- 30 Iunie 2017
Franciza care te costă 25.000 de euro și îți poate aduce venituri de 600.000 de euro anual
O idee de afaceri nu este greu de găsit. O idee foarte bună, care are șanse să se dezvolte într-un business de succes, care va exista ani întregi de acum înainte, s-ar putea, touși, să fie ceva mai greu de găsit. Așa că, dacă vrei să pornești la drum pe cont propriu, de ce să nu implementezi un business deja verificat și să apelezi la o franciză?
Pizza Hut Delivery, conceptul de livrare la domiciu lansat de Pizza Hut, este de curând disponibil și ca sistem de francizare. Am stat de vorbă cu Dan Ilie, director executiv al rețelei, despre costurile asociate deschiderii unei francize Pizza Hut Delivery și despre câștigurile financiare pe care le pot avea cei care aleg să facă acest pas.
Cu o rețea totală de 12 unități la nivel național (dintre care 8 în București, și câte una în Cluj, Brașov și Popești-Leordeni), Pizza Hut Delivery a testat conceptul de franciză într-o unitate din zona Obor.
”Este un proiect pilot ce stă la baza demarării actualului program de francizare la nivel național”, ne-a spus Dan Ilie.
Potrivit acestuia, compania are ca target extinderea rețelei de unități francizate în orașele cu minimum 100.000 de locuitori și speră ca în următorii trei ani să ajungă la 30 de unități.
Costul francizei Pizza Hut DeliveryCostul asociat achiziției francizei Pizza Hut Delivery este de 25.100 de euro. Tototodată, pentru a se asigura că va fi eligibil pentru achiziția licenței, un nou francizat va trebui să pună la bătaie locația în care dorește să-și deschidă unitatea Pizza Hut Delivery. Adică să dispună ori de propriul spațiu, ori de unul închiriat. Suprafața necesară este între 100 și 150 de metri pătrați.
În plus, va trebui să urmeze o perioadă de opt săptămâni de training specializat cu echipa Pizza Hut Delivery, să angajeze între 20 și 25 de persoane, și să dispună de capital pentru amenajarea și dotarea locației.
Adică de vreo 200.000 de euro, în funcție de suprafața locației și localizare, incluzând costurile operaționale (echipamentele, flota) și de amenajare a unui punct de lucru Pizza Hut Delivery, conform standardelor internaționale impuse.
”Taxa de franciză standard, practicată de YUM la nivel internaţional, reprezintă 6% din cifra de afaceri. În ceea ce priveşte durata minimă a contractului aceasta este de 10 ani, cu posibilitate de prelungire”, mai spune Dan.
Totuși, odată ce devine francizat Pizza Hut Delivery, un antreprenor ar putea ajunge să facă peste o jumătate de milion de euro pe an. ”Vânzările anuale se situează în medie la 600.000 euro pentru o singură locație din București. Profitul poate începe de la single digit, ajungând la double digit în primii 2-3 ani”, precizează managerul Pizza Hut Delivery.
Care este procesul de francizare al Pizza Hut Delivery?Pentru a deschide o locație Pizza Hut Delivery în sistem de franciză, cei interesați ar trebui, mai întâi de toate, să completeze un formular de înscriere care poate fi găsit în secţiunea dedicată de pe site-ul companiei. ”Echipa noastră va analiza aplicaţia şi, dacă este conformă cu termenii şi condiţiile, vom contacta aplicantul pentru a trece la următorul pas al procesului de selecţie”, adaugă Dan Ilie.
Potrivit reprezentantului companiei, procesul este unui etapizat. ”Pe parcursul a 2-3 luni ne vom ocupa de certificarea noului partener în sistemul internațional de francizare și totodată oferirea de consultanță pentru amenajarea și deschiderea noii locații, activități pe care le putem demara și în paralel”.
Dezvoltatorii interesați de colaborarea în sistem de franciză cu Pizza Hut Delivery vor beneficia de asistență din partea echipei companiei, traininguri, acces la platformele de evaluare și audit folosite la nivel internațional, precum și consultanță pentru activitățile de marketing.
Pizza Hut, un business administrat de American Restaurant System, a înregistrat venituri de peste 40 de milioane de euro în 2016. Dan Ilie estimează că la finalul anului în curs, compania (care reunește brandurile Pizza Hut și Pizza Hut Delivery) va avea venituri cu 30% mai mari comparativ cu anul trecut.
De luna trecută, companiile care dețin brandurile KFC, Pizza Hut și Pizza Hut Delivery, aparținând YUM! Brands în România, KFC în Republica Moldova şi în zona de nord-est a Italiei, au fost reunite sub umbrela Sphera Franchise Group.