five elements digital: Ghidul SEO pentru migrarea unui site. Cum să ai impact minim asupra performanței în motoarele de căutare

Agenția five elements digital a realizat un ghid SEO pentru migrarea unui site. Agenția prezintă câteva bune practici astfel încât impactul să fie minim asupra performanței în motoarele de căutare.

Cel mai des agenția a trecut prin acest proces pentru clienții care aveau nevoie să modifice designul și interfața de utilizare, să schimbe platforma utilizată, să modifice procesul de hosting sau să folosească un domeniu nou.

Frecvent, clienții five elements digital au avut nevoie să adauge opțiuni noi de UX pentru utilizatori sau să migreze către o platformă nouă care putea furniza funcționalități mai performante și necesare.

Când vine vorba de scăderea traficului organic din motoare de căutare ca Google, operațiunea de schimbare a platformei e cea care ar putea avea cel mai mare impact. Pe locul doi este modificarea designului.

Deși e o operațiune care nu ar trebui să pună probleme, dacă aceasta nu este executată corect, poate afecta aspecte cheie ce țin de SEO. În acest caz, five elements digital atrage atenția că e important ca administratorii site-urilor să se informeze temeinic înainte să facă schimbarea și să înțeleagă ce anume dăunează și ce nu.

Ghidul SEO pentru migrarea unui site: detalii în migrarea sau relansarea unui site 

Procesul de a migra un site sau de a-l relansa nu e același pentru toți. Tocmai de aceea, five elements digital atrage atenția că sunt câteva elemente care trebuie luate în calcul pentru a asigura o funcționare optimă și după finalizarea acestui proces. Primul pas e identificarea celor mai accesate pagini prin trafic organic. E important de observat de ce acestea atrag cel mai mare volum de trafic. Pot fi cuvintele cheie, conținutul și chiar structura de link-uri.

În noua versiune e crucial ca toate paginile populare din versiunea precedentă să aibă corespondent, iar conținutul să fie cel puțin același sau să fie îmbunătățit. Meta etichetele trebuie să fie același ca înainte, la fel și etichetele alternative pentru imagini.

E important de știut cuvintele cheie importante, dar și paginile către care trimit trafic. Apoi, în procesul de dezvoltare a noii versiuni, e important ca aceasta să fie exclusă din motoarele de căutare printr-un fișier robots.txt meta etichete robots.

Un alt aspect care trebuie luat în considerare este utilizarea corectă a subtitlurilor, dar și faptul că orice link și conținut pot fi vizualizate în HTML, fără standardele CSS și JavaScript activate. Totodată, trebuie ca fiecare redirecționare să funcționeze corect. În ceea ce privește imaginile, e bine ca acestea să nu aibă conținut ascuns și că textul alternativ există și, de preferat, caption. 

Paginarea trebuie să fie SEO friendly, iar viteza de încărcare a unei pagini să fie optimizată. În egală măsură, toate elementele din structura paginii trebuie să fie disponibile pe aceasta. E important și să fie verificat dacă fișierele care pot fi descărcate sunt migrate către noua versiune și dacă atrag trafic. Acest lucru poate fi verificat în Google Search Console.

În cazul codurilor raportate de server, acestea trebuie verificate că sunt cele corecte: 200 pentru paginile care funcționează corect, 301 pentru redirecționări, 404 sau 410 pentru pagini șterse ori 503 pentru erorile de server. Trebuie evitată și redirecționarea tuturor paginilor 404. Numărul redirecționărilor trebuie ținut sub control: cât mai puține cu atât mai bine.

Specialiștii five elements digital atrag atenția și că e important să se țină cont de canonical tag, care indică motoarelor de căutare pagina corectă pe un site care are multe produse și conținut similare.

Totodată, codurile de Google Analytics și administrare a etichetelor trebuie să fie disponibile pe toate paginile. Înainte de lansarea noii versiuni trebuie avute în vedere și robots.txt și meta etichetele robots. Mai rămâne de verificat indexarea și rankingul.

Ghidul SEO pentru migrarea unui site - reanalizarea Google, în termen de 3-5 săptămâni

Ghidul SEO pentru migrarea unui site realizat de five elements digital nu este exhaustiv, dar cuprinde toate măsurile cruciale care trebuie luate în calcul în cazul unei migrări.

Agenția menționează în cazul schimbării hostingului sau redesignului, fără a fi schimbate link-urile, impactul nu ar trebui să fie negativ. Dacă se întâmplă asta, înseamnă că ceva a fost modificat, iar conținutul e schimbat, omis sau nu e accesibil indexării.

În medie, reanalizarea de către Google a unui site asupra căruia au fost făcute modificările menționate înainte e finalizată în trei până la cinci săptămâni.

În cazul migrării sau schimbării de domeniu, repercusiunile sunt mai mari. Și în cazul în care totul a fost executat corect, e posibil să existe o scădere cu până la 30% a traficului în primele trei luni.

Pentru site-urile mari, e posibil ca perioada să fie mai mare. Nu în ultimul rând, five elements digital notează că dacă înainte de schimbare performanța SEO nu era foarte ridicată, când întregul proces e finalizat pot fi înregistrate rezultate foarte bune încă de la început.

Situația e mai delicată în cazul site-urilor care au succes, iar acolo trebuie ca procesul acesta de migrare și schimbare să fie realizat ținând cont de toate elementele SEO pentru a reduce impactul. 

five elements digital este agenție de SEO și performance marketing, care se adresează în special companiilor medii și mari, corporațiilor, dar si startup-urilor sau tuturor companiilor care au target ambițios de creștere. Agenția lucrează cu branduri de top din întreaga lume, este prezentă în România, Statele Unite ale Americii și vizează deschiderea unui birou în Germania. În prezent, oferă servicii pentru 20 de clienți. Detalii complete sunt disponibile pe site-ul agenției.

Foto: https://www.fiveelementsdigital.com/



Citeste si