ChallengEIT: soluții digitale pentru servicii medicale mai bune

Startup-urile, spin-off-urile și IMM-urile din Romania care au soluții funcționale se pot înscrie în cadrul programului ChallengeEIT cu soluții care să răspundă uneia dintre cele patru provocări din domeniul sănătății, având șansa de a obține susținere financiară și umană pentru a-și testa soluția pe piață.

Compania Novartis, prin intermediul BIOME, rețeaua sa de centre de inovare și organizațiile din rețeaua EIT Hub Israel și EIT Health InnoStars și-au unit forțele pentru a identifica, susține și valida noi soluții digitale pentru îmbunătățirea serviciilor medicale din Romania si întreaga Europă.

ChallengEIT este un program care iși propune să identifice startup-uri, spin-off-uri sau întreprinderi mici și mijlocii care au soluții funcționale pe care doresc să le dezvolte și să le introducă pe piețele europene în care Novartis activează.

Programul este deschis tuturor start-up-urilor si IMM-urilor care se pot inscrie aici până pe 15 august 2022.

În momentul de față, compania Novartis este prezentă în 34 de țări din Europa Centrală și de Sud-Est și în Israel, grație centrului său de inovare – BIOME. ChallengEIT caută idei noi pentru îmbunătățirea serviciilor medicale oferite pacienților, printr-un acces optimizat la servicii de sănătate, diagnostic precis și la timp și un răspuns mai bun la tratament. 

Un număr de până la 6 proiecte vor fi selectate in cadrul ChallengEIT, acestea urmând a participa la competiția finală. Câștigătorul va fi anunțat la sfârșitul anului 2022, iar lansarea proiectului ar putea avea loc la începutul lui 2023.

Participanții selectați vor beneficia de servicii personalizate, printre care se numără: conectare cu mentorii EIT și Novartis, acces la rețeaua EIT de alumni și date, cu rolul de a valida și a îmbunătăți conceptul, produsul și soluția de afaceri. În plus, echipa câștigătoare va avea șansa de a obține finanțare și de a lucra cu BIOME pentru a-și șlefui proiectul de tip proof of concept.

”Acesta este primul proiect de inovație digitală în domeniul sănătății, dezvoltat între Israel și regiunile Europei Centrale și de Sud-Est, inclusiv România. Aplicând principiile „open innovation”, ne propunem să selectăm și să validăm soluții digitale ce pot îmbunătăți serviciile de sănătate oferite pacienților. Idei inovatoare sunt peste tot; indiferent dacă s-au născut la Bucuresti, Praga, Varșovia, Atena sau Tel Aviv, iar noi avem instrumentele potrivite pentru a le găsi și a le introduce pe piață, astfel încât oamenii să poată avea în măsură egală accesla inovație”, a declarat Adi Barel, directorul EIT Hub în Israel.

Programul este deschis tuturor start-up-urilor si IMM-urilor care se pot inscrie aici până pe 15 august 2022.

Proiectele depuse trebuie sa răspundă uneia dintre următoarele patru provocări:

  • Schimbul de informații între medici (peer-to-peer) în mediul digital: cum se pot purta conversații în mediul online între medici din diferite țări, cum se poate intensifica schimbul de experiență și cum se poate îmbunătăți comunicarea cu privire la experiența și cazuistică în rândul profesioniștilor din domeniul sănătății, pentru a îmbunătăți serviciile oferite pacienților.
  • Ghidarea pacientului în procesul de tratament: cum pot fi sprijiniți pacienții pentru a gestiona complexitatea bolii și procedurile de tratament; cum pot fi îmbunătățite rezultatele obținute de pacienți în urma unui management mai bun al planului de tratament, fără ca aceștia să apeleze la „Dr. Google”.
  • Medicină de precizie și îngrijire personalizată: cum putem să anticipăm mai bine răspunsul la tratament și să evaluăm profilurile de risc ale pacienților printr-o îngrijire personalizată, eficientă.
  • Provocarea EUnite Movement - Accesul la servicii medicale: solidaritatea este una dintre pietrele de temelie ale politicii UE în domeniul sănătății. Cum putem îmbunătăți accesul la servicii medicale și ce sprijin putem oferi față de provocările apărute în contextul migrației, oferind acces eficient la cea mai bună îngrijire disponibilă, în special în perioade de criză.


  • Citeste si