Companiile viitorului: soluțiile de afaceri din 2030, tendințe și oportunități

Condițiile excepționale din ultimele trei luni au accentuat rolul și beneficiile instrumentelor tehnologice pentru susținerea eforturilor de business și au accelerat transformarea digitală, atât în mediul privat, cât și în cel public.

În următoarea decadă, resurse importante vor continua să fie investite în soluții de mobilitate, automatizare și digitalizare a activității. 

”Personalizarea va fi una dintre principalele tendințe ce vor marca următorii 10 ani: softurile de business vor fi aproape în întregime personalizate, în funcție de specificul fiecărui client, și vor integra inteligența artificială (AI) și componenta de machine learning. De altfel, cred că în 2030 cu greu vom mai găsi o companie care nu aibă implementată măcar o soluție bazată pe AI”, explică Adrian Bodomoiu, Director General al Wizrom Software, unul dintre cei mai importanți dezvoltatori și integratori de software de business din România.

Cele mai automatizate soluții și industrii din următorii 10 ani

În următorul deceniu vom asista la o explozie a soluțiilor care răspund nevoilor de mobilitate, o dinamică ce se intensifică deja din prezent. Dinamica acestor soluții se va regăsi, în special, în organizațiile din zona de producție, servicii și resurse umane, acolo unde chiar și cele mai mici companii vor alege calea digitalizării, în special prin softuri accesibile, disponibile în cloud. Se vor naște noi modele de afaceri, iar cele existente vor deveni și mai competitive. 

Tot mai multe organizații vor implementa soluții ce integrează inteligența artificială (AI) cu sistemele ERP, oferind astfel posibilitatea de a genera analize profunde ale datelor, într-un timp scurt, sprijinind procesul de luare a deciziilor de business. De altfel, viitorul va sta sub semnul machine learning-ului și AI.

Alături de automatizare, inteligența artificială va avea un impact uriaș asupra pieței muncii și productivității, în special datorită potențialului său de a transforma radical activitatea din zona de healthcare și transporturi.

Va fi, însă, nevoie de o schimbare de paradigmă la nivelul companiilor din toate industriile, de multă deschidere către reașezarea produselor pe care le oferă, a relației cu clienții și angajații lor, dar și de investiții, atât în tehnologii, cât și în skill-uri noi.

Personalizează soluțiile pentru clienți

Soluțiile pentru business vor deveni și mai customizate, în funcție de nevoile și cerințele fiecărei client, de dimensiunea afacerii, de locații, obiectivele de business, modul intern de lucru ori de soluțiile tehnologice existente deja.

Companiile vor învăța să colaboreze îndeaproape cu clienții și potențialii clienți, să cunoască provocările specifice lor, pentru a identifica soluțiile cu impact pozitiv asupra business-urilor.

Tendința de personalizare se va accenta masiv în următorii 10 ani, devenind un factor esențial.

”În România, vedem un potențial de automatizare a peste jumătate din companiile existente pe piață, începând de la activități de bază, precum contabilitatea sau managementul resurselor umane, și terminând cu activități complexe de inovație, R&D și producție. Automatizarea nu va înlocui complet forța de muncă umană, deși unele procese elementare, anterior realizate de angajați, vor fi susținute de roboți, iar anumite joburi vor dispărea. Funcțiile unde există cea mai ridicată probabilitate de automatizare sunt în activităţi ce ţin de contabilitate, logistică și distribuție, marketing și relaţiile cu publicul. Vor apărea, însă, alte locuri de muncă și alte sarcini, ce vor putea fi îndeplinite doar de către oameni, folosind caracteristicile specifice lor: creativitatea, adaptabilitatea, abilitatea de a rezolva probleme”, completează Adrian Bodomoiu. 

Wizrom Software este unul dintre cei mai importanți dezvoltatori și integratori de soluții IT pentru afaceri din România. Compania dezvoltă și furnizează softuri de HR, salarizare, contabilitate și gestiune, automatizări în vânzări, producție și Business Intelligence (BI). Wizrom Software a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de 5,7 milioane de euro.

În prezent, Wizrom numără peste 3.600 de clienți activi și 35.000 de licențe instalate în organizații foarte mari (cu cifre de afaceri de peste 10 mil. euro), dar și în companii de tip Small and Medium Business (SMB) din aproape toate industriile.



Citeste si