Cum te listezi în marketplace-ul Trendyol. Design personalizat, vânzări mai mari

În episodul anterior al seriei noastre editoriale am dat câteva detalii despre marketplace-ul Trendyol, a venit momentul să discutăm despre cum se derulează, concret, procesul de listare și ce poți vinde pe unul dintre marketplace-urile cu cea mai rapidă creștere din România la ora actuală.

Prin Future of eCommerce start-up.roretail.ro și Trendyol vin cu sfaturi dedicate antreprenorilor care vor să se listeze într-un marketplace cu expansiune rapidă, să-și crească prezența în țară și internațional și să descopere noi metode de a vinde mai mult.


Marketplace-ul Trendyol este deschis comercianților români care dețin un cod de TVA și o înregistrare comercială, indiferent de dimensiunea afacerii sau de prezența lor anterioară în mediul online. În plus, companiile cu sediul în Uniunea Europeană sunt de asemenea eligibile să vândă pe Trendyol. 

Cum te listezi în marketplace-ul Trendyol

Înainte de a începe să ne setăm magazinul virtual pe Trendyol, haideți să vedem ce putem vinde pe platforma de ecommerce.

Trendyol este un marketplace multi-categorie care oferă produse din domenii precum modă, cosmetice, FMCG, produse pentru copii, casă și electronice. 

Pentru a deschide un magazin trebuie să aplici pentru programul de parteneriat. Primul pas este să completezi formularul de cerere și să îndeplinești cerințele de deschidere a magazinului.

Pentru început oferi numele reprezentantului firmei, numărul de telefon și categoria principală unde vrei să vinzi, tipul societății, TVA și codul de identificare fiscală. 

Detalii pe larg despre informațiile pe care trebuie să le completați pentru a ajunge să vă numărați printre comercianții care vând pe Trendyol găsiți aici. 

Cât durează până ajungi să vinzi pe Trendyol

Compania a lansat în luna februarie a acestui an un proces de onboarding digital care le permite comercianților să introducă informațiile necesare și să înceapă activitatea pe platformă în doar câțiva pași simpli.

Cei care doresc să vândă pe Trendyol se pot înscrie prin intermediul unui landing page dedicat, unde sunt ghidați pas cu pas pentru a completa toate documentele și informațiile solicitate.

Pentru a afla mai multe despre acestea, accesează și secțiunea dedicată - Future of eCommerce - pe start-up.ro. 

După trimiterea completă a aplicației, aceasta este analizată, iar în prezent, un comerciant poate deveni activ pe platformă, în medie, în mai puțin de o săptămână.

Înainte de vânzare, comercianții trebuie să semneze un cod de conduită. ”Conform contractului pe care îl semnează și în conformitate cu Codul de conduită Trendyol, comercianții trebuie să respecte reguli clare”, ne spun reprezentanții platformei.

Trendyol are un cod de conduită cuprinzător, pe care toți furnizorii trebuie să îl accepte înainte de începerea colaborării și pe tot parcursul parteneriatului. Acesta se aplică angajaților Trendyol, furnizorilor de branduri proprii și comercianților vânzători – și stabilește clar așteptările, de la respectarea practicilor etice în afaceri și conformitatea cu legislația locală, până la plata echitabilă a salariilor și interzicerea muncii minorilor. 

”Propriul nostru Cod de Conduită stabilește standarde stricte în materie de etică și condiții de muncă, inclusiv plata cel puțin a salariului minim, tratarea echitabilă a angajaților, asigurarea unui mediu de lucru sigur sau toleranță zero față de munca minorilor. Toate aceste aspecte sunt revizuite periodic. Acest Cod de Conduită se aplică și comercianților parteneri prezenți pe platforma noastră, care trebuie să îl accepte înainte de începerea colaborării”, explică reprezentanții Trendyol. 

Cum listezi produsele în marketplace-ul Trendyol

Odată ce ți-a fost aprobată înregistrarea pentru a deveni comerciant partener Trendyol, poți începe să încarci produsele pe care dorești să le vinzi acolo.

Este un proces facil, care se poate integra foarte ușor cu sistemele pe care le foloseai deja datorită unor tehnologii avansate de integrare. Și poți vedea cel mai ușor acest lucru dacă vei alege opțiunea de  Mapare Automată a Produselor și vei putea transfera direct prin link din site-ul tău, sau din alt site în care aveai produse, sau dintr-un Excel, toată lista ta de produse pe care vrei să le vinzi.

Produsele pe care le încarci trebuie să conțină:

  • Descriere detaliată a produsului – denumire, cod model, cod de bare, categorie, marcă - cumpărătorul trebuie să știe totul despre produs înainte de a-l cumpăra.
  • Imagini clare ale produsului – recomandarea Trendyol este să încerci să faci imagini de înaltă calitate ale produselor pe care le vei lista acolo.
  • Prețul - tebuie să stabilești prețul produsului într-un mod care să se potrivească pieței.

În Centrul de informare pentru comercianți, echipa Trendyol ți-a lăsat informații privind actualizarea informațiilor despre produse – reține că poți actualiza în masă produsele pe care le listezi în marketplace. De asemenea, poți încărca mai multe produse deodată, fără să repeți manual operațiunea pentru fiecare dintre ele prin opțiunea de  Mapare Automata a Produselor și astfel procesul este unul foarte simplu și rapid. 

Ai aici un ghid rapid pentru listarea și gestionarea produselor.

Designul magazinului - vânzări de două ori mai mari după personalizare

Designul magazinului este un instrument pe care îl puteți utiliza pentru a evidenția produsele și pentru a vă întări notorietatea brandului pe Trendyol, modul în care arată ”vitrina” voastră digitală este în întregime alegerea voastră.

Din experiența echipei Trendyol, comercianții parteneri care aleg să se folosească de acest instrument care le permite crearea unui design pentru magazinul lor virtual au de două ori mai multe șanse să concretizeze vânzări comparativ cu cei care nu se folosesc de acest tool.

Pentru că trebuie să o recunoaștem: înainte de a vedea produsele, suntem atrași și de modul în care arată magazinul. Aici poți schimba bannerele, categoriile câmpurilor produselor și coperta. 

Mai multe informații despre designul magazinului unui comerciant partener Trendyol puteți afla aici.

Comisioane pentru vânzători parteneri Trendyol

Haideți să vedem și cum arată comisioanele pe care le plătesc sellerii către platformă.

”Structura de comisioane este aliniată la practicile obișnuite din industrie. Aplicăm aceleași procente în întreaga regiune CEE, iar valoarea acestora diferă în funcție de categoria de produse pe care sellerii aleg să le listeze”, ne-au declarat oficialii Trendyol.

Important de reținut este că platforma nu percepe taxe suplimentare, cum ar fi comisioane pe comandă, însă costurile de livrare și retur rămân în responsabilitatea comerciantului.

”Trendyol emite lunar facturi pentru comisioanele aferente, iar sumele respective sunt deduse automat din următoarea plată către seller. În ceea ce privește livrarea, costurile sunt reținute doar pentru comercianții care aleg să folosească serviciul nostru preferențial de curierat, pus la dispoziție printr-un parteneriat negociat cu un furnizor important de logistică. Acest serviciu este opțional și conceput pentru a le oferi comercianților soluții de transport eficiente și competitive”, ne-au mai spus ei.

Cum poți părăsi platforma

Te-ai înscris în marketplace-ul Trendyol. Ai vândut niște produse, dar din motive, poate, independente de tine, îți dorești să iei o pauză de la platformă. Am fost curioși să aflăm și cum se derulează procesul de offboarding. Simplu spus, cum faci să părăsești platforma și când.

Reprezentanții decacornului din Turcia ne-au precizat că nu există o cerință specifică privind o perioadă obligatorie în care un comerciant trebuie să rămână pe platformă. Totul depinde de selleri, aceștia pot  să înceapă sau să oprească vânzările oricând doresc, așa cum ne indică managerii Trendyol.

”Dacă doresc să își mute magazinul în stare pasivă, pot contacta echipa de suport Trendyol pentru a iniția modificarea”, declară ei.

Ce nu putem vinde pe Trendyol

Cu toate că gama este variată, sunt și produse care nu pot fi vândute, cum ar fi cele contrafăcute, cele care nu sunt sigure pentru copii, blănuri sau piei de la animale exotice, arme, droguri, dispozitive medicale neautorizate, bani falși, suplimente alimentare sau animale vii. 

”Produsele care încalcă aceste reguli sunt semnalate și eliminate de echipele de control al calității ale Trendyol. Comercianții trebuie să ia măsuri corective — cum ar fi actualizarea imaginilor, eliminarea afirmațiilor înșelătoare sau trimiterea documentației corespunzătoare — înainte de a solicita reactivarea”, adaugă reprezentanții gigantului din ecommerce.

Am aflat în acest material mai multe detalii despre listarea pe marketplace-ul Trendyol. Acum că ai fost acceptat drept comerciant partener al platformei, poți începe să-ți vinzi produsele atât în România, ci și în regiune, în țări precum Grecia, Cehia sau Slovacia.

În următorul material din serie îți vom oferi detalii despre cum faci o strategie de preț.


Prin Future of eCommerce start-up.roretail.ro și Trendyol vin cu sfaturi dedicate antreprenorilor care vor să se listeze într-un marketplace cu expansiune rapidă, să-și crească prezența în țară și internațional și să descopere noi metode de a vinde mai mult.



Citeste si