Cum arată pitch-urile care le-au adus fondatorilor 30 mil. euro în pandemie de coronavirus

Chiar dacă domeniul fintech pare că s-a transformat din ”frumoasa balului” în ”rățușca cea urâtă” în ochii finanțatorilor, investițiile în startup-urile din domeniul fintech fiind la cel mai mic nivel din ultimii 3 ani, doi fondatori au reușit să convingă fondurile să le ofere 34 de milioane de euro. Cum arată pitch deck-urile lor?

Este vorba despre startup-ul Lunar, din Danemarca, care a adus încă 20 de milioane de euro în portofoliu, o bancă digitală fondată în 2015.

Lunar a reușit recent să ia și o licență bancară și va oferi, în curând, împrumuturi și alte produse financiare celor 150.000 de utilizatori din țările nordice.

Ken Villum Klausen, CEO-ul Lunar, a împărtășit celor de la Sifted câteva sfaturi din experiența lor de a strânge bani în plină pandemie: vorbește încă din timp, și des, cu investitorii tăi, fii transparent cu ceea ce se întâmplă acum în firmă, și ține-te de planul pe care îl aveai conturat. În plus, Ken îi sfătuiește pe fondatori să apeleze la surse alternative de finanțare dacă nu au interes din partea VC-urilor, cum ar fi spre crowdfunding (la nivel local există platforma de equity crowdfunding SeedBlink, ce ar putea fi o opțiune foarte bună).

Iată cum arată pitch deck-ul Lunar.

Lunar from SiftedEU

Yapily este un startup cu sediul în Londra și a reușit să ia acum o rundă de finanțare în valoare de 13 milioane de dolari. Startup-ul pune la dispoziție un gateway între bănci și fintech-uri pentru procesarea plăților și pentru accesul utilizatorilor la date lor bancare (cu consimțământul acestora).

Stefano Vaccino se află acum într-o poziție cunoscută și de la criza din 2008, care l-a prins ca trader în cadrul Goldman Sachs. ”Crash-ul a fost foarte intens și traumatizant. Așa că sper că acum sunt mai puternic și bine pregătit”, spune Stefano citat de Sifted.

Din punctul său de vedere, ca să aibă sorți de izbândă, fondatorii ar trebui să creeze o relație cu investitorii înainte de a ajunge să aibă nevoie de banii lor, să aleagă cel mai potrivit partener de business pentru a-și maximiza șansele de succes și să fie pregătiți pentru lucrurile neașteptate care se pot ivi și mai ales pentru ce e mai rău.

Iată cum arată pitch deck-ul Yapily.

Yapily pitch deck from Isabel Woodford


Citeste si