- 21 Septembrie 2017
Definește-ți produsul și pornește de la premiza că nu știi nimic
Ne-am hotărât ca la doza de inspirație de astăzi să vă aducem câteva sfaturi, ce se vor dovedi utile în orice moment al carierei voastre antreprenoriale, de la trei antreprenori și investitori experimentați.
Ovidiu Șandor, Mulberry DevelopmentGândește-te mereu ce piață are produsul pe care îl faci, definește-l și ai grijă să-l faci mai bun decât ceea ce există deja pe piață.
Nu uita să citești și să te documentezi mereu despre toate exemplele de succes și, nu în ultimul rând, fii pregătit să lucrezi dubli decât o făceai ca și simplu angajat, uneori chiar pe jumătate din bani.
Robert Neivert, Venture Partner 500 StartupsCând te prezinți în fața unui investitor, ar trebui să ai un MVP. E suficient. Când ești un vânzător foarte bun, nu ai nevoie de mai mult. Dacă nu te pricepi, ai nevoie să arăți multe. Când un fondator nu este un vânzător bun supracompensează construind prea mult din produs. De fapt, ai nevoie să stai mai mult și să îți vinzi produsul, decât să îl produci.
În plus, pornește mereu de la premiza că nu știi nimic și te duci și întrebi lumea ce părere are despre ceea ce îți dorești să faci. Dacă crezi că ești expertul, ești naiv. Dacă te vezi ca un ucenic, ești mai aproape de adevăr. Aroganța este downfall-ul tău.
Cristian Chițu, Patiseria TineretuluiCa să începi o afacere ai nevoie de cât mai mult curaj, asta e clar. Studiază legislația din domeniul în care activezi și participă la cursuri de antreprenoriat și mentorat pentru însușirea cunoștințelor necesare susținerii unei afaceri.
Photo by Nathan Shipps on Unsplash