- 29 August 2022
F&B Business Accelerator: 8 soluții și servicii pentru HoReCa
Digitalizarea este subiectul care îi preocupă cel mai mult pe antreprenorii din industria ospitalității, însă puțini fondatori implementează într-un mod accelerat această tranziție, potrivit unui studiu de piață al Hospitality Culture Institute, organizație care anunță totodată lista celor opt echipe câștigătoare din domeniul serviciilor care au participat la F&B Business Accelerator (concepte inovatoare de restaurante, baruri și cafenele).
Potrivit aceleiași surse, antreprenorii conștientizează beneficiile digitalizării, cum ar fi posibilitatea să adauge până la 5 puncte procentuale la profitul brut prin implementarea soluțiilor digitale, însă nu reușesc să implementeze proiecte tech noi din lipsă de timp și, de asemenea, din cauza problemelor și provocărilor întâmpinate la nivel operațional.
”Observăm o nevoie în creștere pentru tot ce înseamnă know-how despre digitalizare, HR și noul operațional în industria ospitalității. Reușim prin programele noastre să pregătim antreprenorii români care se confruntă cu provocări ce țin de criza de personal, optimizare de costuri, scalare și, totodată, să îi expunem la diverse opțiuni de finanțare, precum fonduri și platforme de investiții sau investitori de tip angel”, spune Robert Agarici, project manager F&B Business Accelerator.
Programul F&B Business Accelerator a fost implementat de Hospitality Culture Institute și APIO (Asociația pentru Promovarea Industriei Ospitalității) în perioada iunie-august 2022, participanții beneficiind de aproximativ 100 de ore de workshopuri și mentorat strategic, puse la dispoziție de peste 40 de antreprenori de top din HoReCa și retail, precum și de profesioniști din industrii conexe.
Astfel, din echipa de mentori și traineri au făcut parte Dragoș Petrescu, președinte City Grill, Mihai Brenda, cofondator Tazz by eMAG, chef Cezar Munteanu, chef Alex Cîrțu, Paul Voicu și Raluca Stanciu, cofondatori FranchWise, Bogdan Almași, cofondator Ronin, Corina Constantin, vicepreședinte al Patronatului Importatorilor de Forță de Muncă.
Cele opt proiecte antreprenoriale care au participat în cea mai nouă cohortă F&B Accelerator își propun să se dezvolte în contextul noilor tendințe din domeniu: creșterea fenomenului de goingout, preocuparea pentru un stil de viață sănătos, consolidarea domeniului delivery, apariția soluțiilor de rent și shared kitchen și introducerea meniurilor ready-meal în bucătăriile restaurantelor.
Proiectele și echipele antreprenoriale din F&B AcceleratorPrezent pe piața internă de zece ani, prin restaurantele din București și Brașov (franciză), Rawdia comercializează preparate vegane și raw-vegane. În următorii trei ani, planul de business prevede deschiderea a trei noi locații în România, precum și alte trei locații în străinătate (Berlin, Paris și Londra).
Antreprenorul Zoltan Nagy a dezvoltat un restaurant fast-food bazat pe produse autohtone: cartofi și bere artizanală. În stabilirea portofoliului de produse s-a inspirat din țări și regiuni cu o cultură ridicată de consum a cartofului, cum ar fi: jacket potato - US și UK, poutine - Canada, tornado potato -Asia, cartofi prăjiți - Belgia, mashed potato US. Astfel, meniul oferit este compus din: felul principal (jacket potato, poutine/dirty fries), snacksuri (cartofi prăjiți, tornado potato) și desert (mushed potato). Produsele vin cu diferite ingrediente, care oferă atât meniuri cu carne cât și vegetariene. Pe lângă restaurant și-a propus să înființeze o berărie artizanală care va deservi restaurantul și care va ajuta în diferențierea față de concurenți, aflați pe piață.
Antreprenorul Igor Lesan a fondat în 2016 un concept nou pentru piața autohtonă, o berărie care îmbuteliază pe loc băutura comandată de clienți. În prezent, există 23 de stații Rombeer pe teritoriul României, dezvoltate în sistem de franciză. În următorii 5 ani își dorește să ajungă la 702 unități, iar 5% din totalul berii consumate în România să provină din stațiile RomBeer.
Fondatoarea Ioana Bogdan a dezvoltat și conduce restaurantul Ritual, împărțindu-se între munca de chef și cea de manager. Misiunea Restaurantului Ritual este de a oferi clienților mâncare sănătoasă, de cele mai multe ori plant-based. Din punct de vedere al dezvoltării, Ioana vizează extinderea în alte orașe a brandului Ritual (aflat, momentan, doar în Deva) precum și vânzarea produselor proprii în alte locații.
Compania Chefbox IS a fost înființată în anul 2018 după ce a fuzionat cu o companie din același domeniu (horeca) înființată în 2016. Focusul principal a fost, până în martie 2020, livrarea prânzului în zona de birouri din Piața Victoriei din București. Odată cu pandemia, și-a concentrat activitatea pe livrarea de mâncare prin aplicații Glovo, Bolt, Tazz și FoodPanda.
În prezent, lucrează la un sistem propriu de producție pentru care a accesat IMM Invest în 2021 și împreună cu un grant M2, a investit într-un spațiu de producție și livrare mai mare. Ceea ce își dorește este să facă producție pe scară mult mai mare, pentru a scala business-ul.
Mantra Food este un restaurant pescetarian, cu preparate de tip breakfast&brunch, preparate rapid, care se pot lua și la pachet. Restaurantul include și un laborator propriu de cofetărie vegană și raw-vegană.
Pentru că este un concept care poate fi replicat, își dorește dezvoltarea în mai multe orașe din România, fie locații proprii, dar și un sistem de franciză. Așa că, în următorii 3-5 ani vizează extinderea în încă două orașe din România: Pitești și București, urmând ca după această perioadă să introducă sistemul de franciză.
Totodată, ca oportunități de dezvoltare, antreprenoarea Ioana Popescu plănuiește o gama de produse de tip "to-go", care pot fi ambalate ușor și luate la pachet, fie că vorbim despre torturi și deserturi raw-vegane, sandwich-uri mic dejun, budinci de chia, s.a.m.d. Pentru aceste produse planul de dezvoltare include o rețea de distribuție în magazine de tip Carrefour, Mega Image în următorii doi ani.
SunRai Village este un sat de vacanță cu case maramureșene din stejar, fondat în 2020 în Sighetu Marmației, în urma unei investiții de 500.000 euro. Oferă cazare tradițională, centru de echitație, precum și numeroase locuri de joacă iar planurile pe termen mediu și lung prevăd francizarea întregului concept.
Alexandru Talas îți propune să dezvolte un complex care va îngloba un restaurant cu ingrediente gustoase și sănătoase (fără gluten, zahăr, lactate), precum și o sală/spațiu de fitness și, de asemenea, un spațiu pentru întâlniri de grup de coaching în sănătate. Pentru antrenamentul de fitness și sănătate vor folosi metode de ultimă oră dezvoltate de cea mai mare platformă de antrenori Mindvalley.