Femyo, un startup românesc de medtech, 25.000 euro într-o competiție europeană

EIT Health a ales cele 15 startup-uri finaliste din cadrul competiției InnoStars Awards 2019. Printre ele, Femyo, un startup românesc, care a primit și o finanțare inițială de 25.000 de euro.

Femyo este un startup românesc din domeniul medtech, fondat în 2018 de către Daniel Stan și Claudia Munteanu. Românii lucrează la o soluție prin care și-au propus să reducă riscul mortalității infantile punând în contact viitoarele mame cu medicii specialiști care le por ajuta să aducă pe lume copii sănătoși.

”Am fost selectați în EIT Health InnoStar Awards 2019, un program finanțat de Uniunea Europeană prin care primim 25,000 de euro, mentorat și training pentru a ne dezvolta și valida ideea, plus încă până la 25,000 ca premiu în urma concursului de pitch-uri care va avea loc în Germania la sfârșitul anului în fața reprezentanților industriilor medicale și pharma. Sunt doar câteva startup-uri selectate anual pe zona noastră (centrul, estul și sudul Europei) iar din România suntem primii care au fost selectați de când s-a înființat acest program”, ne-a precizat Daniel Stan.

În acest an, 116 startup-uri din 13 țări europene s-au înscris pentru a participa în cadrul competiției, 15 dintre ele fiind finaliste. În următoarele etape, care se vor desfășura în următoarele 4 luni, EIT Health InnoStars va organiza 3 interviuri de validare cu potențiali clienți, investitori și parteneri.

Zece startup-uri vor fi alese pentru a participa la pitch-ul final al InnoStars Awards, care va avea loc în luna noiembrie 2019, acolo unde vor lupta pentru alte 3 premii în valoare de 25.000 de euro, 15.000 de euro și 10.000 de euro.

Dintre cele 15 startup-uri finaliste, 5 sunt din Portugalia, 2 din Polonia, 2 din Ungaria, 2 din Letonia, 1 din Cehia, la fel ca și din Lituania, Italia și România.

Ce face Femyo

Aplicația Femyo creează un spațiu virtual în care gravidele și mămicile pot comunica direct cu medici specialiști. În același timp medicii își pot oferi serviciile unui public mult mai larg decât ce ar avea în mod normal în orașul lor.

Potrivit lui Daniel, aceste interacțiuni sunt fie plătite direct, fie gratuite pentru utilizatoarele care optează pentru un abonament lunar sau anual. Pe lângă interacțiunea cu medicii, utilizatoarele beneficiază gratuit de articole medicale zilnice și tool-uri dedicate.

În România avem peste 100.000 de descărcări și suntem constant pe pozițiile 1-2 în topul celor mai populare aplicații medicale în România. În ceea ce privește investiția, aceasta ne va ajuta să ne extindem serviciile către piața britanică. Femyo este deja disponibilă pentru UK, având deja câteva mii de utilizatori activi și fiind frecvent în top 10 cele mai descărcate aplicații medicale din UK”, ne-a precizat cofondatorul Femyo.



Citeste si