- 3 Iulie 2017
Trucuri ca să-ți crești vânzările magazinului tău online
Specialiștii UX Studio, un studio de user experience și optimizare a ratei de conversie – business fondat în 2017 de Eugen Potlog -, explică de ce e necesar ca o companie să își optimizeze site-ul, pentru a fi mai ușor de utilizat și pentru a genera rezultate mai bune.
UX Studio se adresează unei game mari de nevoi pentru companiile cu prezență în online. Poate fi vorba de un magazin online care își dorește creșterea vânzărilor prin sporirea performanței site-ului sau poate fi o companie care are nevoie de optimizarea interfeței unui software intern de lucru, cum ar fi cel utilizat într-un call center.
În acest al doilea exemplu, în cazul care angajații petrec în medie 80 de secunde pentru realizarea unei sarcini, prin optimizarea interfeței acest timp ar putea fi redus la 50 secunde, astfel încât timpul economisit să fie utilizat pentru alte activități.
Asigurarea unei experiențe de utilizare de top este una dintre cele mai importante strategii pentru dezvoltarea unui business de comerț online, mai ales în contextul în care vânzările din e-commerce în România, pe 2017, sunt așteptate să depășească două miliarde de euro. Dincolo de investițiile pentru atragerea vizitatorilor pe site, prin astfel de servicii de optimizare a experienței de utilizare se verifică dacă vizitatorii care ajung pe site găsesc rapid ce caută și plasează o comandă cu ușurință.
Astfel, dacă un magazin online are lunar 200.000 vizite, o rată de conversie de 0,7% și o valoare medie a comenzii de 400 lei, atunci magazinul respectiv generează un volum lunar de vânzări de 560.000 lei. Prin serviciile de optimizare a site-ului, rata de conversie a acestui magazin poate crește de la 0,7% la 0,8%, caz în care, păstrând aceiași parametri, vânzările ar crește cu 80.000 lei, sumă importantă în totalul cifrei de afaceri.
”Consider că un om de business trebuie să-și înțeleagă foarte bine audiența căreia i se adresează. Metodologiile folosite de UX Studio îi permit să aprofundeze cine este aceasta audiență, ce caracteristici are, ce nevoi manifestă și cum și le satisface. În plus, aceste metode ajută la validarea ideilor de business fără investiții inițiale majore. De exemplu, dacă cineva are o idee de a crea o aplicație pentru dispozitive mobile, acum poate să valideze ideea prin diverse metode: să intervieveze persoane diferite din audiența ei, să dezvolte un prototip pe care să îl testeze și să se asigure că și-a înțeles publicul țintă. La fiecare dintre etape cunoaște mai mult și mai mult audiența și își validează sau invalidează anumite ipoteze. Practic, prin astfel de servicii, mi-am propus să ajut companiile să crească și să vin în întâmpinarea oamenilor care doresc să-și verifice și valideze ideile de afaceri înainte să investească în dezvoltare“, a declarat Eugen Potlog, Founder&Chief Optimizer UX Studio (acesta are peste un deceniu de experiență în online și a colaborat cu branduri precum eMAG, Flanco și Banca Transilvania).