e-Factura la un an de la lansare: +200% companii care folosesc sistemul

La un an de zile de la introducerea obligatorie a e-Factura în sistemul ANAF, un număr de 10.000 de instituții publice au fost facturate prin sistemul FGO, platformă ce cuprinde module dedicate pentru a susține digitalizarea afacerilor mici și mijlocii, dar și diverse automatizări și integrări cu serviciile bancare pentru facilitarea comunicării cu contabilitatea externalizată.

În primele 15%, după totalul celor mai mari valori de achiziții, sunt autorități ca Primăria Municipiului București, Serviciul de Telecomunicații Speciale, Primăria Sector 5 București și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

Potrivit datelor furnizate de FGO, în cele 12 luni de când e-Factura a devenit obligatorie, primele 10 județe generează aproape 70% din valoarea facturilor emise. București și Ilfov au peste 24% din valoarea facturilor la nivel național.

Clasamentul este completat de Cluj, Prahova și Neamț, unde s-au înregistrat 5,3%, 5% și 4,2% din valoarea e-Factuilor emise pentru primele 10 județe. La polul opus, cele mai puține e-Factura emise în ultimul an au fost în județele Brăila, Sălaj, Ialomița, Gorj, Caraș-Severin și Giurgiu.

”Introducerea obligativității e-Factura în sistemul ANAF-ului a facilitat munca a zeci de mii de antreprenori din România, iar aproximativ 30% dintre firmele introduse în sistemul nostru o folosesc. Primul an de utilizare e-Factura a permis o analiză din perspectiva tipurilor de instituții de stat care au solicitat e-Facturi, cele mai multe fiind  unitățile administrativ-teritoriale”, declară Valeriu Filip, co-fondator FGO.

Județele, orașele, comunele și satele, adică unități administrativ-teritoriale, totalizează 67% din valoarea totală a e-Factura, deși reprezintă doar 43% din totalul instituțiilor facturate. Autoritățile din sănătate și educație însumează puțin peste 10% din valoarea facturată,  deși fac peste 30% din numărul de achiziții.

Pe de altă parte, ministerele, direcțiile generale sau alte autorități naționale reprezintă doar 7% din valorile e-Factura emise în platforma FGO.

Totodată, în ultimele 12 luni s-a observat o diversificare a ariei de activitate a firmelor care optează pentru e-Factura. Astfel, cele mai multe companii care facturează e-Factura prin sistemul FGO provin din domeniul comerțului, cu un procent de 40%.

În clasament se regăsesc și companii cu diverse CAEN-uri de activitate din zona serviciilor (contabilitate, juridic, management etc), apoi activități specifice TIC (comunicații, software la comandă, producție software), activități de construcții, producție (alimentară, băuturi, echipamente industriale etc), horeca, transporturi, sănătate, educație, recrutare forță de muncă dar și protecție și pază.

”Principalele domenii de activitate în care s-au emis e-Facturile sunt 60% comerț și servicii, TIC 8%, construcțiile, producția și horeca, fiecare cu 6%. Până la final de an preconizăm cel puțin o dublare a numărului de companii care vor alege această metodă de facturare către instituțiile publice, dar și între ele pentru produsele de risc”, susține Valeriu Filip, co-fondator FGO.

În prezent, orice firmă poate emite gratuit e-Factura prin intermediul unui cont FGO, având și posibilitatea conectării cu ANAF printr-un abonament FGO plătit, cu prețuri începând de la 15 lei/lună. 

Platforma FGO a fost lansată de i-Tom Solutions la 1 ianuarie 2017, fiind dezvoltată în parteneriat cu SAGA Software, cu scopul eficientizării și automatizării comunicării între antreprenor și contabil. 

În prezent, peste 96.000 de companii mici și mijlocii folosesc FGO pentru diverse domenii de activitate, platforma punând accent pe integrari cu serviciile bancare, contabilitate, platforme de comerț electronic, tratând inclusiv aspecte de interpretare financiară a datelor afacerii din balanțe.

Pachetul FGO pentru emiterea rapidă de facturi și înregistrarea automată în contabilitate sunt oferite gratuit fără limită de utilizare în timp sau număr de facturi, iar abonamentele plătite care includ accesul la SPV și alte soluții de gestionare a afacerii pornesc de la 150 lei/an.



Citeste si