- 22 Decembrie 2017
Cum au reușit unicornii: lecții de antreprenoriat de la companii de miliarde
Pentru a te bucura de acest gen de succes ar fi cazul să construiești un business cu adevărat impresionant folosindu-te de niște strategii de piață foarte bine puse la punct. Variantele ar fi două: să aduci ceva disruptiv pe o piață deja existentă sau să creezi de la 0 o nouă piață.
Am găsit pe entrepreneur.com o serie de lecții pe care le-au învățat 10 startup-uri care au, în total, o valoare de aproximativ 130 de miliarde de dolari. Iar dacă ținta ta este să ajungi să joci în liga mare citește și pune-le în aplicare în business-ul tău.
Poți construi ceva disruptiv în orice sector. Chiar și în cel guvernamental.Sectorul public este unul dintre cele mai închistate. Iar problemele pe care le pune relația cu autoritățile statului sunt ușor de observat chiar atunci când ai de-a face cu ele din postura de fondator de startup: legislație anevoioasă, prea multă birocrație. Însă când ai de-a face cu un stat care își dorește să încurajeze mediul de afaceri și care își dorește să țină pasul cu tot ce este nou, poți lucra cu autoritățile pentru a implementa noi soluții.
Țintește piețe de nișă.Nu e musai să ai de-a face cu publicul larg pentru a ajunge unul dintre unicorni. La fel de bine poți face un startup B2B, iar produsele sau serviciile tale să ajungă să fie folosite de o grămadă de companii din întreaga lume. De exemplu, Twillio este un startup care a ajuns să fie evaluat la peste 2 miliarde de dolari prin simplul motiv că au pus la punct platforma de mesagerie și voce folosită de companii precum Netflix, Uber sau Lyft pentru a trimite mesaje automate către clienți.
Fă un produs iubit de clienți.Citește cu atenție: iubit, nu doar plăcut de clienți. Acesta este unul dintre sfaturile primite de CEO-ul Airbnb, Brian Chesky, de la Paul Graham, unul dintre fondatorii programului de accelerare Y Combinator, prin 2008, în momentul în care Airbnb avea ceva probleme în a prinde tracțiune pe piață: să se concentreze pe crearea unui produs pe care oamenii să-l adore, fie ei și 100, nu doar să-l placă – chiar dacă vorbim de 1 milion de persoane. Astăzi, serviciul Airbnb este folosit de peste 200 de milioane de utilizatori din întreaga lume ia compania este evaluată la peste 30 de miliarde de dolari.