- 22 Decembrie 2017
Cum au reușit unicornii: lecții de antreprenoriat de la companii de miliarde
Pentru a te bucura de acest gen de succes ar fi cazul să construiești un business cu adevărat impresionant folosindu-te de niște strategii de piață foarte bine puse la punct. Variantele ar fi două: să aduci ceva disruptiv pe o piață deja existentă sau să creezi de la 0 o nouă piață.
Am găsit pe entrepreneur.com o serie de lecții pe care le-au învățat 10 startup-uri care au, în total, o valoare de aproximativ 130 de miliarde de dolari. Iar dacă ținta ta este să ajungi să joci în liga mare citește și pune-le în aplicare în business-ul tău.
Sectorul public este unul dintre cele mai închistate. Iar problemele pe care le pune relația cu autoritățile statului sunt ușor de observat chiar atunci când ai de-a face cu ele din postura de fondator de startup: legislație anevoioasă, prea multă birocrație. Însă când ai de-a face cu un stat care își dorește să încurajeze mediul de afaceri și care își dorește să țină pasul cu tot ce este nou, poți lucra cu autoritățile pentru a implementa noi soluții.
Țintește piețe de nișă.Nu e musai să ai de-a face cu publicul larg pentru a ajunge unul dintre unicorni. La fel de bine poți face un startup B2B, iar produsele sau serviciile tale să ajungă să fie folosite de o grămadă de companii din întreaga lume. De exemplu, Twillio este un startup care a ajuns să fie evaluat la peste 2 miliarde de dolari prin simplul motiv că au pus la punct platforma de mesagerie și voce folosită de companii precum Netflix, Uber sau Lyft pentru a trimite mesaje automate către clienți.
Citește cu atenție: iubit, nu doar plăcut de clienți. Acesta este unul dintre sfaturile primite de CEO-ul Airbnb, Brian Chesky, de la Paul Graham, unul dintre fondatorii programului de accelerare Y Combinator, prin 2008, în momentul în care Airbnb avea ceva probleme în a prinde tracțiune pe piață: să se concentreze pe crearea unui produs pe care oamenii să-l adore, fie ei și 100, nu doar să-l placă – chiar dacă vorbim de 1 milion de persoane. Astăzi, serviciul Airbnb este folosit de peste 200 de milioane de utilizatori din întreaga lume ia compania este evaluată la peste 30 de miliarde de dolari.