FintechOS, investiție de 15 mil. $ în noua versiune a platformei

FintechOS lansează o nouă versiune de platformă care se numește FintechOS 22 și care le permite furnizorilor de servicii financiare să își accelereze programele de transformare pentru a migra spre economia digitală. Compania a investit circa 15 milioane de dolari în noua versiune a platformei.

FintechOS, furnizor global de tehnologie pentru bănci, asigurători, organizații de creditare și alte companii de servicii financiare, lansează  cea mai recentă versiune a platformei sale tehnologice, FintechOS 22.

Platforma combină elemente de business și digitale într-o abordare no-code/low-code, susținută de o arhitectură nativă în cloud, optimizată pentru managementul datelor, care le permite instituțiilor să-și modernizeze infrastructurile vechi, dar să și lanseze produse personalizate, digitale, mai rapid și mai eficient.

FintechOS a investit aproximativ 15 milioane de dolari în actualizarea platformei sale (R&D și costuri asociate lansării și extinderii), care promovează în premieră conceptul de ”Infrastructură financiară de înaltă productivitate” pentru organizațiile cu dificultăți în proiectele de transformare digitală.

Cel mai adesea, acestea țin de lipsa pe plan intern a unei expertize tehnice de ultimă generație, dar și a unor sume pentru investiții de anvergură. Cercetări realizate indepedent de McKinsey, IDC și Boston Consulting Group arată că circa 70% dintre proiectele de transformare digitală la nivel global eșuează.

”Prea des, instituțiile financiare care se angajează într-o strategie de digitalizare se găsesc în situația de a reproduce capacitățile tehnologice ale concurenților doar pentru a le ajunge din urmă”, a declarat Teodor Blidăruș, CEO și cofondator FintechOS. ”Cu FintechOS 22, companiile pot dezvolta produse personalizate pentru nevoile clienților lor, fără a fi nevoite să facă investiții de anvergură doar pentru a «reinventa roata» de fiecare dată când lanseză un produs.”

”Iar acesta este doar începutul. Pe măsură ce conceptul de Embedded Finance (servicii financiare încorporate) începe să remodeleze piețele și să estompeze granițele dintre furnizori, industrii și tehnologii, instituțiile financiare sunt nevoite să se schimbe. Ele au nevoie să fie capabile să construiască rapid produse noi și personalizate care să poată fi integrate cu ușurință în ofertele furnizorilor terți. Iar acest lucru poate fi realizat doar cu ajutorul unei infrastructuri financiare cu un grad ridicat de productivitate, cu o abordare inovatoare low-code. Era arhitecturilor tehnologice monolitice centrate pe IT ia sfârșit”, a concluzionat Blidăruș.

FintechOS 22 se bazează pe patru piloni principali

  • Experiențe de clienți predefinite – Experiența clientului de servicii bancare digitale (de la etapa creării de cont – onboarding – , până la operațiunile zilnice pe care le desfășoară și împrumuturi), poate fi personalizată ușor pentru a crește gradul de utilizare și implicare. Același lucru este valabil și pentru clienții companiilor de asigurări (de la achiziția unei polițe până la administrarea daunei).
  • Capabilități de bază (core-business)  – Anumite componente verticale de afaceri financiare, cum ar fi împrumuturile (sistemul bancar) și polițele de bază (asigurări) pot fi integrate acum rapid în ecosistemele terților, ceea ce permite inovația la nivel de produs și lansarea rapidă pe piață.
  • Dezvoltarea unei comunități de creatori – Platforma FintechOS este construită pentru developeri - „creatorii digitali” din organizațiile financiare și partenerii de integrare. Studioul de inovare al FintechOS (The Innovation Studio), împreună cu Academia FintechOS și Marketplace-ul recent lansat, le permit echipelor non-tehnice să creeze și să lanseze produse și experiențe de clienți personalizate.
  • Infrastructură nativă în cloud, bazată pe managementul de date – Aceasta aduce îmbunătățiri majore dezvoltării de software (Software Development Lifecycle management), garantează eficiența operațională, conformitatea cu reglementările în vigoare și asigură personalizarea bazată pe date în toate produsele, serviciile și experiențele oferite.
FintechOS 22 pentru bănci

Platforma dedicată băncilor a fost actualizată cu următoarele funcționalități:

  • Soluții noi integrate în core business pentru produse noi cum ar fi „Cumpără acum, plătește mai târziu”, împrumuturi cu plăți în rate, opțiuni de descoperire de cont și facilități de credit.
  • Experiențe de clienți predefinite pentru persoane care accesează pentru prima oară credite ipotecare, împrumuturi pentru nevoi personale, plăți defalcate și onboarding de clienți, inclusiv pentru IMM-uri.
  • Conectori API pentru a utiliza sursele de date externe, inclusiv LexisNexis Bridger Insight, Companies House (Registrul Comerțului) și baze de date cu adrese poștale.
FintechOS 22 pentru asigurări

Platforma pentru asigurători a fost actualizată cu următoarele funcționalități:

  • Experiențe de clienți predefinite pentru asigurări de sănătate self-service (clientul accesează cotațiile, el/ea face achiziția poliței), pentru notificări în caz de daune, monitorizarea transparentă a istoricului polițelor, achiziția de mai multe polițe simultan.
  • Configuratorul de oferte le permite firmelor să creeze reguli automate pentru soluții de asigurare personalizate, sub formă de carduri de ofertă, realizând astfel, doar prin intermediul configurărilor, legătura dintre clienți și produse disponibile, fiind în conformitate și cu cerințele IDD (Directiva privind distribuția de asigurări) și FNA (Financial Needs Analysis – Analiza nevoilor financiare). Aceste cerințe prevăd că Testul cererilor și nevoilor (DNT – Demands and Needs Test) și consultanța sunt obligatorii.
  • O suită completă de soluții prin intermediul cărora asigurătorii pot gestiona procese complexe, cum ar fi managementul polițelor, administrarea daunelor sau colectarea eficientă a primelor de asigurare.

Cu această tehnologie de ultimă generație, FintechOS se adaptează rapid cerințelor noii economii digitale către care ne îndreptăm. Investițiile directe în transformarea digitală cresc anual cu două cifre, IDC Research prognozând să atingă valoarea de 6,8 trilioane USD până în 2023. Tot IDC arată că 75% dintre organizații la nivel global vor avea o foaie de parcurs completă pentru transformarea digitală până în 2023, un salt spectaculos față de  27% în octombrie 2020. 



Citeste si