- 8 August 2018
Elevii români care au construit o mașină în miniatură pentru competiția internațională F1 in Schools
Echipa Malaxa din București reprezintă anul acesta România la Competiția F1 in Schools, singura competiție internațională multidisciplinară susținută de comunitatea de Formula 1 și partenerii săi. Provocarea principală a competiției o reprezintă proiectarea și realizarea unei mașini de curse de tipul F1, în miniatură, cât mai performante. Pe lângă partea de inginerie, elevii trebuie să susțină prezentarea întregului proiect, acoperind diferite zone precum grafică, marketing sau strategie financiară. Ultima etapă a competiției se desfășoară în Singapore, în perioada 9 – 14 septembrie, unde vor întâlni echipe din toată lumea.
Cei cinci membri ai echipei Malaxa, pe numele lor Emilia Barbu (Team Manager & Marketing Manager), Lara Țîru (Graphic Design & Marketing Manager), David Șerban și Pavel Bulgac (Manufacturing Engineers) și Andrei Ostahie (Financial Executive), s-au pregătit timp de mai bine de un an pentru finalizarea proiectului și consideră că au șanse să se califice în top 10.
”Atunci când am pornit la drum în acest proiect, nu aveam nimic altceva decât o idee și mult entuziasm. Când mă uit în urmă și văd cât am evoluat, nu pot să nu mă mândresc cu realizările echipei noastre. Provocările proiectului au fost multe, dar lucrând împreună, ca o adevărată echipă, am reușit să le rezolvăm pe toate. Competiția F1 in Schools este foarte importantă pentru fiecare dintre noi, pentru că ne oferă posibilitatea să ne dezvoltăm personal și profesional într-un ritm alert și să descoperim lucruri noi. Încă un aspect important care ne-a motivat să participăm la această competiție este posibilitatea de a ne alege funcțiile pe care ni le dorim, iar acestea nu au fost opțiuni întâmplătoare pentru că reflectă chiar domeniile în care ne vedem lucrând în viitor”, a declarat Emilia Barbu, Team Manager al echipei Malaxa.
Nici numele echipei nu a fost ales aleatoriu. “Nicolae Malaxa este unul dintre cei mai cunoscuți ingineri români și unul dintre cei mai influenți oameni de afaceri ai României interbelice. Iar atunci când am gândit logo-ul echipei, ne-am inspirat tot de la un element distinctiv al țării noastre și anume – Transfăgărășan, cel mai spectaculos drum din lume conform Top Gear”, a adăugat Lara Țîru, Designer & Marketing Manager Malaxa.
Prototipul trebuie să respecte o serie de indicații precise, iar modelul prezentat de echipa Malaxa este proiectat la o scară de 1/20 și este propulsat de un cartuș de CO2, deplasându-se pe o pistă lungă de 20 de metri în mai puțin de o secundă, la o viteză de aproximativ 80 km/h. ”Prototipul nostru este proiectat folosind software de proiectare CAD/CAM, dar înainte de a-l produce efectiv pornim de la o idee, o testăm mai întâi în program, iar apoi, dacă rezultatele sunt bune, o construim și o testăm pe o pistă”, spune David Șerban Manufacturing Engineer Malaxa.
”De-a lungul timpului am produs mai multe modele, încercând să ne depășim cel mai bun rezultat. Suntem optimiști și sperăm să obținem un loc când mai bun în clasament”, adaugă Pavel Bulgac, Manufacturing Engineer Malaxa.
O componentă importantă a proiectului a fost legată de identificarea și atragerea partenerilor. Sponsorul principal al echipei este Renault care s-a angajat să-i sprijine pe elevi pe tot parcursul proiectului. Echipa a beneficiat, de asemenea, de îndrumarea și sprijinul Școlii Britanice din București. “La baza unui astfel de proiect stă un buget important, care include atât costurile pentru realizarea prototipului, cât și călătoria până în Singapore”, a declarat Andrei Ostahie, Financial Executive Malaxa.