Freshful by eMAG, bilanț după un an: peste 55.000 de clienți recurenți în București și Ilfov. 50% producători locali în platformă

Lansat în 2021 cu o investiție de peste 5 milioane de euro în tehnologie, operațiuni și depozit propriu frigorific, Freshful a atras într-un an 55.000 de clienți din București și Ilfov, o creștere cu aproape 100% față de primele 6 luni de activitate.

Freshful by eMAG, un hipermarket 100% online cu sourcing direct (fără intermediari) din România, a reușit să livreze în ultimele 12 luni 10 milioane de produse - de la fructe, legume, carne, lactate, mezeluri, produse congelate și băuturi până la articole de uz casnic pentru nevoile zilnice.

Alături de cei 550 de furnizori locali și internaționali listați în platformă, Freshful a oferit consumatorilor o sortimentație bogată, din care categoriile fructe, legume, lactate, brânzeturi, ouă, carne și pește au însumat peste 50% din totalul vânzărilor.

Freshful a lansat, la mijlocul anului 2022, sortimentația Din Grădină”, prima inițiativă From farm to fork a companiei, prin care a pus pe masa românilor 30 de tone de legume cultivate la Băleni, jud. Dâmbovița.

Până la finalul anului, Freshful va extinde proiectul “Din Grădină” către zona de fructe autohtone și va introduce în platforma Freshful.ro: “Din Livadă” - mere, pere și gutui de Voinești.

Astăzi, în platforma Freshful 50% dintre furnizori sunt fermieri și producători locali de alimente, iar numărul lor va crește în perioada următoare pentru a face față numărului tot mai mare de clienți și pentru a satisface și cele mai exigente preferințe. 

”Misiunea noastră este să schimbăm în bine viețile oamenilor, setând un nou standard de a face cumpărăturile. Am reușit să aducem experiența consumatorilor din offline în online și să le câștigăm treptat încrederea, iar asta se vede în creșterea de aproape 100% a numărului de clienți în ultimele luni ale anului și în gradul mare de satisfacție pe care aceștia îl au față de Freshful. În 2021 am propus un model nou de business - fără intermediari, prin care să legăm producătorii direct de clienți și să asigurăm produse mereu proaspete la prețuri bune, competitive, pentru toate nevoile clienților, precum și noi obiceiuri de shopping adaptate consumatorilor, iar zi de zi vedem cum Freshful crește spre maturitate”, afirmă Andrei Popescu, General Manager Freshful by eMAG.

Într-un an, clienții Freshful au comandat peste 10 milioane de produse.

”Vânzarea, promovarea și livrarea produselor alimentare sunt doar o parte din povestea Freshful. Ca să devenim prima alegere de e-grocery pentru consumatorii din București și Ilfov, am căutat să oferim o experiență digitală completă, să fim o sursă de inspirație pentru rețete și o viață sănătoasă, să demonstrăm grijă pentru resurse, să contribuim la combaterea risipei alimentare și să oferim opțiuni de preț potrivite în contextul actual inflaționist”, a adăugat Andrei Popescu.

Depozit propriu

Coșurile de cumpărături Freshful au fost pregătite de pickerii Freshful și livrate de 200 de curieri, direct din Depozitul situat în Ștefăneștii de Jos, jud. Ilfov.

Comportament consumatori

În primul an de activitate Freshful, 70% din totalul comenzilor s-au înregistrat în aplicația mobilă, iar comportamentul de plată al consumatorilor s-a încadrat în estimările inițiale.

65% din totalul plătilor s-au realizat online, direct pe Freshful.ro și în aplicația de mobil, atât cu card bancar cât și cu cardul de tichete de masă Edenred.

Sustenabilitate 

Prin inițiativa „Returnează. Freshful reciclează!” livratorii au colectat 9 tone de pungi de hârtie pe care le-au reciclat și repus în circuitul Freshful.

Prin parteneriatul cu Banca pentru Colectarea și Distribuția Alimentelor București, a donat 1 tonă de alimente care au ajuns la familiile vulnerabile beneficiare ale sprijinului oferit de asociație. Prin crearea categoriei „Save Me” cu produse cu vânzare accelerată, a oferit clienților o alternativă sigură pentru consum și convenabilă din punct de vedere al prețului, astfel că azi, peste 15% din comenzi conțin cel puțin un produs Save Me.

Investiții

Investițiile anunțate la începutul anului trecut au continuat să fie direcționate strategic pentru a întări diferențiatorii cheie Freshful: livrare rapidă în intervale de 2 ore sau livrare programată pentru următoarele zile, în intervale de 2 ore, cu o flotă auto care astăzi numără 118 mașini cu temperatură controlată; parteneriate cu agricultori locali. 



Citeste si