Cum ar putea arăta căutările pe Google după intrarea în vigoare a legii europene a copyright-ului

În toamna anului trecut parlamentarii europeni au votat în favoarea reformei drepturilor de autor. Acum Google a prezentat câteva imagini despre cum ar putea arăta rezultatele din căutări odată ce legea europeană a copyright-ului ar urma să intre în vigoare.

Deși nu se știe cu exactitate momentul în care vor intra în vigoare efectele legii, pentru că sunt destul de multe procese care trebuie implementate și care ar putea să întârzie aplicarea ei chiar și până în 2021, gigantul american a dat publicității câteva imagini în care prezintă cum ar fi afectate căutările de pe platformă, după cum anunță TheNextWeb.

Obiectivul reformei, propusă prima oară în anul 2016 de Comisia Europeană, este modernizarea sistemului drepturilor de autor pentru a fi adaptat evoluțiilor din era tehnologiei informației, astfel încât să fie restabilit un anume echilibru al beneficiilor între presa scrisă și platformele digitale globale.

Reforma are ca scop stimularea platformelor de internet - precum Facebook sau Google News - să plătească mai bine creatorii de conținut, dar și obligarea platformelor de distribuție - YouTube, Facebook, Instagram - să impună filtre pentru verificarea modului în care sunt respectate drepturile de autor.

Însă, este foarte posibil ca această lege să ducă la o scădere a traficului pentru platformele de știri.

Totuși, Google ne-a arătat că, odată cu intrarea ei în vigoare, rezultatele pe care le vor vedea utilizatorii sunt chiar dezamăgitoare. În esență, vor vedea niște pagini aproape goale, din care va lipsi conținutul aflat sub incidența drepturilor de autor. În viziunea Google, vor fi vizibile doar niște link-uri, însă utilizatorii nu vor mai avea acces la imagini sau măcar la titlul sau lead-ul unei știri.

Deși Google a prezentat acum o versiune dramatică a ceea ce s-ar putea întâmpla odată cu intrarea în vigoare a legii europene a copyright-ului, realitatea s-ar putea să arate ceva mai diferit. Nu cu mult, însă mai mult ca sigur Google va afișa conținutul publisherilor cu care va reuși să ajungă la un acord.



Citeste si