- 25 August 2017
Cum se reinventează plăcerea masculină prin saloanele de bărbierit
Am stat de vorbă cu Lucian Miess, fondatorul rețelei de saloane de înfrumusețare, despre parcursul business-ului pe care l-a lansat acum 20 de ani și despre diversele modalități în care te reinventezi, constant, pentru a-ți ține clienții aproape. Ascultându-l vorbind, mi-am dat seama că am o părere total greșită despre ceea ce înseamnă o afacere de acest tip. Cel puțin atunci când creezi o rețea națională și un brand ușor de recunoscut. There’s more than meets the eye, cum ar spune americanii. Am înțeles că, sub imaginea unei afaceri care nu pare să fie prea greu de pus pe picioare, există un adevărat angrenaj de rotițe care se învârt după niște planuri foarte bine gândite.
Absolvent de arhitectură și ASE, Lucian este ”creierul” din spatele rețelei GETT’S, care cuprinde branduri pe zona de 4 și 5 stele, și se ocupă constant de dezvoltarea acesteia, precum și a produselor pe care le oferă atât clienților care vin în saloane. Însă, de-a lungul acestor ani, antreprenorul român a dezvoltat și alte activități conexe business-ului, direcționate spre alte afaceri din industria în care activează. Astfel, Miess importă echipamente și aparatură pentru saloane, produse de styling și de înfrumusețare, dezvoltă software special conceput pentru saloanele de coafură, este publisher al revistei Estetica, compania sa având licența pentru România și Republica Moldova, face consultanță.
”În GETT’s, jobul meu personal este de dezvoltare. Asta îmi place, asta simt, asta îmi curge prin vene. E un act de creație, pentru că dezvoltarea înseamnă creație. Sunt cu picioarele pe pământ, dar cu capul în nori. Îmi place să fie ancorat în realitate, dar îmi las creativitatea să zburde”, povestește Lucian.
Adapt or dieFondatorul GETT’S precizează faptul că îi place să descopere mereu câte ceva nou ce poate implementa în business-ul său. Călătorește foarte mult, se inspiră din ceea ce vede în afara granițelor și experimentează constant, fie că vorbim despre servicii din afară sau oferite de saloanele sale. ”Încerc să mă gândesc mereu <cum ar fi dacă>. Adaptează-te sau vei dispărea, acesta este un principiu de care nu ai cum să scapi”, afirmă Lucian.
În cazul afacerii GETT’S, adaptarea, sau mai degrabă reinventarea, este constantă. Pentru că Lucian este foarte bine ancorat în trendurile pieței și urmărește mereu ceea ce își doresc consumatorii.
Adaptează-te sau vei dispărea, acesta este un principiu de care nu ai cum să scapi
Iar de curând a descoperit că bărbații care trec prin saloanele sale vor un loc doar al lor. Așa că a lansat un sub-brand nou: GETT’S Men.
”Este clar că este o nișă”, spune el. ”În toate locațiile noastre nu aveam posibilitatea e a oferi un serviciu de barbershop. Livram produse pentru bărbierit către alte afaceri, dar nu nu ofeream acest serviciu”, explică fondatorul GETT’S.
Nevoia pentru GETT'S MenTrendul barbershop-urilor și-a făcut loc pe piața saloanelor de frumusețe încă de acum câțiva ani. Bărbații au învățat să acorde mai multă atenție modului în care arată, iar barba a devenit un accesoriu stilish menit să-i pună în evidență. În același timp, barba are nevoie și să fie întreținută.
Așa că a apărut GETT’S Men – un brand de 4 stele -, dedicat serviciilor de barbering și grooming. Lucian spune că aceste două concepte se traduc prin ceva mai mult decât o simplă frizerie. Sunt servicii de îngrijire a bărbii, de bărbierit, de tuns și spălat pe cap sau chiar tratamente faciale.
Prima locație de acest tip a fost deschisă în luna decembrie a anului trecut. Pentru început, Lucian a decis să vină cu o abordare care să garanteze faptul că va avea clienți. Adică shop-in-shop. Așa că prima zonă dedicată exclusiv bărbaților a fost deschis în cadrul GETT’S Color Bar din Park Lake (brandul de 4 stele al rețelei), acolo unde a observat că proporția bărbaților care ajungeau în salon era de peste 30%.
Sunt bărbați care caută să fie într-un mediu bărbătesc, vor să se simtă bine acolo
”Ideal e ca, în cazul saloanelor mixte, media să fie undeva la 25-30%. Dacă e prea mult, devine un loc al bărbaților în care femeile nu se mai simt bine”, explică Lucian. Așa că a amenajat o zonă specială, masculină: design modern-vintage, cu lămpi care imită modele din anii ‘50, linii retro, scaune de barber pe modelul celor din frizeriile anilor ’50, însă modernizate, cu accesorii ce se pot particulariza de la finisaj şi culoare până la cele mai mici detalii.
”Sunt bărbați care caută să fie într-un mediu bărbătesc, vor să se simtă bine acolo”, spune Miess.
Deși nu precizează cu exactitate care a fost investiția în acest concept, spune că, în total, salonul din Park Lake a costat vreo 200.000 de euro, iar de obicei, o invesție pentru deschiderea unui salon GETT’S pornește de la 1.000 de euro pe metru pătrat.
Prima achizițieȘi pentru că și-a dorit să extindă GETT’S Men, a apărut, de la finalul lunii iulie, un nou salon dedicat exclusiv bărbaților. De data aceasta, sub un brand de cinci stele și cu o locație de sine stătătoare. Este vorba despre GETT’S Men Exclusive, pe care Miess l-a inaugurat în locul fostului barbershop BRICI, din zona Floreasca.
”Chiar ne uitam la această zonă și ne doream să deschidem ceva acolo. În loc să fim concurenți, ne bucurăm că am luat o locație bună”, spune Lucian, care pecizează că fostul proprietar a fost clientul său în ceea ce privește consultanța acordată designului și a furnizării de echipamente și produse. ”A rezistat 3 ani de zile, apoi a căutat exitul și ne-a abordat”, completează el.
Deși nu vrea, nici de data aceasta, să precizeze cât a plătit pentru preluarea acestui business, Lucian spune că fostul proprietar a investit 200.000 de euro în deschiderea brarbershop-ului.
”Vrem să facem câteva schimbări, așa că vom mai investi cel puțin vreo 10.000 de euro”, afirmă Lucian Miess.
Conceptul din spatele acestui barbershop va miza pe servicii premium de barbering și grooming: bărbierit cu briciul, prosoape calde și scaune ce se fac pat pentru a permite masajul de relaxare, tuns din foarfeca și produse profesionale exclusiviste dedicate îngrijirii bărbii, servicii de manichiură. ”Acest gen de servicii sunt cerute de bărbați peste tot în locațiile noastre”, detaliază el.
Grooming și socializareVrem să avem diferite teme prin care oamenii să socializeze. Este o comunitate, ne dorim mai mult
Totodată, spațiul de care dispune GETT’S Men Exclusive permite trecerea de la un simplu serviciu de barbershop la activități de socializare. Există o terasă-cafenea cu 26 de locuri, suficient de generoasă pentru a găzdui diverse evenimente.
Pentru că Miess își dorește, ca orice antreprenor din lumea nouă, să treacă de granițele afacerii și să strângă în jurul brandurilor sale o comunitate. Pentru că, în domeniul său poate mai mult ca în oricare altul, alegerile consumatorilor sunt emoționale. ”Vom avea degustări de vinuri și coniacuri, de trabucuri, evenimente de modă. Clienții vor putea avea întâlniri de afaceri. Vrem să avem diferite teme prin care oamenii să socializeze. Este o comunitate, ne dorim mai mult”.
Conceptul GETT’S Men va fi replicat, tot ca shop-in-shop, în salonul operat în Plaza România. Planul lui Miess este ca inagurarea să aibă loc prin luna noiembrie. De asemenea, unul dintre saloanele din Cluj are tot o zonă GETT’S Men, pentru că, după cum spune Lucian, ponderea bărbaților ajunsese să fie undeva la 40%, urmând ca al doilea salon pe care rețeaua îl operează acolo să fie reconfigurat, în curând cu o zonă asemănătoare.
”Avem know-how-ul, capacitatea fizică și cea financiară pentru a implementa un astfel de proiect. E clar că vom continua investițiile pe această nișă, dar și pe brandurile celelalte, mai ales că nici partea de nord a Bucureștiului nu este acoperită încă”, spune Lucian, precizând faptul că în acest moment, pe lângă cele 3 saloane pe care rețeaua le va deschide până la finalul acestui an, este în negocieri pentru lansarea a două noi saloane, atât în Cluj, cât și în București.
Rețeaua GETT'SÎn prezent, rețeaua GETT’S numără 10 saloane în total, 6 sub brandul de 4 stele, GETT’S Color Bar, deschise în centre comerciale, 3 locații de 5 stele, GETT’S Hair Studio, pentru care au ales zone exclusiviste, precum hotelurile JW Marriott sau Radisson Blu, și 3 sub brandul GETT’S Men Exclusive.
Miess vizează extinderea rețelei și în sistem de franciză, atât pentru GETT’S Men, cât și GETT’S Color Bar. Pentru aceasta din urmă, anul acesta s-a deschis deja la Cluj, în centrul comercial Platinia, o locație în franciză.
Lucian Miess nu exclude nici exportarea brandului GETT’S. Însă, până să vedem prin străinătate primele firme luminoase cu numele românilor, vom mai avea puțin timp de așteptat. Nu foarte mult, totuși.
”Străinătatea e un alt nivel. Dacă vrem să mergem noi acolo, trebuie să stăpânim foarte bine piața. Trebuie să avem un business plan, iar pentru el, trebuie să cunoști foarte bine tot ce se întâmplă acolo”, afirmă el.
Din punctul său de vedere, ”toate lucrurile la care lucrăm azi, au câțiva ani în spate”.
Pe lângă noile branduri din portofoliu, a mizat mereu și pe tehnologie. De 15 ani rețeaua pe care a fondat-o folosește un soft ERP făcut in-house, în baza căruia se desfășoară toate operațiunile saloanelor. Din acest an, tot cu ajutorul acestui soft, clienții au acces la o aplicație web based prin intermediul căreia pot face programări sau pot ține evidența punctelor primite și a abonamentelor.
”Nu se dorim să fim un dinozaur, sau să ajungem așa. Lumea crede că e ușor. La fiecare locație vrem să avem elemente care se repetă dintr-o parte în alta, dar nu vrem să arătăm că suntem lipsiți de creativitate, că avem limitări. Tot timpul căutăm să avem ceva nou”, afirmă Lucian Miess.
Nu se dorim să fim un dinozaur, sau să ajungem așa
În acest an, veniturile rețelei de saloane vor trece de 2 milioane de euro, iar numărul clienților va atinge pragul de 100.000 de persoane. Pentru 2018, proprietatul rețelei GETT’S vizează cel puțin 120.000 de clienți în portofoliu.