- 13 Iunie 2025
Future of eCommerce: cum îți poți crește baza de clienți ca seller Trendyol
Prin Future of eCommerce start-up.ro, retail.ro și Trendyol vin cu sfaturi dedicate antreprenorilor care vor să se listeze într-un marketplace cu expansiune rapidă, să-și crească prezența în țară și internațional și să descopere noi metode de a vinde mai mult.
Trendyol s-a lansat oficial în România în urmă cu puțin peste un an, iar între timp, țara noastră a devenit o piață record pentru Trendyol în Europa Centrală și de Est , cu peste 21 milioane de produse vândute până în prezent.
”Listarea și integrarea comercianților și brandurilor locale este o prioritate cheie pentru Trendyol. Ne propunem să oferim o experiență de integrare cât mai simplă și eficientă, astfel încât partenerii noștri să își poată lista produsele rapid și să înceapă să vândă imediat pe platforma noastră. Obiectivul nostru este să devenim unul dintre cele mai importante canale de vânzare pentru afacerile locale”, au precizat oficialii Trendyol.
Vinzi rapid cu ajutorul TrendyolTrendyol este una dintre cele mai mari platforme de e-commerce, fondată în Istanbul, 2010 și care a început ca un business de fashion de tip e-commerce. Șapte ani mai târziu, compania a făcut primele vânzări internaționale prin parteneriate globale și a devenit un marketplace.
Expansiunea internațională a companiei a început în Germania în 2021. Până în 2022, compania livra deja peste 1,5 milioane de comenzi anual în Europa. În 2023, platforma s-a extins în alte 7 țări din Europa Centrală și de Est, printre care și România.
Prezența Trendyol în România oferă afacerilor locale acces la instrumente eficiente, know-how relevant și experiență valoroasă, alături de o audiență de milioane de oameni – toate acestea contribuind la dezvoltarea și extinderea businessurilor pe una dintre cele mai puternice platforme de e-commerce din regiune.
Indiferent de dimensiunea lor, Trendyol le deschide IMM-urilor din România noi oportunități de creștere, ajutându-le să își extindă vizibilitatea și să ajungă la noi clienți.
De la adoptarea modelului de tip marketplace, Trendyol conectează IMM-uri, producători locali și branduri cu milioane de consumatori, oferindu-le vizibilitate pe platformă și acces la piețe noi – fie că este vorba despre vânzători din Turcia care livrează în Azerbaidjan, sau afaceri din România care ajung la clienți din Grecia. În același timp, contribuie activ la dezvoltarea ecosistemului regional de comerț electronic.
Future of ecommerce - cum să intri pe Trendyol MarketplaceVrei să descoperi cum poți valorifica puterea de marketing a unui gigant internațional pentru a-ți promova produsele și a ajunge la un public larg și variat? Prin proiectul Future of eCommerce, experții Trendyol împărtășesc informații practice despre strategii de marketing și tactici eficiente de promovare pentru comercianți.
Totodată, vei învăța cum funcționează Trendyol Marketplace – o platformă dedicată vânzătorilor locali, unde își pot lista și comercializa direct propriile produse.
Alte subiecte abordate în cadrul seriei Future of eCommerce:- Strategii de preț în marketplace
- Importanța campaniilor sezoniere și cum să le organizezi eficient
- Cum să creezi un magazin online atractiv
- Cum să personalizezi recomandările pentru clienți folosind tehnologia proprie Trendyol
În 2024, cele mai multe comenzi locale plasate pe Trendyol au fost înregistrate în București, Cluj-Napoca și Constanța. În al patrulea trimestru al anului trecut, capitala României s-a clasat pe locul 3 la nivel global în afara Turciei. În prezent, 50% dintre clienții români au plasat 2+ comenzi pe Trendyol, dintr-o selecție vastă de produse.
La sfârșitul lui 2024, platforma a început să integreze vânzători români. În prezent, aceștia generează peste 10% din volumul brut al mărfurilor din vânzările pe România, cu obiectivul de a depăși 30% până în decembrie. Moda rămâne categoria preferată de români, dar Trendyol are planuri de extindere accelerată și pe categorii precum frumusețe, casă și electronice în 2025.
Datorită succesului ridicat, compania a deschis un depozit lângă București, în Ștefăneștii de Jos, și plănuiește deschiderea unui birou local în a doua jumătate a anului 2025, pentru a dezvolta echipa locală.
Urmărește materialele din cadrul proiectului Future of eCommerce, pe care-l realizăm alături de Trendyol, și află cum poți să te folosești de puterea unui brand internațional pentru a-ți crește vânzările în România și în regiune.
Prin Future of eCommerce start-up.ro, retail.ro și Trendyol vin cu sfaturi dedicate antreprenorilor care vor să se listeze într-un marketplace cu expansiune rapidă, să-și crească prezența în țară și internațional și să descopere noi metode de a vinde mai mult.