De ce e important marketingul online pentru afacerea ta

Fie că ai un business în online sau unul tradițional, în mediul offline, o strategie de marketing este cu adevărat indispensabilă. Și chiar dacă ai o afacere offline, cum ar fi, de exemplu, o pensiune, promovarea în mediul digital este mai mult decât necesară: clienții tăi care vor veni să se relaxeze în weekend vor căuta ofertele de pe telefoanele mobile.

 Află cum poți face o strategie de marketing eficientă și chiar cu bani puțini participând la tabăra de antreprenoriat Startup Your Life.

Gabriela Bejan, specialist marcom și fondatoarea agenției de marketing Digital Tailors, te va învăța cum să faci o strategie de marketing, cum să alegi canalele potrivite pentru afacerea ta, cum să lucrezi cu Facebook Ads și Google AdWords. Înscrie-te în cadrul taberei Startup Your Life, care va avea loc între 17 și 20 mai la Poiana Brașov, și poți învăța câteva strategii utile de marketing. Vei avea ocazia să și testezi ceea ce înveți și să primești feedback.

Până începe tabăra Startup Your Life, am vrut să aflăm de la Gabriela Bejan de ce este imporant marketingul online pentru afacerea ta, dar și cum îți poți alege canalele potrivite pentru a te promova.

”E bine, în primul rând, ca un antreprenor să considere că marketingul în general este extrem de important pentru businessul său. După ce ajunge la această concluzie, ar trebui să se gândească dacă marketing-ul online este potrivit pentru afacerea sa. Sunt puține business-uri, foarte puține, care nu prea își găsesc audiența pe Internet, prin social media. Până și Biserica o face, ceea ce ar trebui să spună multe”, afirmă Gabriela Bejan, precizând câteva motive pentru care, ca antreprenor sau viitor fondator de afacere, ar trebui să iei în considerare elaborarea unei strategii de marketing online.

Cumpără un bilet la tabăra Startup Your Life de aici. Dacă ai ajuns în acest articol, dă click pe acest link și ai o reducere de 25%.

Îți dă o voce unică indiferent cine ai fi

În online marketing business-urile mici și medii pot concura cu business-urile mari fără să aibă vreo barieră de intrare. Sigur că bugetele diferă și nu e o luptă de la egal la egal, dar business-urile mici pot să muște din piață cu eforturi moderate dacă au o strategie de online marketing isteață, originală și consistentă. Funcționează pe același principiu cu inovația la startup-uri vs corporații dacă vrei. Până face o companie un prototip pentru un produs, startup-ul are deja produsul în teste cu utilizatorii. Așa și la online marketing: oferă posibilitatea să rupi ritmul în modul în care comunici, faci business, faci marketing.

E mai ieftin și mai măsurabil

Nu e întotdeauna mai ieftin, dar de cele mai multe ori ai costuri mai reduse, te poți juca cu bugetele, le aloci, le realoci. Și e totul măsurabil: nu știi chiar la virgulă, dar overall poți măsura exact ce faci în marketing și cum se traduce în vânzări, în creșterea business-ului, în vizibilitate.

Ajungi exact la audiența dorită

Dacă la TV, de pildă, suntem nevoiți să vedem multe reclame care nu ni se potrivesc acum, în online poți controla mult mai bine asta. Și apoi cred că ajută business-urile să aibă și o strategie de customer care mai bună. Business-urile românești le lipsește asta, dar atunci când ai atâtea informații despre oamenii care cumpără de la tine, sau care îți vizitează site-ul etc. și știi și când o face, și când se întoarce, și dacă e mulțumit, și dacă e nemulțumit, atunci parcă îți vine să te gândești mai bine la el.

Cumpără un bilet la tabăra Startup Your Life de aici. Dacă ai ajuns în acest articol, dă click pe acest link și ai o reducere de 25%.

Din punctul ei de vedere, dezvoltarea și implementarea unei strategii de marketing online nu are legătură cu afacerea în sine, ci cu audiența căreia se adresează.

”Dacă am o păstrăvărie și am și o pensiune unde oamenii pot să vină să petreacă un weekend linștit, se cheamă că am un business offline. Dar 26% din audiența mea stă mai bine de 7 ore/zi pe smartphone. Nu mai spun de cei care stau 2-3-4 ore. Deci am 7 ore în fiecare zi să îi conving pe oameni să vină la mine”, mai spune Gabriela Bejan, unul dintre trainerii ediției cu numărul trei a taberei de antreprenoriat Startup Your Life.

Testează permanent

Atenție, însă: nu tot ce înseamnă marketing online se potrivește oricărui business. ”Nu cred în strategiile acelea de tip: one-size-fits-all. Dar aș spune că măcar o componentă, o zonă sigur trebuie: că vorbim de social media, că vorbim de content marketing, că vorbim de e-mail marketing, că vorbim de tracking & analytics, că vorbim de paid advertising, că vorbim de tot felul de strategii de sales care se îmbină cu marketing-ul și se aplică online, sigur măcar una din ele poate fi folosită”, adaugă fondatoarea agenției Digital Tailors.

În cazul în care ți-ai făcut o strategie de marketing însă nu ești sigur și care ar putea fi cele mai potrivite canale în funcție de business-ul tău, sfatul Gabrielei este cât se poate de simplu: testează. Și asta pentru că nu există o rețetă bine stabilită care se poate aplica oricărei afaceri. ”Există anumite lucruri cunoscute la nivel de nișe sau tipul de business. B2B-urile nu merg pe aceleași canale ca B2C-urile, de pildă, dar răspunsul e depinde. Depinde de business. Și răspunsul nu e scris undeva, e de testat și aflat”.    

Dacă vrei să afli mai multe detalii și să testezi strategiile învățate pe ideea ta de afaceri, înscrie-te pentru a participa la ediția a treia a taberei de antreprenoriat Startup Your Life. Gabriela Bejan va fi acolo pe durata celor 4 zile, alături de alți traineri și mentori de la care poți învăța cum să pui pe picioare o afacere durabilă.



Citeste si