- 4 Martie 2019
Câte taxe plătesc șoferii Uber în România?
În contextul dezbaterii pe marginea legii taximetriei, compania de contabilitate, taxe și audit JASILL a realizat un studiu din care aflăm care ar fi valoarea taxelor pe care bugetul ar putea ajunge să o piardă dacă acest gen de servicii ies din țara noastră.
Bugetele naționale și locale ale României ar putea pierde 20 de milioane de Euro provenind din contribuțiile șoferilor Uber, conform companiei.
Compania lucrează cu sute de PFA-uri și SRL-uri ce oferă servicii de transport prin intermediul platformei Uber în România.
Estimarea ia în calcul o contribuţie lunară medie de aproximativ 780 de lei pentru un șofer care conduce 6-8 ore pe zi, constând în TVA intracomunitar, taxe pe profit, taxe asigurări sociale, sănătate și impozit de venit plătite de un număr estimat de 10.000 de șoferi parteneri din București, Brașov, Cluj și Timișoara, care colaborează cu Uber în regim part time sau full time.
“Marea majoritate a partenerilor, fiind SRL-uri (adică microîntreprinderi), plătesc taxe pe venit. Cei mai mulți sunt înregistrați doar pentru TVA intracomunitar și acest lucru asigură o colectare de 100% a TVA-ului colectat la bugetul statului, fără a avea posibilitatea la alte cheltuieli deductibile" a spus Flavius Jakubowicz, partener executiv în cadrul JASILL.
În România, Uber colaborează doar cu şoferii parteneri care dețin o entitate fiscală - PFA sau SRL - și care plătesc taxe pentru veniturile generate prin intermediul platformei Uber.
OUG pe tema legii taximetriei„(2) Este interzis transportul public, contra cost, de persoane cu un autoturism, fără a deţine pentru acesta, după caz, autorizaţie taxi valabilă sau copie conformă valabilă, potrivit prevederilor alin. (1).
”În temeiul art. 7 din Legea nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, republicată, Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice aduce la cunoștința publicului textul următorului proiect de act normativ: Ordonanța de urgență a Guvernului pentru instituirea unor măsuri în domeniul transportului rutier, precum și de modificare a Legii nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere. Proiectul de act normativ a fost publicat în data de 01.03.2019”, se scrie pe site-ul ministerului.
În cuprinsul proiectului de ordonanță de urgență se precizează că luând în considerare ”multiplele sesizări ale operatorilor ai serviciului public de taximetrie care îndeplinesc condiţiile legale şi a căror activitate este influenţată negativ de faptele de piraterie prestate în transportul public în regim de taxi şi în regim de închiriere; necesitatea stringentă a scăderii evaziunii fiscale generată de practicile ilicite în transportul rutier de persoane în regim de taximetrie […]. În considerarea faptului că aceste elemente vizează interesul public general şi constituie situaţii de urgenţă şi extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată, în temeiul art.115 alin. (4) din Constituţia României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.”