Fashion Days, strategie adaptată la realitatea pieței. ”Ne-am concentrat pe profitabilitate, nu pe vânzări”

Clienții au devenit mult mai atenți la cheltuielile pe care le fac și se observă o migrație a acestora spre produse cu prețuri reduse versus premium ecommerce. Este concluzia la care a ajuns Robert Berza, general manager Fashion Days, unul dintre cei mai importanți retaileri online din țara noastră.

Acesta a precizat faptul că această tendință este generată de creșterea inflației, de facturile crescute și de războiul de la granița României. În cadrul unei conferințe de presă, Berza a făcut precizări privind modul în care retailerul și-a adaptat strategia din primăvară și până în prezent și a vorbit despre campania de Black Friday 2022 la Fashion Days.

”În săptămâna în care a început războiul ne-am schimbat toată strategia pe care o aveam făcută. Ne-am concentrat pe creștere pe profitabilitate, nu pe vânzări”, a declarat Berza.

Acesta a menționat faptul că, în cazul Fashion Days, comenzile pentru marfă sunt făcute cu cel puțin o jumătate de an înainte.

”Noi deja comandăm marfa care va veni în aceeași perioadă a anului viitor. În primăvară, primul lucru pe care l-am făcut a fost să găsim cum să anulăm din comenzile făcute – dacă rămâneam cu multe produse comandate asta înseamnă cash blocat și profitabilitate în scădere”, a mai spus managerul Fashion Days.

Din punctul său de vedere, în momente de criză, companiile mari își consolidează customer proposition. ”Un produs mult mai bun în fața clientului va ieși mai puternic dintr-o criză”, spune Berza. 

Ecosistemul Genius aduce oferte mai bune

În cazul Fashion Days, o ofertă mai bună pentru clienți este echivalentă cu intrarea în ecosistemul Genius alături de celelalte business-uri din portofoliul eMAG.

”Au ajuns ca veniturile generate să fie de +50% doar de clienții Genius pe eMAG fashion și pe Fashion Days – clienții înțeleg aceste beneficii. Totodată, +90% din articolele de fashion vândute sunt Genius. Clientul este atent la prețuri, de aceea ofertele prin Genius împing produsele”, adaugă Berza. 

Acesta a vorbit și despre un serviciu nou pe care Fashion Days l-a introdus în luna octombrie, venind, din nou, în întâmpinarea clienților care doresc încă să achiziționeze produse de modă, dar care sunt, în același timp, mai atenți la sumele pe care le cheltuiesc.

Dressing Room, produs de creditare

”Dressing Room este modul în care am împachetat la nivel de serviciu cea mai în trend modalitate de plată în ecommerce-ul mondial, Buy Now Pay Later. Este o comparație cu cabina de probă din mall: clienții plătesc doar ce păstrează. Ne ducem spre clienți care au nevoie de creditare și care nu vor să se ducă la bancă, iar dacă au un scor prost e posibil să nu primească card de credit, sau nu vor să aibă un card de credit”, a explicat Robert Berza.

Managerul Fashion Days a precizat faptul că vor oferi clienților care aleg să folosească serviciul Dressing Room plata în 4 rate fără dobândă.

Conform lui Berza, în prima lună  de la lansarea Dressing Room, +10% din vânzările de fashion au fost făcute prin acest serviciu.

”Planul nostru este ca un sfert  (în mai 2023) sau o treme (în toamna 2023) din vânzările Fashion Days să fie generate prin această metodă de vânzare. Pentru clienții care acordă mai multă atenție la cheltuieli, noi am venit cu o soluție de creditare”. 

Comenzi prin aplicație și livrări la easybox

Robert Berza a vorbit și despre faptul că, în acest moment, în România circa 70% din comenzile de fashion din toată țara sunt livrate în easybox, 80%din retururi sunt făcute în lockere sau în showrooms. În acest moment, rețeaua easybox din România, Bulgaria și Ungaria a ajuns la 4.000 de unități.

Așa cum preciza și în ultimii doi ani, Fashion Days a început să pună tot mai mult accent pe aplicația omonimă și pe folosirea ei de către clienți. Astfel, potrivit lui Robert Berza, în 2022, circa 79% din venituri sunt aduse de comenzile din aplicație, în creștere față de 76% în 2021 și 70% în 2020. 

Din punctul său de vedere, în anul fiscal 2022, care se desfășoară între 1 aprilie și 31 martie 2023, Fashion Days va înregistra un profit dublu față de anul anterior ”într-o piață în care competitorii fac la jumătate. Profil pe anul fiscal trecut a fost de circa 15 milioane de euro”, a mai spus Berza, precizând faptul că București și Ilfov au o pondere de 40% în business-ul Fashion Days.

”Există venituri mai mari aici, există și servicii mai bune, mai rapide – marfa e aceeași, prețul este același, dar serviciile sunt diferite, depinde de penetrarea ecommerce-ului, curieri disponibili, cât de rapid ajung produsele în acel loc”. 

Black Fiday 2022 la Fashion Days

Campania de Black Friday 2022 la Fashion Days va începe pe data de 7 noiembrie. Fashion Days va organiza campania de Black Friday 2022 între 7 și 13 noiembrie.

Black Friday 2022 va fi la Fashion Days luni, pe 7 noiembrie, și dura până pe data de 13 noiembrie. Compania a dat un newsletter clienților prin care anunță că au reduceri de până la 80%. De asemenea, ai parte și de o extra reducere de 10% dacă ai cont Genius.

”Black Friday la Fashion Days este evenimentul de shopping în care oferim cele mai bune oferte. E o ocazie unică să se răsfețe cu branduri pe care poate nu și le permit tot restul anului”, ne-a precizat în cadrul unei conferințe de presă Robert Berza, CEO-ul Fashion Days.

În același timp, Retailerul de modă Fashion Days plănuiește lansarea unui marketplace în următorul an, a precizat în cadrul unei conferințe de presă care a avut loc azi Robert Berza, general managerul Fashion Days. 



Citeste si