din business, soluții de insurtech si digitalizare a companiilor. Tehnologia simplifică și potențează, iar platforma MOCAPP este un astfel de tool: optimizează performanța în marketing și ajută brandurile și creatorii de conținut să își concentreze energia către strategie și creativitate”, spune antreprenorul Cătălin Chiș.
Platforma MOCAPP a fost lansată într-o primă versiune demo în 2017, după ce Florin Grozea a pus bazele proiectului în urma unei investiții de 65.000 euro, realizată din fonduri proprii.
Am stat de vorbă cu Florin Grozea în luna decembrie 2017 despre Mocapp, un marketplace pentru influenceri.”Ideea unui produs software pentru Influenceri mi-a venit în 2015, iar după etapa de testare a platformei am avut confirmarea impactului ei în piață, dar și a complexității drumului pe care am pornit. Pentru dezvoltare, un startup care implică tehnologie are nevoie de ajutor - de finanțare, dar mai important decât atât, de un partener care să înțeleagă viziunea și valoarea pe care produsul o poate genera pentru piață”, spune fondatorul MOCAPP.
Pentru a susține dezvoltarea platformei, investițiile planificate în primul an se ridică la 200.000 de euro, buget direcționat în principal către dezvoltarea software și automatizarea unor procese cu relevanță mare pentru utilizatori.
Astfel, MOCAPP va veni cu soluții de optimizare pentru mai multe provocări importante ale echipelor de marketing care derulează campanii cu ajutorul influencerilor – de la research, automatizare a contractelor și a plăților, până la raportare, statistici și analiză de performanță.
„Sunt etape care în acest moment necesită eforturi de timp și resurse umane tot mai mari. De exemplu, doar căutarea, selectarea și contactarea a 5 influenceri relevanți pentru o campanie poate dura de la câteva ore, la câteva zile. MOCAPP rezolvă această provocare prin accesul instant la sute de profiluri, toate cu statistici la zi”, explică antreprenorul Florin Grozea.
Platforma este deschisă în acest moment pentru influenceri, care pot adera printr-un formular la adresa https://mocapp.net/signup, iar înscrierea este gratuită.
Pentru branduri și agenții, MOCAPP pregătește lansarea unei noi versiuni a platformei. Aceasta va fi disponibilă în următoarele săptămâni, iar accesarea și utilizarea ei se va face pe bază de abonament.
Piața de Influencer MarketingLa nivel global, piața de Influencer Marketing are un volum de peste 8 miliarde dolari, conform cifrelor disponibile în Europa și Statele Unite. În România volumul de business generat pe aceasta nișă este estimat la peste 10 milioane euro în 2019, cu un ritm accelerat de creștere si procente care aproape se dublează de la an la an.
Antreprenorul Cătălin Chiș, rulaj de 12 milioane de euro pentru toate firmele. Performanțele startup-urilor grupuluiAntreprenor clujean cu 18 ani de experiență pe piața din România, Cătălin Chiș are în portofoliu său de business companii active în zona de tehnologie (LIFE IS HARD – prima companie românească de software listată la BVB, piața AeRo; Active Power Solutions – integrator de soluții IT&C), consultanță (Graffiti PR, agenție de comunicare integrată PR driven) și producție (NOAH Watches – design&producție de ceasuri-concept din lemn). Cel mai recent proiect în care s-a implicat este DOXTAR, platformă online pentru sfat medical avizat.